Zakończył się pierwszy z trzech etapów wdrożenia systemu SAP HCM w Grupie Cyfrowy Polsat. W ramach tej części projektu ujednolicone zostały procesy kadrowe z zakresu zarządzania czasem pracy, rozliczania płac, administracji kadrami oraz zarządzania strukturą organizacyjną. Za wdrożenie odpowiadają firmy GAVDI Polska oraz SID.

Wdrożenie rozwiązania SAP HCM podyktowane było potrzebą ujednolicenia i zintegrowania systemów informatycznych spółek, wchodzących w skład Grupy. Docelowo ma powstać jedna, spójna architektura informatyczna.

W ramach zakończonych prac projektowych wdrożono funkcjonalności systemu SAP HCM, które pozwolą na wsparcie procesów kadrowych, w tym rozliczenie listy płac, obsługę ZFŚS i wniosków kadrowych, zarządzanie czasem pracy oraz administrację kadrami z obsługą wielozatrudnienia. Dzięki temu, procesy kadrowo-administracyjne zostały ujednolicone i będą przebiegać sprawniej, szybciej i efektywniej.

Największym wyzwaniem, z jakim musieliśmy się zmierzyć, była duża liczba spółek objętych wdrożeniem, co oznaczało, że podczas realizacji projektu należało uwzględnić specyfikę każdej z nich. Dane pochodziły z kliku różnych systemów, co miało duży wpływ na stopień skomplikowania procesu migracji danych. – mówi Marcin Kleczka, szef zespołu konsultantów SAP HCM w GAVDI Polska S.A.

Druga część projektu zakłada wdrożenie funkcjonalności portalowych, w tym m.in. modułu do zarządzania podróżami służbowymi oraz samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej. Trzecim i ostatnim etapem projektu będzie uruchomienie wszystkich wdrożonych wcześniej modułów w spółce Polkomtel. Wówczas wszyscy pracownicy Grupy będą korzystać z jednego zintegrowanego środowiska informatycznego.

źródło: Cyfrowy Polsat

Kan