Nie jest tajemnicą, że rynek gier mobilnych kwitnie. W ciągu ostatnich kilku lat widzieliśmy, jak gry mobilne biją rekordy i zarabiają miliardy. Coraz więcej graczy korzysta z urządzeń mobilnych do grania w gry. Jest to wygodne i proste. Dodatkowo pozwala graczom grać w gry, gdziekolwiek oni są, czego nie można powiedzieć o komputerach stacjonarnych lub konsolach.

Demografia graczy mobilnych również się zmienia i ewoluuje. To, co było prawdziwe w przypadku graczy jeszcze kilka lat temu, teraz jest zupełnie inne. Rynek gier mobilnych ciągle się zmienia.

Jeśli jesteś twórcą gier lub reklamodawcą, musisz znać branżę gier mobilnych na wylot. Obejmuje to śledzenie trendów i dogłębną znajomość rynku gier mobilnych. To jedyny sposób na podejmowanie świadomych decyzji.

Najciekawsze statystyki dotyczące gier mobilnych w 2021 roku, które zawierają ważne informacje na temat rynku gier mobilnych, danych demograficznych graczy mobilnych, monetyzacji i marketingu mobilnego.

 

Снимок экрана 2022 01 14 в 14.08.44

 

Statystyki rynku gier mobilnych za rok 2021

  • W 2020 roku zostało pobrano łącznie 80 miliardów gier mobilnych, co oznacza wzrost o 18%. (AppAnnie)
  • Gracze wydali 100 miliardów dolarów w grach mobilnych w 2020 roku. (AppAnnie)
  • Wydatki graczy mają osiągnąć 138 miliardów dolarów do 2025 roku. (SensorTower)
  • W 2020 roku gracze spędzali średnio 4,2 godziny dziennie grając w gry. (AppAnnie)
  • Wydatki na reklamę mobilną w 2020 roku osiągnęły 240 mld USD (AppAnnie)
  • W 2020 roku gry mobilne stanowiły 66% udziału w przychodach App Store. (SensorTower)
  • Do 2025 roku przewiduje się, że 58% przychodów App Store będzie pochodziło z aplikacji innych, niż gry. (SensorTower)
  • 83% przychodów Google Play w 2020 roku pochodziło z gier mobilnych. Obecne prognozy mówią, że do 2025 roku liczba ta spadnie o 12%. (SensorTower)
  • Penetracja użytkowników wyniesie 23,9% w 2021 r., a do 2025 r. ma osiągnąć 28,5%. (Statista)
  • W globalnym porównaniu, większość przychodów będzie generowana w Chinach w 2021 roku. (Statista)
  • Przychody Google Play nadal rosną w szybszym tempie w porównaniu do przychodów z App Store (19,6%/13,2%). (GameAnalytics)

Снимок экрана 2022 01 14 в 14.08.51

Najbardziej dochodowe gatunki gier mobilnych

Według „Statista”  –  10 najlepszych gatunków gier mobilnych w Ameryce Północnej, według udziału w przychodach prezentuje się następująco:

  1. Puzzle (22.09%)
  2. Casino (17.17%)
  3. RPG (14.33%)
  4. Strategy (13.36%)
  5. Simulation (9.51%)
  6. Shooter (5.87%)
  7. Arcade (5.16%)
  8. Lifestyle (3.89%)
  9. Sports (3.27%)
  10. AR/Location Based (2.83%)

Jak widać, puzzle są na topie, ale na drugim miejscu są gry typu casino. Jeśli kogoś interesuje obstawianie wyników to może zajrzeć na stronę https://zagranie.com/typy-bukmacherskie/ gdzie obstawi wyniki sportowe. Popularne są też gry RGP i strategie – cała czwórka daje razem prawie 2/3 tortu.

Najlepsze gry mobilne 2020 według pobrania (na całym świecie)*

  1. Garena Free Fire
  2. Wśród Nas
  3. Subway Surfers
  4. PUBG Mobile
  5. Gardenscapes
  6. Hunter Assassin
  7. Brain Out
  8. My Talking Friends
  9. Płytki Hop: EDM Rush
  10. Ludo King

*Źródło danych: AppAnnie

 

Najlepsi wydawcy gier mobilnych 2020*

  1. Voodoo
  2. AppLovin
  3. Crazy Labs
  4. Jinke Culture – Outfit7
  5. SayGames
  6. Playgendary
  7. Azur Interactive Games
  8. Miniclip
  9. BabyBus
  10.  Playrix

*Źródło danych: AppAnnie

 

Снимок экрана 2022 01 14 в 14.09.00

 

Statystyki graczy mobilnych za rok 2021

  • W 2020 roku na całym świecie odnotowano 2,69 miliarda graczy mobilnych. (Newzoo)
  • Do 2023 roku na całym świecie będzie 3,07 miliarda graczy mobilnych. (Newzoo)
  • W 2020 roku liczba graczy mobilnych wynosiła 1,75 miliarda miesięcznie. (GameAnalytics)
  • 85% graczy nie identyfikuje się jako gracze. (Mediakix)
  • Ponad 50% graczy mobilnych ma więcej niż 34 lata. (Mediakix)
  • Średni wiek gracza mobilnego to 36 lat. (MoPub)
  • Osoby w wieku powyżej 45 lat stanowią prawie jedną trzecią graczy mobilnych. (Mediakix)
  • 51% graczy mobilnych to kobiety. (MoPub)
  • Sesje gier mobilnych dla kobiet trwają średnio o 25% dłużej niż dla mężczyzn. (MoPub)
  • 43% kobiet gra więcej niż pięć razy w tygodniu. (MoPub)
  • 38% męskich graczy gra więcej niż pięć razy w tygodniu. (MoPub)
  • Średnio gracze grają od dwóch do pięciu gier mobilnych miesięcznie. (AppAnnie)
  • Użytkownicy spędzają 3,5 godziny na korzystaniu z urządzeń mobilnych każdego dnia, a 11% tego czasu traci się na grach mobilnych. (eMarketer)
  • Ponad 50% graczy gra w gry mobilne w łazience. (Mediakix)

 

Statystyki reklam gier mobilnych na rok 2021

  • W 2020 r. globalne wskaźniki CPI osiągnęły rekordowy poziom (1,47 USD), o 66% niższy od poprzedniego roku, co jest świetną wiadomością dla reklamodawców. (Liftoff)
  • Koszt aktywacji zakupów w aplikacji wyniósł 43 USD w 2020 r., o 24% więcej niż w 2018 r. (Liftoff)
  • Marketerzy mogą liczyć na dwukrotny zwrot z wydatków na reklamę w ciągu 3 tygodni. (Liftoff)
  • CPI w Ameryce Północnej wynosi 2,47 USD, w APAC 3,14 USD, w EMEA 1,67 USD, a w LATM 0,44 USD. (Liftoff)

Снимок экрана 2022 01 14 в 14.09.19

 

Kreacje reklam według kategorii:

  • Puzzle – 3.1 mln.
  • Role-playing – 2.6 mln.
  • Arcade – 2.3 mln.
  • Strategy – 1.7 mln.
  • Simulation – 1.7 mln.
  • Action – 1.5 mln.
  • Card – 1.1 mln.
  • Casino – 0.9 mln.

Źródło danych: SocialPeta

 

Снимок экрана 2022 01 14 в 14.09.27

 

Rodzaje reklam:

  • Video – 46%
  • Image – 28%
  • HTML – 23%
  • Carousel – 12%
  • Playable ads – 1%

Źródło Danych: SocialPeta

 

Снимок экрана 2022 01 14 в 14.09.35

 

Statystyki monetyzacji za 2021 rok

  • Influencerzy gier mobilnych wpływają na decyzje zakupowe użytkowników o 21% bardziej niż influencerzy nie będący graczami. (Źródło: Newzoo)
  • 74% graczy mobilnych w Stanach Zjednoczonych obejrzyłoby reklamę wideo, gdyby otrzymali za to coś w aplikacji. (Źródło: eMarketer)
  • 82% graczy mobilnych twierdzi, że bardziej lubią darmowe gry mobilne zawierające reklamy, niż płatne gry bez reklam. (Źródło: eMarketer)
  • Zakupy w aplikacji stanowią 95% wszystkich wydatków użytkownika. (Źródło: TechCrunch)
  • Kobiety są znacznie bardziej skłonne do zakupu w aplikacji niż mężczyźni. (Źródło: Venturebeat)
  • Ponad 30% kobiet zapłaci za grę mobilną. (Źródło: MediaKix)

 

Ostatnie przemyślenia na temat statystyk gier mobilnych w 2021 roku

Opierając się o przedstawione statystyki, oczywiste jest, że rynek gier mobilnych będzie nadal rosnąć w 2022 roku i w nadchodzących latach. Twórcy gier i marketerzy muszą to wykorzystać i stworzyć takie strategie, żeby wygrać na tym rynku.

Szczególnie ważne jest, aby zwrócić uwagę na stale zmieniającą się demografię graczy mobilnych. Widzimy, że przedstawienie, kim jest „gracz” się zmieniło. Istnieje powód, by sądzić, że jeszcze więcej kobiet zaangażuje się w gry mobilne, zwłaszcza jeśli rynek zacznie zaspokajać ich interesy. Widzimy również, że kobiety częściej kupują gry i treści w aplikacjach. To kolejna szansa dla twórców gier i marketerów.

To, co będzie miało duży wpływ na rynek gier mobilnych, to sieci 5G w połączeniu z technologią AR i sztuczną inteligencją. Ciekawie będzie zobaczyć, jak rynek gier mobilnych zmieni się i ewoluuje w przyszłości.

 

Pełna wersja raportu jest dostępna na stronie Udonis