Już pół miliona klientów PKO Banku Polskiego założyło Profil Zaufany korzystając z serwisów transakcyjnych banku. Profil Zaufany pozwala na korzystanie z szerokiego zakresu usług e-administracji, m.in. zweryfikować i zaakceptować rozliczenia podatkowe na platformie „Twój e-PIT”, składać wnioski o e-dowód, sprawdzić liczbę punktów karnych czy wysłać pismo ogólne do urzędu. Profil Zaufany można założyć bezpiecznie, szybko i całkowicie online w serwisach transakcyjnych iPKO i Inteligo.

Opcję zakładania Profilu Zaufanego w serwisach transakcyjnych PKO Banku Polskiego wprowadzono pod koniec 2016 roku. Bank, jako lider technologiczny sektora, był pierwszym, który udostępnił tę usługę klientom. Od tamtej pory katalog usług dostępnych dzięki Profilowi systematycznie się rozrasta. Umożliwia on  dostęp m.in. do Portalu Podatkowego, serwisów ePUAP, PUE ZUS, CEIDG,  obywatel.gov.pl, biznes.gov.pl oraz regionalnych platform e-administracji.

O ile w pierwszych miesiącach funkcjonowania usługi klienci zakładali Profile Zaufane głównie z ciekawości, czy z chęci przetestowania nowej funkcji, o tyle wprowadzenie kolejnych usług spowodowało wręcz lawinowy wzrost zainteresowania e-tożsamością. Polacy zobaczyli rzeczywiste korzyści e-administracji, przekonali się, że to działa i że dzięki swojemu bankowi naprawdę wiele spraw urzędowych mogą bezpiecznie i wygodnie załatwić online. – mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.

Profil Zaufany umożliwia dostęp do rozliczenia podatków dokonanego przez Urząd Skarbowy, złożenie wniosku o dowód osobisty, zgłoszenie jego utraty, złożenie wniosku o kartę EKUZ, Kartę Dużej Rodziny, zgłoszenie narodzin dziecka, podpisywanie dokumentów urzędowych online, uzyskanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach, zaświadczenia o niekaralności, wtórnika prawa jazdy, zgłoszenie zbycia pojazdu czy sprawdzenie jego historii, uzyskanie odpisów aktów z Urzędu Stanu Cywilnego, dostęp do Zintegrowanego Informatora Pacjenta.

Aby założyć Profil Zaufany wystarczy zalogować się do serwisu transakcyjnego iPKO lub Inteligo i wybrać zakładkę e-Urząd. Inne dostępne w banku usługi e-administracji to m.in. wnioski o świadczenia z programu „Rodzina 500+”, programu „Dobry Start”, zakładanie działalności gospodarczej i rachunku firmowego w jednym prostym wniosku online, a dla MŚP – udostępnioną niedawno opcję wykorzystania Jednolitych Plików Kontrolnych do usprawnienia i digitalizacji procesów obsługi klientów.

PKO Bank Polski rozwija w swoich serwisach usługi dodatkowe również dla firm. W ostatnim czasie do oferty dla małych i średnich firm bank wprowadził usługę e-Prawnika, kolejne po e-Księgowości, asystencie firmowym i e-Sklepie  rozwiązanie ułatwiające życie przedsiębiorcom.