Jesteś tutaj:---Plus i Era straszy Play sądem
Plus i Era straszy Play sądem2008-11-26T09:50:17+01:00

Start Forum Rynek Wyniki i sprawozdania finansowe Plus i Era straszy Play sądem

Viewing 70 reply threads
  • Author
    Posts
    • Kan
      Keymaster
      Liczba postów: 31072

      Mimo, że reklama porównawcza jest w Polsce legalna, zwykle towarzyszą jej kontrowersje i niemałe emocje. Trwająca właśnie kampania porównawcza sieci Play wzbudza niemałe emocje. Skończyć się może nawet w sądzie – pisze „Gazeta Prawna”.

      Pełna treść artykułu dostępna tutaj:

    • Wolverine
      Member
      Liczba postów: 37

      "Ich zdaniem podawane są "gołe" stawki za połączenia. Jednak po aktywacji dodatkowych usług ceny wyglądają podobnie – argumentują."

      Aktywacji usług dodatkowych, które kosztują X zł 😀

      Nie bronię Play’a, ale czym innym jest oferta abonamentowa w regulaminie, a czym innym dołożenie całego zestawu pakietów i usług.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Gdyby nie Play w Polsce dalej bysmy mieli drogie połaczenia komórkowe. Konkurencja widac śpi – woli byc krzykaczami i nierobami.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      a w Plusie już podobno można kupić kwalifikowany podpis elektroniczny w telefonie ! dzwoniliście na infolinię?

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      tak 🙂 niech się całuje w niewidoczne miejsce 🙂 wszyscy razem PLAY rules hehe 😛 a już tak na poważnie cóż biedaczki dużo muszą tracić więc sięgają po ostatnią deske ratunku… deskę która przecieka ewidentnie przecieka!!

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Kwestia dotyczy cen połączeń do wszystkich sieci dla klientów indywidualnych w podstawowej taryfie więc play nikogo nie oszukuje.

    • johnny-18
      Member
      Liczba postów: 1015

      tak, ale zgodnie z zasadą, że nie mówienie całej prawdy kłamstwem nie jest 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Czas na kontratak "3" – reklamy w których jasno wytłumaczą co to jest MTR i że dzwoniąc do Playa płaci się więcej – wtedy ludzie dopiero będą mieli zagwozdkę co wybrać

    • johnny-18
      Member
      Liczba postów: 1015

      dobrze powiedziane. wyjaśnienie czemu do Play nikt nie chce dzwonić 🙂

      A swoją drogą ciekawe jest to, że sieć, wg której MTR powinno wynosić 0,00PLN ma tą stawkę najwyższą hehe 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Trojca to nie miala wysokiej stawki MTR przez lata na poziomach o ktorych play moze pomarzyc sobie???

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Tzw. pakiety klient dostaje gratis na odpowiednia liczbę miesięcy(podobnie jak w Play). Taryfa Syberyjska 55 – klient dostae 90 minut w abonamencie za 55 PLN(wg Play stawka 0,61), ale nie uwzględnia, że promocyjnie na 18 miesięcy dochodzi 50 minut do wszystkich i stawka wtedy jest wyższa o 1 gr od Play(0,38), gdzie abonament jest droższy o 5 PLN. Klient zawsze dostaje Pakiet(do wyboru ma 1 z 5 i sam decyduje, Pakiet do wszystkich akurat posiada najmniejszą liczbę minut).

      Po głębszym przemysłeniu sprawy wychodzi, że nie dość Play wprowadza w błąd klientów i zawyża stawki Plusa, to na dodatek jest droższy!

      Zanim skomentujecie poczytajcie regulaminy i policzcie(kruczki typu: minuty nie przochodza na kolejne miesiace, są do wykorzystanie też dość mocno wpływają na atrakcyjność oferty)

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Play w reklamie zastrzega, że wszystkie podane ceny sa cenami po wykorzystaniu pakietów, czyli to stawki z cennika operatorów, a nie wymysły Play!

      Nie ma tu nieprawdy:)

      Może kiedyś będzie reklama, która pokaże stawki w Pakiecie i wtedy możecie mówić o tych dodaktowych (płatnych bądź nie) bonusach.

      Tak z ciekawości przeliczmy, jaka jest stawka efektywna do wszystkich sieci w Play (One Play) i np. Era…(Zawsze Taniej z najbliższymi)

      W One Play 65:

      Klient otrzymuje 167 minut x 24 m-ce= 4008 min.

      Całkowity koszt abonamentu to 1365 zł (65 zł x 18 m-cy= 1170 zł; 32,5 zł x 6 m-cy= 195 zł; 32,5 zł bo w tej taryfie Klient otrzymuje rabat 505 na abonament przez 6 m-cy)

      Teraz 1365 zł/ 4008 min= 0,34 zł i to jest nasza stawka efektywna.

      W Nowa Era 80:

      Klient otrzymuje 170 minut x 24 m-ce= 4080 min.

      Całkowity koszt abonamentu to 80 zł x 24 m-ce= 1920 zł

      Następnie 1920zł / 4080 min= 0,47 zł i to nasza stawka efektywna.

      Podsumowując:

      Stawka efektywna w Play jest tańsza niż w Erze o 13gr.

      Do tego na abonamencie w ciagu dwóch lat Klient zaoszczedzi w Play, aż 554 zł (1920 zł – 1365 zł).

      Średni abonament w One Play 65 wynosi 57 zł, a w Erze 80 zł.

      Klient w Erze otrzymuje tylko 3 minuty więcej niż w Play, ale płaci abonament o 15 zł droższy.

      Po wykorzystaniu Pakietu minut w Erze Klient płaci 49 gr do wszystkich, a w Play 39 gr.

      Takie porównanie można zrobić dla wszystkich operatorów…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      chodziło oczywiście o rabat 50 procent, a nie 505 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Tak tylko ze w taryfie taniej z blizszymi dostaje sie jeszcze dodatkowe minut do wykorzystania co miesiac, czyli wlasciwie wypadalo by je takze podliczyc. Zrob takie porownianie z Plusem albo z Orange. Wg mnie Play ma taniej bo ma inne stawki MTR-u. Dzieki czemu moze sobie pozwolic na obnizenie kosztow. I dlatego np inne sieci maja wyzsze stawki do Play-a. Gdyby stawka MTR-a byla dla wszystkich rowna, wszedzie bylo by praktycznie identycznie. A tak to Play sobie zarabie 2 razy wiecej na telefonach do sieci… Ja tam osobiscie nie przejde do Play-a. Jakos nie widze sensu, jestem gdzie jestem i nie zmieniam opa.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Mozna nie chciec przejsc do Play, ale moim zdaniem nie powinno byc sie anty Play. Cieszmy sie, ze bije sie o nas 4 operatorow a nie tylko 3

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      A ja mam Play i troszkę jestem zniesmaczony jednym abonamentem… jak będzie nowy w cenie 50pl to na niego przejdę bo na 45 zejść nie mogę

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Kajtosek tak jak napisałam porównanie dotyczyło minuty do wszystkich sieci. Jeśli ktoś ma samych znajomych w Era, to jasne, że Oferta Ery jest dobra.

      Ok. Możemy porównac stawkę wewnątrz sieci.

      W One Play 65 Klient płacąc abonament 57 zł (średni miesięczny abonament obliczony po uwzględnieniu rabatu) dostaje 167 minut do wszystkich (może je oczywiście wykorzystać na połączenia do Play) oraz 500 minut do Play. Łącznie 667 minut.

      57 zł/ 667 min= 0,09 zł za minutę.

      W przypadku Ery bierzemy pod uwagę abonament Nowa Era 60 (by zrównać srednia kwotę miesięcznej opłaty do Play tj. 57 zł)

      W Nowa Era 60 klient otrzymuje 200 minut do wybranego numeru oraz 120 minut do wszystkich. Łacznie 320 minut.

      60 zł/ 320 minut= 0,19 zł.

      I znow stawka efektywna jest wyższa w Erze niż w Play. O 10 gr.

      Podać stawki innych operatorów?:)

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      ja nie bede nic mowil tylko zaproponuje kazdemu zeby sobie sprawdzil oferte orange na stronie http://www.orange.pl/portal/map/map/article?id=334
      3732 ….i to nie tylko o nich ale jak wyzej era ma cos takiego orange i plus wiec niech play nie idzie na latwizne…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      To moze nie latwizna, ale sprytne odwrocenie uwagi od innych operatorow, jednak jak ktos ma telefon w innych sieciach to wie jak sprawa wyglada, mozna tez pochodzic po stronach operatorow.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      ja mam zwykłego pre-paida w Orange o jakoś do Orange dzwonie taniej niż klienci Playa posiadający abonament w tej sieci. Więc mam pytanie: gdzie jest prawda w tej reklamie?

      Zresztą każdy kto ma telefon i płaci rachunki dobrze wie jak to wygląda w rzeczywistości

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Tak szczerze mówiąc to nieźle ściemnili. Takich praktyk powinni zakazać bo to nie jest rzetelna reklama

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      nawiązując do wypowiedzi kolegi PP – w Play przepadają środki w momencie gdy kończy się okres rozliczeniowy. W tym momencie to zwykłe złodziejstwo, ciekawe czy w tym momencie posiadacze Playa są przekonani że oferta jest tania i atrakcyjna.

      mając tela np. w Orange, wyjeżdzasz na wakacje, nie dzwonisz ale minuty możesz wykorzystać w następnych miesiacach. W Playu zostajesz z niczym…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      ogolnie szkoda ze play dokladniej nie zrobil swoich zestawien bo jak wyzej zostalo wspomniane juz w prepaidach mozna np orange taniej dzwonic niz to ich reklma podaje wniosek poszli na latwizne i wcale nic nowego dobrego dla nikogo nie zrobili…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      a w abo w Orange wybierając prezent na zawsze też można taniej dzwonić z Orange do Orange nawet po 20 gr…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Reklama porownawcza moze byla dobra w przypadku np "absoluta" kiedy bylo cos o impotencji po wypiciu wiekszej ilosci:) w przypadku play wywolalo burze bo dotyczy rowniez innych operatorow, ktorzy nie moga sobie pozwolic na zaklamywanie faktow, a one pokazuja ze prawdy ta reklama wiele nie zawiera.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Po prostu każdy potrafiący rachować klient policzy sobie kiedy zaoszczędzi kupując np. jeden z prepaidow Orange w stosunku do tego co oferuje Play…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Dla osob ktore maja telefony takie porownanie jest nie na miejscu, bo kazdy wie ile placi w sieci i ze jest to nawet 20 gr czyli blisko 2x taniej niz w play.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      proponuje zapoznać się z treścią tego linka http://www.orange.pl/portal/map/map/article?id=334
      3732 i Play już tak różowo nie wygląda…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      heh, powiem nawet że Play wypada raczej blado w tym zestawieniu z Orange – kolejny raz widać że reklamie nie można wierzyć i każdą informację sprawdzić samemy przed dokonaniem wyboru

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Widze że jestem tak samo zdolny jak Zdolny 🙂 Też zanalazłem tą stronkę… Powiem że ciekawie to wygląda…I w cale nie trzeba za dużo kombinować…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Zdawalo mi sie ze podobnie jak powstal zakaz podawania cen biletow linii lotniczych bez oplat lotniskowych itd, ze taki sam zakaz jest dla innych ktorzy nie do konca mowia jak jest naprawde, w przypadku reklam play widac ze zakaz nie obowiazuje, gdzie sa odpowiednie urzedy ktore to weryfikuja?

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      To wszystko i tak kwestia interpretacji przepisów…a od tego jest sąd… Podejrzewam że polecą kary i na tym się skończy całe zamieszanie

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      to z tymi biletami to chyba jednak zupełnie co innego ale też te reklamy nie były w porządku, robiąc klientom wodę z mózgu

      zastanawia mnie jedna sprawa – skoro w tym linku parę postów wyżej widać że Orange jest tańsze niż Play, to czy taka reklama Playa jest do końca uczciwa?

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      No właśnie nie jest chyba…skoro Era i Plus chcą ich podać do sądu…Z tego co pisali to Orange sobie odpuścił i wolał odpowiedzieć konkretem…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Tylko orange ma na stronie przedstawienie opcji jak rozmawiac 2x taniej niz w play, pozostali z opow nie maja to strasza sadem, tylko chyba predzej reklama zejdzie z mediow niz sprawa do sadu trafi.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      z tego co czytałem to reklama ma być emitowana tylko do końca roku. podejrzewam że Play chciał w ten sposób napędzić sobie klientów żeby później wykazać i chwalić się jak największą liczbę abonentów których przybyło w 2008. No ale jest to chyba dość krótkowzroczne postępowanie bo jak widać że choćby w Orange może być dużo taniej, u konkurencji zapewne też skoro chcą się sądować z Playem

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Z tego co czytałem gdzieś to mieli chyba zamknąć 2 miliony n a koniec roku 🙂 To by się zgadzało…Ale chyba im nie pykło….

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      z nimi nigdy nic nie wiadomo tak to juz jest przy takim braku stabilnosci :>

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      W roznych artykulach widzialem ze reklama miala sie zakonczyc przed koncem roku, ale teraz jej nie widze, to moze skrocili i poszli na jakas ugode.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      albo zauwazyli ze nie przynosi efektow bo ludzie srawdzaja cenniki u inych i play tak dobrze w nich nie wypada :>

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      rzczywiście jakoś nie widać tych reklam – może im kasy zabrakło bo czytałem ostatnio że ich główny udziałowiec ma poważne kłopoty wywołane ogólnoświatowym kryzysem 😉

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Kasy to raczej nie zabraklo, bo jak zrobili kampanie to i tak za calosc do konca musieli zaplacic, nawet wycafujac reklame z mediow, bo to ich wina. moze ktos widzial jakiegos newsa czy wycofali np, czy sad?

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      reklama miała pokazać silne strony Playa, jednak wyszło na opak i w efekcie inne sieci zaczęły albo wnosić krzyk i wrzask jak Era i Plus,albo jak Orange odpowiadając konkretnie jak można o wiele taniej rozmawiać w siec

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Zachowali się w tej sytuacji w sumie najnormalniej jak mogli…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      najlepiej zrobiło Orange – proste porównanie z którego dopiero widać gdzie jest naprawdę taniej – tutaj konkurencja nie ma się już do czego przyczepić

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      W stosunku do orange nie ma sie jak przyczepic bo oni przedstawiaja swoja oferte, tak zeby klient mogl jak najtaniej rozmawiac, natomiast play poruszajac wszystkich w swoich spotach wszedl na ruchome piaski.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Wiesz , moim zdaniem popełnili błąd ale to już ich sprawa…Jak utoną to płakać po nich nie bede….

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      heh, w sumie mam Orange to też płakać nie będę 😉

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Swieta sa, promocje w orange, to nad czym tu plakac?

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      no np. moja siorka ma pre-paida w Orange to przed świętami do doładowania dostała 2h na rozmowy w sieci – czego chcieć więcej 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      No niezla promo, dobra jest tez ta opcja ze jesli doladujesz sie 2x w ciagu chyba 7 dni to dostajesz 200% drugiego doladowania do wykorzystania i to na jakis dluzszy okres.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      a słyszeliście o awarii świąteczej w Play – dziś kumpel mi się żałił że w święta nie można sie było do niego dodzwonić. Podobno problemy są do dziś bo modernizują system bilingowy. No lepszego momentu chyba nie mogli wybrać bueheeheheh. Dobrze że w Orange pracują badziej myślący ludzie 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      hehe nie dziwi mnie to jakos :> i czemu ja w orange jaos nie miewqm takich przypadkow :>

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      faktycznie, nawet w takim gorącym okresie jak boże narodzenie nie było problemów z połączeniem się w Orange z bliskimi,a tak straszyli…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      w orANGE NIE ae u innych jak slyszalem zdarzaly sie tkaie przypadki ;///

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      nigdy nie interesuje sie innymi mi wystarczy to ze w orange nie mam problemu z tym…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      sieć jest stabilna i stawki połączeń niskie w Orange,więc w tej chwili to najlepsza sieć

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Dla Ciebie najlepsza, ale nie kazdy ja wybiera z takich czy innych wzgledow, niepodwarzalnym faktem na ta chwile jest to ze rzeczywiscie w swieta i sylwka wszystko bylo ok.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      kazdy powininen wybrac siec pod ludzi z jakimi ma kontakt bo wtedy ma najtaniej ale napewno nie nabierac sie na reklamy typu play…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Mysle ze troche ciezko tak wybrac na podstawie osob do ktorych sie dzwoni, no chyba ze telefonujesz tylko do kilku osob z ktorych wiekszosc jest w danej sieci to wtedy taki wybor jest prosty, ale jak ktos dzwoni w roznych sprawach to ma tych numerow wiele, z tym ze w przypadku orange jest o tyle dobrze ze maja wiekszosc rynku, wiec pewnie spokojnie mozna uznac ze co drugi tel jest do tej sieci.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      no fakt – prawdopodobieństwo jest dużo wyższe że dodzwonisz się do Orange, dobre jest też to że np. tela na kartę doładujesz ze stacjonarnego – tego konkurencja już nie ma 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      tego i wiele innych rzeczy – no dobra fotokody mają,ale to Orange je wdrożył,ale możliwości ubezpieczenia przez sms nie ma nikt tylko Orange ma taką usługę w swojej ofercie

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      z tymi fotokodami dziwna sprawa ze orange sobiecjkaos tego nei zastrzegl bo sami to wprowadzili a inni na gotowe wzieli ta uslgue…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Nie da sie chyba tak wszystkiego zastrzec, zreszta wystarczy ze jest sie w czyms pionierem.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      w sumie jak się dobrze zastanwić to Orange co raz wprowadza jakieś nowości do Polsk – w końcu ta marka działą w całej Europie 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      cs w tym jest tylko ze wszyscy nasi ooperatorzy diziaalja w europie a tylko orange wprowadza takie uslugi jak ubezp przez tel czy jako pierwsza fotokody….

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      bo tylko Orange jako koncern działa w wielu europejskich krajach – w końcu DUŹY może WIĘCEJ 🙂

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      No na razie tylko orange ma takie zaplecze, no i dzieki temu mamy rozne dodatkowe uslugi.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      ja tam czekam az Orange wdroży własny system płatności mobilnych

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Play to zdecydowanie najgorszy operator sieci komorkowej! Naszczescie niedlugo konczy mi sie umowa z tymi cwaniakami, bo abonentow oszukuja chyba najbardziej. Oprocz subiektywnych faktur, blokuja uzytkownikow bez powiadamiania jesli spoznili sie nieznacznie z wczesniejsza oplata – to juz szczyt chamstwa!!!

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 140025

      Reklamy Play na kartę nie są uczciwe, np dlaczego nie porównują Pleya z Orange Pop ? Bo nic lepszego nie proponują. Pop za doładowania już za 5 zł ma 29 gr do WSZYSTKICH, (porównują tylko Orange Go), czyli robią zamieszanie. Ja przeszedłem właśnie do POPa i jestem zadowolony.

Viewing 70 reply threads
Reply To: Plus i Era straszy Play sądem
Your information: