Materiał partnera

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć swoją widoczność w sieci, by dotrzeć do nowych klientów? Postaw na Google Shopping. To bardzo prosty format reklamy, który jest dobrze odbierany przez użytkowników. Sprawdź, co warto wiedzieć o Google Shopping i jakie korzyści może przynieść Twojemu biznesowi. Podajemy najważniejsze informacje!

Google Shopping – co to jest?

Google Shopping to platforma zakupowa firmy Google umożliwiająca wyszukiwanie produktów oferowanych przez różnych sprzedawców online oraz porównywanie ich cen. Działa na podobnej zasadzie, co tradycyjny wyszukiwarkowy wynik wyszukiwania, ale zamiast linków do stron internetowych, pokazuje bezpośrednio produkty (w formie zdjęć) z ofertami sprzedaży.

Wyszukiwanie w Google Shopping odbywa się poprzez wpisanie konkretnej frazy w wyszukiwarkę, na przykład „wiosenny płaszcz damski”, a następnie wyświetlenie produktów pasujących do zapytania użytkownika. Każdy z nich jest prezentowany wraz z podstawowymi informacjami, takimi jak cena, marka, zdjęcie i ocena. Można więc łatwo porównać oferty od różnych sprzedawców, a także przeglądać opinie. Nie mamy wątpliwości, że jako właściciel sklepu internetowego, z pewnością chcesz, by to właśnie Twój asortyment się tam pojawiał.

Gdzie wyświetlają się reklamy w ramach Google Shopping?

Google Shopping pozwala również tworzyć kampanie reklamowe. Wówczas mogą się one wyświetlać w różnych miejscach, między innymi:

  • na górze wyników wyszukiwania Google, nad płatnymi i organicznymi wynikami tekstowymi – prezentowane są w formie karuzeli, w której użytkownik przegląda zdjęcia, ceny i informacje o sklepach internetowych, oferujących dany produkt;
  • w karcie Google Zakupy;
  • w karcie Google Grafika;
  • w sieci reklamowej Google – na przykład Gmail, YouTube;
  • na stronach partnerskich Google, w tym na stronach sklepów internetowych, które współpracują z platformą Google Shopping – reklamy te są wyświetlane w formie graficznych banerów, ze zdjęciami produktów, cenami i informacjami o sprzedawcy. Umożliwia to dotarcie do szerokiej grupy klientów i zwiększenie zasięgu reklam, co może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.

Jak uruchomić Google Zakupy – wskazówki

Chcąc uruchomić kampanię w Google Zakupy, potrzebujesz skonfigurowania swojego e-commerce’u z kontami Google Merchant Center, Google Ads oraz Google Analytics. Dzięki temu Google automatycznie aktualizuje informacje o produktach i cenach, a sprzedawcy mają dostęp do narzędzi analitycznych, umożliwiających między innymi śledzenie sprzedaży i konwersji.

Niezbędne jest również przygotowanie pliku z informacjami o swoich produktach – nazwą, opisem (szczegółowym, z parametrami technicznymi), ceną, zdjęciem i dostępnością. Plik ten powinien być zapisany w formacie XML lub CSV. Upewnij się również, że sklep posiada certyfikat SSL i jest odpowiednio zoptymalizowany, funkcjonując poprawnie na każdym urządzeniu, również mobilnym.

Skonfiguruj ponadto ustawienia kampanii – wybierz grupy produktów, które chcesz reklamować, określ budżet i koszt CPC (koszt za kliknięcie w reklamę), a także zdefiniuj kryteria, według których mają być wyświetlane Twoje reklamy.

Korzyści płynące z Google Shopping dla właścicieli sklepów internetowych

W Google Shopping drzemie duży potencjał marketingowy, który zdecydowanie warto wykorzystać. Oto najważniejsze korzyści, jakie odczujesz, będąc właścicielem sklepu internetowego:

  • zwiększenie widoczności – reklamy w ramach Google Shopping wyświetlane są na samej górze wyników wyszukiwania, co znacznie zwiększa szanse na dotarcie do potencjalnych klientów;
  • skuteczne pozyskiwanie nowych klientów – Twoje produkty mogą trafić do nowych grup klientów, którzy wcześniej nie mieli z nimi kontaktu;
  • precyzyjne targetowanie – w oparciu o lokalizację, język, grupę docelową czy frazy kluczowe. Dzięki temu komunikaty trafią tylko do zainteresowanych osób;
  • wysoka konwersja – reklamy w ramach Google Shopping mają zwykle wysoką konwersję, ponieważ osoby, które klikają w reklamę, już wcześniej były zainteresowane Twoim produktem i szukają sposobu na jego zakup;
  • kontrola kosztów – możesz ustawić budżet i koszt za kliknięcie w reklamę, co pozwala na lepszą kontrolę kosztów reklamowych;
  • wysoka efektywność – reklamy w Google Zakupy oferują wysoką efektywność w stosunku do kosztów, co oznacza, że osiągają one lepsze wyniki przy mniejszych nakładach finansowych niż tradycyjne kampanie reklamowe.

Na koniec chcemy jeszcze zaznaczyć, że uruchomienie kampanii Google Shopping wymaga znacznej wiedzy i doświadczenia w zakresie reklamy internetowej. Konkurencja w niemal każdej branży jest naprawdę spora, więc pomoc specjalistów będzie nieoceniona. Powodzenia!