Magento to świetna, platforma e-commerce, która na przestrzeni lat pomogła wielu firmom. W tym artykule przyjrzymy się bliżej 2 wdrożeniom z całkowicie odmiennych branż. Uwaga: nazwa płatnej wersji Magento została niedawno zmieniona z Magento Commerce na Adobe Commerce, dlatego w tekście tym będziemy posługiwać się zaktualizowanym terminem.

 

1. Scuf Gaming

Podstawowe informacje:

  • Rok założenia – 2010.
  • Pracownicy – 134.
  • Branża – projektowanie kontrolerów dla profesjonalnych graczy.

Cele:

  • Sprostanie wymaganiom związanych z dostarczaniem spersonalizowanych produktów.
  • Zwiększenie wydajności operacyjnej przy jednoczesnej integracji z dotychczasowymi systemami.

Scuf Gaming dostarcza kontrolery na PC i konsole dla profesjonalnych graczy. Mogą oni wybrać z szeregu rozwiązań funkcjonalnych i wizualnych, aby dostosować swoje urządzenia tak, by pomagały im w rozgrywce.

Personalizacja produktu to USP dla Scuf Gaming, dlatego działania związane z ulepszeniem funkcjonowania sklepu obracały się w dużym stopniu właśnie wokół tego aspektu. Zrealizowanie tego typu celów wiązało się z dużą ilością wewnętrznych dostosowań oraz koniecznością skonfigurowania platformy tak, aby obsługiwała ona niestandardowe, jak i tradycyjnie dostępne komponenty na rynku.

Wdrożenie Magento

Firma Scuf Gaming zdecydowała się skorzystać z Adobe Commerce, aby dokonać gruntownych zmian w sposobie funkcjonowania sklepu. Dotychczasowy konfigurator produktów został przebudowany jako aplikacja wykorzystująca szczegółowe definicje produktów z katalogu Adobe Commerce. Dzięki temu jest on w stanie wysyłać informacje o konfiguracji do starszych systemów ERP i OM.

Wdrożono także niezależny od przewoźnika estymator wysyłek, który pomaga obliczyć czas dostawy bezpośrednio do klienta, uwzględniając takie zmienne jak zaległości w dostawach części, opóźnienia w tranzycie, czas testów, a nawet lokalne święta w krajach zaopatrzeniowych.

Te, jak i inne zmiany wprowadzono pod koniec 2019 roku, tuż przed tym, jak pandemia COVID-19 przyczyniła się do ogromnego boomu w handlu internetowym i branży gamingu.

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • Miliony możliwych konfiguracji produktów.
  • 7 stron funkcjonujących w 4 językach.
  • 5-letni Skumulowany Roczny Wskaźnik Wzrostu powiększony do 9,5%.

2. Marc Fisher Footwear

Podstawowe informacje:

  • Rok założenia – 2005.
  • Pracownicy – powyżej 200.
  • Branża – obuwie.

Cele:

  • Unifikacja wielu marek obuwniczych na scentralizowanej platformie e-commerce.
  • Śledzenie aktywności użytkowników i zarządzanie przypisywaniem zamówień w celu uzyskania lepszego wglądu we wzorce zakupowe klientów.
  • Zapewnienie lepszego doświadczenia użytkownika wykorzystując do tego celu responsywne filmy, call to actions oraz szybkie podglądy produktów.

Marc Fisher Footwear to ceniona firma obuwnicza, która w swoim portfolio ma liczne marki. Taki stan rzeczy przysparza oczywiście licznych komplikacji w kontekście zarządzania. Szczególne wyzwanie pod tym względem pojawiło się, gdy firma nabyła markę Easy Spirit oraz kontrolujące je przedsiębiorstwo Nine West.

Easy Spirit przeniesiono na Adobe Commerce. Fisher Footwear zdecydowało, że warto iść za ciosem i wszystkie pozostałe marki powinny zostać połączone w jedną scentralizowaną platformę.

Wdrożenie Magento

W wyniku migracji wszystkie sklepy marek zostały zintegrowane we wspólne systemy magazynowe i platformę ERP. Z racji tego, że najnowsza wersja Adobe Commerce jest domyślnie wyposażona w wiele funkcji e-commerce, konieczność wprowadzenia innych rozszerzeń została zmniejszona do minimum.

Dzięki temu, że Adobe Commerce działa w chmurze, Marc Fisher Footwear może skuteczniej skalować swoje zasoby w okresach największego natężenia ruchu jak Black Friday i Cyber Monday oraz zbierać cenne dane na temat zachowania klientów.

Firma była także w stanie wprowadzić funkcję anulowania zamówień na sklepie Nine West. Kupujący mogą zrobić to w ciągu godziny od dokonania transakcji. Opcja ta jest często wykorzystywana, co znacznie zmniejszyło obciążenie działu supportu. Sami klienci z kolei są bardziej skłonni powrócić do zakupów, gdy wiedzą, że mają zapewniony margines błędu.

Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu Magento:

  • Wzrost konwersji o 24%.
  • Wzrost dochodu o 10%.
  • Redukcja czasu potrzebnego na aktualizację front-endu o 70%.

Podsumowanie

Jak więc widać, platforma Magento to platforma, która świetnie sprawdzi się niezależnie od tego, czy zamierzasz sprzedawać spersonalizowany sprzęt gamingowy, czy zarządzać wieloma dużymi markami obuwniczymi.

Zastanów się dlatego nad wdrożeniem Magento i w swoim przypadku – bardzo możliwe, że technologia ta pomoże osiągnąć Ci swoje cele biznesowe.