Jesteś tutaj:-, Newsy, Operatorzy, Plus, Rynek, Wyniki finansowe-Grupa Cyfrowy Polsat: Plus ma 9,537 mln klientów komórek

Grupa Cyfrowy Polsat: Plus ma 9,537 mln klientów komórek

Na dzień 31 marca 2018 roku Grupa Cyfrowy Polsat (Polkomtel/Plus)  świadczyła ponad 9,5 mln usług telefonii komórkowej w modelu kontraktowym (6.997.850) i przedpłaconym (2.539.402) – czytamy w raporcie grupy kwartalnym za okres trzech miesięcy, który został  zakończony 31 marca 2018 roku. Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w pierwszym kwartale 890 mln zł. Przychody grupy wyniosły 2,346 mld zł.

Podsumowanie wyników za 1Q 2018 r. dla analityków i inwestorów

Przychody Grupy Polsat w 1Q’18 na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości zanotowały spadek 1,2% r/r, osiągając poziom 2.361 mln PLN (przychody uwzględniające wpływ MSSF 15 wyniosły 2.346 mln PLN).

Zysk operacyjny Grupy Polsat (EBIT) na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości wyniósł 464 mln PLN i wzrósł r/r o 1,6%. EBIT uwzględniający wpływ MSSF 15 wyniósł 436 mln PLN.

Liczba RGU płatnej telewizji wyniosła 4,984 mln na koniec 1Q’18, co stanowi wzrost r/r o 198K, czyli o 4,1%. Wzrost wynika m.in. z rosnącej popularności usługi Multiroom (+83K r/r, do ponad 1,1 mln RGU) oraz dynamicznie rosnącej sprzedaży płatnych usług typu OTT.

Liczba RGU telefonii komórkowej wzrosła r/r o 213K (+3,1%), osiągając poziom 6,998 mln na koniec 1Q’18, przede wszystkim w efekcie skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług do pojedynczego klienta oraz wprowadzenia do sprzedaży w lutym 2018 r. nowych, atrakcyjnych taryf adresowanych do klientów kontraktowych.

Liczba RGU dostępu do szerokopasmowego Internetu na koniec 1Q’18 wyniosła 1,814 mln i była wyższa o 48K, czyli o 2,7% r/r.

Przy zastosowaniu poprzednich standardów raportowania (MSR 18) ARPU na klienta kontraktowego obniżyło się do poziomu 88,7 zł w 1Q’18 z poziomu 89,1 zł odnotowanego w 1Q’17.

Przy zastosowaniu aktualnie obowiązujących standardów raportowania (MSSF 15) ARPU na klienta kontraktowego wzrosło o 2,0% do poziomu 81,9 zł w 1Q’18 z poziomu 80,3 zł odnotowanego w 1Q’17.

Na dynamikę zmiany ARPU kontraktowego nadal negatywny wpływ miało przede wszystkim zrównanie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego stawek detalicznych za usługi roamingowe z cenami krajowymi począwszy od 15 czerwca 2017 r. (regulacja Roam Like at Home).

Wskaźnik odpływu klientów (churn) wyniósł 8,5% w 12-miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2018 r. i pozostał na niezmienionym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Jest to przede wszystkim efekt wysokiej lojalności klientów usług łączonych, co jest efektem skutecznej realizacji strategii multiplay.

Na koniec 1Q’18 z oferty usług łączonych korzystało już 1,572 mln klientów, co stanowi wzrost r/r o 247K klientów, czyli o 18,6%. Na koniec 1Q’18 nasycenie naszej bazy klientów kontraktowych usługami łączonymi kształtowało się na poziomie 27,4%. Ta grupa klientów posiadała na koniec 1Q’18 łącznie 4,701 mln usług (RGU), o 754K, czyli 19,1%, więcej niż rok wcześniej.

Liczba świadczonych aktywnych usług przedpłaconych spadła r/r o 96K, czyli o 3,3% do 2,783 mln na koniec 1Q’18. Wprowadzona w 2016 r. przez ustawodawcę regulacja narzuciła na klienta obowiązek rejestracji nowo zakupionych kart przedpłaconych, co spowodowało obserwowany na całym rynku znaczący spadek nowych aktywacji. Równocześnie dzięki postępującemu ujednoliceniu cen pomiędzy taryfami dla usług kontraktowych i przedpłaconych, istotna część klientów decyduje się skorzystać z oferty usług kontraktowych.

W 1Q’18 ARPU na RGU prepaid wzrosło r/r o 7,5% do 20,1 zł. Wysoka dynamika wzrostu ARPU prepaid rok do roku wynika między innymi z wygaśnięcia efektu promocji zachęcających do wcześniejszej rejestracji kart, które obniżały ARPU w 1Q’17.

Począwszy od dnia 1 stycznia 2018 roku Grupa jest zobowiązana do stosowania standardu MSSF 9 Instrumenty Finansowe oraz standardu MSSF 15 Przychody z umów z klientami. Grupa podjęła decyzję, że zastosuje standard MSSF 15 retrospektywnie bez przekształcania danych porównawczych z roku 2017.

źródło: Grupa Cyfrowy Polsat

Czytaj też: Cyfrowy Polsat 1Q2018 – więcej usług kontraktowych i klientów usług łączonych



Autor |2018-05-10T09:33:42+02:0010 maja 2018 07:33|Kategorie: Cyfrowy Polsat, Newsy, Operatorzy, Plus, Rynek, Wyniki finansowe|Tagi: , , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Dea 10 maja 2018 w 08:09 - Odpowiedz

    Wyniki lepsze niż opinia na portalach o Plusie

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.