Ericsson i Bombardier zakończyły próby sieci LTE do rozwiązań kolejowych przy symulowanych prędkościach do 200 kilometrów na godzinę. Przeprowadzono łącznie 11 testów laboratoryjnych, których celem było zweryfikowanie przydatności sieci LTE do obsługi pociągów na bazie komunikacji (CBTC) oraz rozwiązań wielousługowych. Przykładami rozwiązań wielousługowych są telewizja przemysłowa (CCTV), usługi głosowe, informacje o peronach, reklama i Wi-Fi dla pasażerów.

CBTC korzysta z technologii bardzo dokładnego określania lokalizacji oraz z wydajnego przesyłu danych –możliwego dzięki sieci LTE – do obsługi automatycznej ochrony i eksploatacji pociągów oraz funkcji nadzoru. Dzięki dokładniejszym informacjom na temat położenia pociągów, operatorzy mogą zarządzać ruchem w bardziej wydajny i bezpieczny sposób. Systemy CBTC są bardziej niezawodne niż starsze systemy kontroli, wymagają mniejszej ilości wyposażenia, mają wbudowane funkcje nadmiarowości i zapewniają operatorom optymalne wykorzystanie torów i pociągów poprzez szybsze i wydajniejsze reagowanie na zapotrzebowanie.

Podczas testów CBTC sieci LTE osiągnęły opóźnienia przesyłania i pobierania dużo poniżej progu 100 milisekund i utraty pakietów bliskie zeru (wszystko poniżej 0,5% było uznawane za pomyślnie zaliczone). Sprzęt Ericsson pozwolił również na nadawanie priorytetów usługom kolejowym krytycznym dla misji.

Charlotta Sund, Head of Customer Group Industry & Society, Ericsson, powiedziała: „Wyniki przeprowadzonych dotychczas testów są bardzo obiecujące. Będziemy je kontynuować, aby zbadać różnego rodzaju modemy i zapewnić, że możemy dostarczyć solidne sieci LTE do zastosowań w kolejnictwie. Chcemy opracować rozwiązania, które zapewnią większe bezpieczeństwo w kolejnictwie poprzez kontrolę pociągów opartą na komunikacji i CCTV, jak również rozbudowane systemy rozrywki dla pasażerów dzięki zastosowaniu takich usług, jak obsługa głosowa, informacje o peronach, reklama i Wi-Fi”.

źródło: Ericsson

Kan