Nagrody główne otrzymał telewizor The Sero i personalizowana lodówka Bespoke. The Sero, którego nazwa po koreańsku oznacza „pionowy”, pozwala zmienić orientację ekranu z poziomej na pionową. Ten nowy lifestyle’owy telewizor zaprezentowany na targach CES 2020 zachwyca nowoczesnym, eleganckim designem, który przyciąga uwagę.

Z kolei lodówki z linii Bespoke, dostępne w ośmiu wariantach – od jedno- do czterodrzwiowych – można spersonalizować tak, by jak najlepiej oddawały gust użytkowników. Możliwość wymiany paneli na przednich drzwiach daje wiele opcji aranżacyjnych. Zestawiając różne materiały i kolory, uzyskujemy unikatowe produkty, które pod względem stylistycznym idealnie dopasowują się do nowoczesnych przestrzeni. Dodatkowo, dzięki rozwiązaniu Kitchen Fit lodówkę można idealnie spasować z linią zabudowy kuchennej.

 

Wraz z dwiema złotymi nagrodami Samsung otrzymał łącznie 34 iF Design Award w kategorii produktowej. Wśród wyróżnionych są:

 

  • Galaxy Fold, składany smartfon, który po rozłożeniu optymalizuje oglądanie treści, a po złożeniu – maksymalizuje mobilność. Jego nowa składana konstrukcja umożliwia korzystanie ze smartfonu w całkowicie nowy sposób.
  • Galaxy Watch Active2, smartwatch o delikatnej, jednorodnej sylwetce oraz pierścieniu, którego mniejsza grubość pozwoliła udoskonalić przestrzeń wyświetlania. Wyróżnia się także pięknym wzornictwem.
  • Space Monitor, zintegrowany z uchwytem monitor, umożliwiający maksymalne wykorzystanie miejsca na biurku. Dzięki swojej konstrukcji pozwala odzyskać część przestrzeni roboczej.
  • AirDresser, innowacyjne urządzenie odświeżające i dbające o ubrania.
  • Samsung Induction Plate, przenośna, smukła płyta indukcyjna idealna do przygotowywania kilku potraw jednocześnie. Pozbawiony zbędnych elementów design sprawia, że po ustawieniu w kuchni bądź na stole staje się ona wyrafinowaną ozdobą.

 

Firma Samsung zdobyła 2 nagrody iF Design Award za opakowania:

 

  • Galaxy Fold, które wyróżnia się nową grafiką przedstawiającą złożoną wersję oryginalnego logo
  • Galaxy Note10 i Note10+ odzwierciedlające przyjazne dla środowiska podejście, w ramach którego usunięto zbędne elementy i użyto masy papierowej.

 

Firmie Samsung przyznano także 17 nagród iF Design Award w kategorii komunikacji. Zwycięskie projekty to:

 

  • „składany” UX dla Galaxy Fold, który zapewnia płynne przejście pomiędzy ekranami urządzenia: wierzchnim a głównym,
  • Emotional UX dla klimatyzatora, który subtelnie, a zarazem czytelnie prezentuje najważniejsze informacje za pomocą „klimatycznego oświetlenia”,
  • UX dla Samsung Flip będący intuicyjnym elektronicznym panelem, który w prosty sposób przekształca doświadczenie cyfrowe w analogowe, oraz
  • Samsung „Resonance”, wystawa zaprezentowana podczas Milan Design Week 2019, będąca zintegrowaną kampanią komunikacji marki mającą na celu przekazanie ducha filozofii designu firmy.

 

Samsung otrzymał ponadto 8 nagród iF Design Award w kategorii profesjonalnych koncepcji. Nagrody otrzymały:

 

  • GEMS (Gait Enhancing & Motivating System), egzoszkielet wspierający poprawę postawy, a także pomagający zarządzać zdrowiem za pośrednictwem urządzeń mobilnych, oraz
  • Device Sync, funkcja umożliwiająca proste łączenie urządzeń IoT za pomocą technologii rozpoznania wizualnego i działającej w czasie rzeczywistym wizualizacji generatywnej.

 

Organizowany przez iF International Forum Design GmbH konkurs iF Design Awards po raz pierwszy odbył się w Niemczech w 1953 r. Nadsyłane projekty poddawane są wszechstronnej ocenie pod kątem wzornictwa i innowacyjności, a także w ramach kolejnych siedmiu kategorii, w tym m.in. wzornictwa produktowego, opakowania, komunikacji i profesjonalnych koncepcji.

 

Lista laureatów  iF Design Award 2020  dostępna jest na stronie iF Design Awards oraz w aplikacji iF Design. Zwycięskie projekty zostaną zaprezentowane podczas wystawy iF Design Exhibition, którą będzie można obejrzeć od 2 do 10 maja podczas Berlin Design Week 2020.

Źródło:
samsung.pl