TCL Electronics, jeden z największych producentów telewizorów na świecie i wiodący dostawca elektroniki użytkowej, zaprezentował dzisiaj, podczas konferencji prasowej online, nowości produktowe firmy w zakresie TELEWIZORÓW, produktów AUDIO oraz nowości na rynku polskim – dużego AGD. Przedstawiono również informacje o nowych trendach na ryku telewizorów wyznaczanych przez firmę TCL, a także o rozwoju marki w Polsce i Europie. Dziennikarze usłyszeli również o nowych Ambasadorach marki, o strategii marketingowej TCL Polska i planach na przyszłość.

 

Telewizory TCL – wyjątkowa technologia i design

Podczas konferencji przedstawiono całe portfolio telewizorów TCL, zarówno ostatnio zaprezentowane modele, jak  i te, których premiera zaplanowana jest na  pierwszy kwartał 2021 roku. Wśród nich znalazły się między innymi najnowsza Seria P 2020, która niedawno weszła do sprzedaży, oraz takie modele jak  seria 8K czyli model TCL X915, innowacyjny telewizor X10 MINI LED, telewizory QLED C715 i C815 zaprezentowane w maju 2020 r.

Dodatkowo, w czasie konferencji omówiono zmiany na rynku tv w Europie oraz w Polsce, przedstawiono propozycję telewizorów z oferty TCL dla graczy wymieniających konsole na te z nowej generacji, oraz omówiono aktualne działania marketingowe marki.

 

Aktualna sytuacja na rynku TV w Europie oraz w Polsce:

Wbrew przewidywaniom, pandemia COVID-19 nie spowodowała załamania, ani nawet pogorszenia rynku telewizorów w Europie – w 2020 roku sprzedanych zostanie tyle samo urządzeń, co rok wcześniej, będą one większe, inteligentne i będą oferowały wyższą jakość obrazu. Wiosenny lockdown, który zatrzymał nas wszystkich w domach, a także zamknięcie instytucji kultury (kin, teatrów) sprawiły, że konsumenci więcej czasu spędzali przed ekranem telewizora, który musiał zastąpić inne źródła rozrywki. To z kolei często pociągało za sobą decyzję o zmianie urządzenia na nowsze i większe. Europejska pojemność rynku TV dalej wynosi w 2020 roku ok. 36 M, z czego prawie 80% to urządzenia Smart TV, a 65% to telewizory UHD.

W tym roku 2/3 sprzedanych w Polsce urządzeń to telewizory Ultra HD, 80%  to telewizory Smart TV, a 40% to odbiorniki o przekątnej 55” i większe. Sprzedaż telewizorów TCL w 2020 roku wzrosła w Europie o 35%, natomiast na rynku polskim wzrost wyniósł  78% (sprzedaż telewizorów UHD wzrosła o 54%). Na polski rynek wprowadzony został pierwszy na świecie telewizor MINILED X10, a seria QLED C715/C815 spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem.

 

Wzmożone działania marketingowe:

Marka TCL odnotowuje również wzrost rozpoznawalności marki w 2020 a dzieje się tak za sprawą 3 głównych filarów : szerokiej gamy produktów, odpowiedniego prowadzenia ducha marki przy motto Display Greatness, sponsoring sportowy oraz działania pro-konsumenckie.

Marka inwestuje również w sport, jest globalnym sponsorem FIBY, oraz stworzyła w 2020 roku swój team 6 ambasadorów z najlepszych europejskich drużyn piłkarskich. Wychodząc naprzeciw konsumentom, w 2020 roku przeprowadziła 2 akcje konsumenckie – w czerwcu Cashback, a aktualnie trwająca akcja #PiątekzTCL cieszy się dużym powodzeniem.

 

Telewizor Serii P81

Seria P81 łączy w sobie ultracienką konstrukcję, jakość obrazu 4K HDR PRO z opatentowanym przez firmę TCL algorytmem Motion Estimation/Motion Compensation (MEMC) Motion Clarity PRO, który pomaga zredukować do minimum rozmycie wyświetlacza i smugi pojawiające się na ekranie podczas ruchu obiektów. Wyposażona jest także w system Dolby Vision HDR10  używany przez największe studia Hollywood i wiodące światowe serwisy streamingowe oraz Dolby Atmos wprowadzający użytkownika do akcji dzięki bardziej szczegółowemu dźwiękowi, który wypełnia pokój i otacza widza. W telewizorze zainstalowany jest także najbardziej zaawansowany system Smart TV: Android TV z wbudowanym Asystentem Google. Dzięki zintegrowanej obsłudze głosowej użytkownicy w łatwy sposób uzyskają dostęp do ulubionych treści. Bezramkowa, metalowa konstrukcja z centralną podstawą zastosowana w serii P81 to większy ekran i bardziej kinowy obraz.

 

Telewizor TCL Serii P81

 

Seria P81 dostępna jest z ekranami o przekątnej 50”, 55” i 65”.

Cena RRP za model 55P81 to 2499 PLN.

 

Telewizor Serii P71

Ekrany serii P71 charakteryzują się lepszym kontrastem, żywszymi kolorami i odwzorowaniem najdrobniejszych szczegółów. Jest to zasługa zastosowania technologii High Dynamic Range, czyli najnowszego standardu wyświetlania treści 4K UHD. HDR znacznie rozszerza zakres kontrastu i koloru, dzięki czemu wyświetlany obraz jest pełen szczegółów zarówno w światłach, jak i cieniach. Do poprawy jakości obrazu seria P71 wykorzystuje algorytm Micro Dimming, który w celu dostosowania jasności analizuje aż sto oddzielnych stref oferując wyjątkowe wrażenia wizualne.

Dzięki systemowi operacyjnemu Android TV i wbudowanemu Chromecastowi, konsumenci mogą przesyłać bezpośrednio na telewizor zdjęcia, filmy i muzykę ze swoich komputerów, tabletów czy smartfonów.  Dzięki Asystentowi Google możliwe jest także sterowanie telewizorem serii P71 za pomocą głosu, bez sięgania po pilota. Nowy telewizor TCL nie ma ramki z przodu, dzięki czemu staje się idealnym ekranem kina domowego. W tej ultracienkiej konstrukcji zastosowano metal, dzięki czemu P71 jest nie tylko designerskim produktem elektroniki użytkowej, ale również trwałym urządzeniem.

 

Telewizor TCL Serii P71

 

Seria P71 dostępna jest z ekranami o przekątnej 43”, 50”, 55”, 65” i 75”.

Cena za serię 55P71 to 2399 PLN.

 

Seria TCL P61

Seria P615 to telewizor w ramce o wyjątkowo smukłej konstrukcji. 4K HDR 10 wzmacnia kontrast, kolory i wydobywa najdrobniejsze szczegóły poszerzając znacznie zakres zarówno kontrastu, jak i koloru. Ponieważ treści i źródła w formacie HDR nie są jeszcze szeroko rozpowszechnione, to dzięki SMART HDR telewizor TLC może wyświetlać obrazy zapisane z zastosowaniem standardowego zakresu dynamicznego (SDR) w jakości podobnej do HDR, pozwalając tym samym cieszyć się z oglądania ulubionych filmów, seriali i programów z najwyższą jakością. Algorytm Micro Dimming Pro analizuje aż sto oddzielnych stref, aby dostosować jasność i uzyskać jak najlepszy kontrast. Tym samym

telewizor oferuje wyjątkowe wrażenia wizualne, szczególnie podczas oglądania w ciemności. Jednocześnie najlepszy obraz uzupełniony został niezwykle dynamicznym przestrzennym dźwiękiem wysokiej jakości, za który odpowiada system Dolby Audio. Prosty i elegancki telewizor doskonale łączy w sobie funkcjonalność z wysmakowanym wzornictwem.

 

TCL Serii P615

 

Seria P615 dostępna jest z ekranami o przekątnej 43”, 50”, 55”,65”, 70” i 75.

Cena RRP za 55’ to 2099 PLN.

 

 

Снимок экрана 2020 11 19 в 10.46.41

 

 

Duże AGD – nowość w ofercie marki TCL

Firma zaprezentowała także produkty z nowej kategorii, poszerzającej portfolio marki o sprzęt AGD – lodówki TCL dostępne są na polskim rynku od września 2020 r.

RC460GM1120 FRONTOPEN1 FOOD

W III kwartale 2020 roku w sprzedaży znalazły się cztery nowe modele lodówko-zamrażarek marki TCL, w tym dwa typu side by side. Charakteryzują się nowoczesnym designem,  zastosowaniem technologii no-frost, oraz bardzo przyjazną klasą energetyczną. W IV kwartale ubiegłego roku marka wprowadziła kolejne trzy modele, a w pierwszych miesiącach przyszłego roku producent planuje rozszerzenie gamy produktowej o pralki z nową technologią bębna w kształcie plastra miodu.

 

Снимок экрана 2020 11 19 в 10.39.13

 

 

Ambasadorzy TCL  i strategia marketingowa

Marka TCL odnotowuje również wzrost rozpoznawalności w 2020 roku, głównie za sprawą czterech podstawowych filarów: szerokiej gamy produktów, odpowiedniego prowadzenia ducha marki zgodnie z motto Display Greatness, sponsoringu sportowego oraz działań prokonsumenckich.

Podczas konferencji Magdalena Chodkiewicz, Marketing Manager TCL Polska, opowiedziała o rozpoczęciu współpracy marki z Ambasadorami, którymi zostali piłkarze należący do czołówki światowego futbolu. TCL, lider w technologii wyświetlania obrazu, od lat współpracuje z wiodącymi sportowcami, a teraz tworzy drużynę utalentowanych zawodników z całej Europy. Są to: polski napastnik Krzysztof Piątek, francuski pomocnik Paul Pogba, kapitan reprezentacji Anglii Harry Kane, niemiecki napastnik Marco Reus, włoski bramkarz Gianluigi Donnarumma oraz hiszpański pomocnik Saúl Ñíguez. Zawodnicy, w ramach partnerstwa z TCL, występują
w kampaniach reklamowych firmy online i offline do zakończenia Euro 2021.

 

Снимок экрана 2020 11 19 в 10.38.52

 

Marka TCL w 2020 roku przeprowadziła dwie ogólnopolskie akcje konsumenckie, wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Pierwszą z nich była akcja przeprowadzona w czerwcu 2020 roku TCL Cashback, skierowana do nowych nabywców telewizorów, w ramach której producent zwracał do 16% wartości produktu na konto bankowe nowego nabywcy.

 

Снимок экрана 2020 11 19 в 10.38.37

 

Druga oferta specjalna, opracowana wspólnie z Krzysztofem Piątkiem nosi nazwę #Piątek z TCL. W jej ramach, aby otrzymać nagrodę, wystarczy w ciągu jednego z weekendów pomiędzy 16 października a 20 grudnia br. kupić produkt objęty promocją, zarejestrować się na stronie piatekztcl.pl i zgłosić tam swój zakup. Akcja obejmuje 4 kategorie produktów TCL, w tym piętnaście topowych modeli telewizorów takich jak MINI LED czy 8K, wyróżniony nagrodą EISA soundbar RAY DANZ, premierowy smartfon TCL 10 PLUS oraz nowoczesne lodówki, które zadebiutowały na polskim rynku. Do odebrania są do wyboru produkty TCL, vouchery streamingowe do platform Netflix, Eleven Sport czy Spotify,  a także nagrody z podpisami piłkarzy tworzących Drużynę Ambasadorów TCL, w tym Krzysztofa Piątka.

 

Firma TCL Polska stale rozszerza działania prokonsumenckie, zwiększając ilość kanałów sprzedaży i organizując kolejne akcje specjalne dla swoich klientów. W ten sposób coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku polskim, będącym jednym z kluczowych i strategicznych krajów
w Europie.