Jesteś tutaj:-, Plus, Samsung, Sprzęt, Taryfy komórkowe, Telefony, Top30-Plus instaluje na smartfonach budzące wątpliwości oprogramowania

Plus instaluje na smartfonach budzące wątpliwości oprogramowania

Zaufana Strona Trzecia informuje, że Polkomtel, operator sieci Plus, na smartfonach instaluje budzące wątpliwości oprogramowania, do zdalnego zarządzania telefonami.

Jak informuje Czytelnik Serwisu, na jego kupionym w Plusie telefonie Samsunga Galaxy S7, w zakładce Administratorzy urządzenia pojawiły się: Info Device Admin, Knox Customization Configurator oraz Knox Enrollment Service, które, według relacji Czytelnika, dysponowały nieograniczonymi uprawnieniami do wszystkich funkcji. Nie dało się ich wyłączyć ani usunąć. Czytelnika zaniepokoiło też „dziwne pole do wpisania PIN-u podczas każdego restartu telefonu”. Kolejną niedogodnością było wyraźne spowolnienie smartfona.

Czytelnik postanowił działać i zwrócił się o wyjaśnienia zarówno do Polkomtela, operatora sieci Plus, jak i Samsunga, dostawcy budzącego wątpliwości oprogramowania. Kilkanaście telefonicznych połączeń z Biurami Obsługi Klienta obu firm nie przyniosło pożądanych rezultatów. „Otrzymywałem lakoniczne stwierdzenia, że «nikt nie wie, co to za aplikacja» lub że «jest to zwykła aplikacja Samsunga, którą przecież mogę sobie samemu odinstalować» albo że «to jest wirus, który muszę sobie samemu usunąć» (…) byłem lekceważony i zbywany” – podsumowuje swoje wysiłki Czytelnik, odnosząc się zwłaszcza do rozmów z konsultantami Plusa. Próba mailowego kontaktu z operatorem nie dała nic prócz zdawkowej odpowiedzi, którą można sprowadzić do zalecenia, by skontaktował się z producentem oprogramowania.

Więcej na ten temat przeczytacie w artykule Kupujesz telefon na raty? Operator doda Ci nieusuwalną aplikację do zdalnej kontroli: zaufanatrzeciastrona.pl

Kan



Autor |2018-01-09T11:02:56+01:009 stycznia 2018 11:02|Kategorie: Newsy, Plus, Samsung, Sprzęt, Taryfy komórkowe, Telefony, Top30|Tagi: , |5 komentarzy

5 komentarzy

  1. gumi 9 stycznia 2018 w 10:48 - Odpowiedz
    • Lucek 9 stycznia 2018 w 12:42 - Odpowiedz

      Musisz obrażać człowieka ? To co powiesz o pracownikach Plusa , którzy też nic nie wiedzieli o tych aplikacjach , a powinni ? Poza tym czy nie jest głupotą ładowanie aplikacji typowo biznesowych , gdy wykorzysta je może kilka procent użytkowników a zamulają telefon pozostałym

  2. tomi 9 stycznia 2018 w 11:04 - Odpowiedz

    Dziwne pole do wpisywania pinu podczas startu…Umarłem…
    Urządzenie ma włączone domyślnie szyfrowanie danych, a Samsungi z włączonym szyfrowaniem wymagają podawania PINu na starcie…
    Potwierdzam – ten użytkownik to jakiś debil.

  3. AsylwekZolkusza 9 stycznia 2018 w 11:06 - Odpowiedz

    [b]Kolejny argument za, twierdzeniem, nie kupuj sprzętu u operatora. [/b]

  4. Dawid 9 stycznia 2018 w 11:11 - Odpowiedz

    Mnie się wydaje, że jednak musi coś w tym być i zgadzam się z komentarzem użytkownika który wskazuje, że z brania sprzętu u operatorów nie wynika nic dobrego, też mam taki Samsung i jedynym administratorem jestem ja, żaden innymi mi się nie wyświetla, a telefon sobie w Virgin Mobile doładowuję i nie mam powodów to narzekania

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.