Ostatnich tygodni GALAXY S III – najbardziej zaawansowany smartfon w ofercie firmy Samsung, nie może zaliczyć do udanych. Po problemach z tzw. „Exynos Bug” – czyli dziurze, która potencjalnie pozwalała cyberprzestępcom przejąć kontrolę na smartfonem, niektórzy użytkownicy smartfonu zgłaszają, iż nagle Samsung już wie o tym problemie i obiecuje szybką aktualizację. Koreańska firma wymienia także wadliwe telefony.

Artykuł powstał na prośbę Czytelnika Telix.pl, który napisał do Redakcji maila w tej sprawie:

Chciałbym zainteresować problemem, jaki spotyka coraz więcej ludzi którzy zakupili telefony z serii Samsung Galaxy S2/sS3/Note. Mowa o „wadzie fabrycznej?” telefonu, która objawia sie resetem lub całkowitym padnięciem urządzenia. Co dziwne usterka nigdy nie ma miejsca przez pierwsze kilka dni użytkowania, ale w przedziale czasowym od 30 do 200 dni. Tak przynajmniej opisują właściciele telefonów, których spotkała ta przypadłość na forach. Dodam, że mój Galaxy Note po 200 dniach od zakupu :), bez żadnej przyczyny zaczął sam się wyłączać. Forumowicze próbowali dojść droga dedukcji w czym tkwi przyczyna. Spekulowano że to może przez wadliwe ładowarki, zmianę romów, konkretna sieć itp.. Ale w tak dużej grupie ludzi znajdowali się tacy, którzy używali starych ładowarek w nowym telefonie, nie zmieniali software, a błąd dalej jak występował, tak występuje niezależnie od karty sim. Zadzwoniłem do Samsunga i zdziwiłem się, że wada ta jest im bardzo znana. Co więcej Samsung nie uzna, to jako wadę fabryczną! Ja zostałem poproszony do kontaktu z serwisem gdzie zostanie wymieniona mi płyta główna w moim SGN. Wszystko ok., tylko mnie i tysiące posiadaczy zamiast kierować się standardami znanymi z Europy Zachodniej nie wymieni się telefonu na nowy model, jak to ma miejsce przy wadach fabrycznych tylko skazuje sie na brak dostępu do telefonu na co najmniej 14 dni i wymianę płyty głównej. Większość ludzi średnio użytkuje smartfon około 2 lata. Ja i większość ludzi będzie miała problem ze sprzedażą czegokolwiek jak w gwarancji napisane „wymiana płyty głównej”. Co więcej Samsung jeszcze nie wpadł, co jest przyczyną restartów. Naprawa rozwiązuje problem, ale nie przyczynę problemu. Jeśli wadliwa jest jakaś cześć elektroniki za około 200 dni powtórka z kabaretu – napisał Czytelnik.

źrodło: SamMobile, wł.

Nie da się ukryć, że Samsung ma dość poważny problem. Jeżeli Czytelnicy spotkali się z podobnymi objawami w swoich smartfonach prosimy o komentarze, może wspólnie uda się zainteresować nimi Samsunga.

Kan