Do końca 2013 roku nowy operator telefonii internetowej muff planuje pozyskać 50 tys. użytkowników i osiągnąć przychody na poziomie 1,5 mln złotych. Operator skoncentruje się na dalszym rozwoju usług oferując możliwość realizacji wysokiej jakości połączeń za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, tabletów i smartfonów oraz telefonów domowych. W pierwszej fazie działalności muff planuje dotarcie do „młodzieży on-line”, a zwłaszcza środowisk akademickich i społeczności studenckiej.

Z badań, przeprowadzonych przez nowego operatora telefonii internetowej muff oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, wynika, że ponad 94% studentów komunikuje się z bliskimi co najmniej kilka razy w tygodniu. Jednocześnie 2/3 ankietowanych przyznaje, że wyjazd za granicę utrudnia im bliskie kontakty, m.in. z powodu wysokich kosztów roamingu operatorów komórkowych. Rozwiązaniem tego problemu może być Internet – niemal połowa badanych zawsze wybiera miejsca z dostępem do bezpłatnej sieci Wi-Fi.

Na początku listopada br., wśród 300 studentów Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, przeprowadzono badanie pt.: „Student – istota społeczna. Komunikacja w erze nowych mediów”. Badanie, którego organizatorem był muff, a partnerem merytorycznym WDiNP UW, miało dwa cele:

  • poznanie preferencji respondentów, dotyczących metod i narzędzi komunikacji w dobie nowoczesnych technologii;
  • określenie znaczenia i częstotliwości kontaktu z bliskimi.

Okazało się, że 92% studentów ceni sobie stały kontakt z rodziną i przyjaciółmi, określając go jako „ważny” lub „bardzo ważny”. W związku z tym, ponad 94% ankietowanych zadeklarowało, że utrzymuje systematyczny i regularny (co najmniej kilka razy w tygodniu) kontakt z bliskimi. Dla niemal ¾ badanych głównym narzędziem, umożliwiającym porozumiewanie się na odległość, jest telefon komórkowy. Niemniej, 2/3 studentów stwierdziło, iż w momencie wyjazdów zagranicznych, ogranicza kontakt z bliskimi. Jednym z powodów są wysokie koszty roamingu. Ta więc, w przypadku długiego pobytu za granicą, ponad 84% młodych ludzi planuje kontakt z bliskimi za pośrednictwem Internetu.

Młodzi ludzie wyznaczają trendy w rozwoju nowoczesnych narzędzi komunikacji – mówi Robert Sababady, szef projektu muff. Przyszłość rynku usług telekomunikacyjnych i internetowych kreują przede wszystkim oni. Naszym celem było poznanie oczekiwań studentów i na tej podstawie stworzenie rozwiązania, które umożliwi prostą i tanią komunikację z bliskimi bez względu na ograniczenia geograficzne czy technologiczne. Oferta muff łączy wartościowe cechy telefonii komórkowej i internetowej, stawiając przede wszystkim na multiplatformowość oraz wysokiej jakości tanie rozmowy z całym światem.

Komórka na topie

Studenci nadal nie wyobrażają sobie życia bez telefonu komórkowego – jest on najchętniej wybieranym narzędziem komunikacji wśród ankietowanych. Blisko ¾ badanych wskazało na komórkę jako podstawowy i najczęściej używany środek komunikacji na odległość. Powód jest prosty: to szybkość, prostota i wygoda korzystania z urządzenia, które można mieć zawsze przy sobie (istotne dla ponad 80% badanych). To także pokazuje, że wbrew powszechnym twierdzeniom o dominacji komunikatorów tekstowych, większość młodych i aktywnych ludzi jako najlepsze narzędzie do codziennej komunikacji z bliskimi, wciąż wybiera telefon.

Roaming nie sprzyja bliskim relacjom

Wysokie ceny połączeń i abonamentu telefonicznego zawsze były obciążeniem dla studenckiego portfela (szczególnie podczas pobytu za granicą lub w przypadku rozmowy z osobą aktualnie znajdującą się poza krajem). Według badań WDiNP UWi muff, aż 67% studentów przyznaje, że przez wysokie opłaty roamingowe dzwonią do bliskich w kraju znacznie rzadziej, podczas gdy tylko co czwarty badany wcale nie ogranicza kontaktów ze względu na poniesione koszty.

Studenci mobilni

Badania wykazują, że choć dwóch na trzech ankietowanych wciąż najczęściej korzysta z Internetu w domu, to już blisko ¼ ankietowanych nie odczuwa żadnych ograniczeń w dostępie do sieci, bo dzięki mobilnym urządzeniom ma dostęp do Internetu wszędzie tam, gdzie się znajduje. To tłumaczy niezwykłą popularność miejsc, oferujących bezpłatne Wi-Fi. Według 45% ankietowanych, obecność hot spotu w kawiarni czy innych miejscach codziennych spotkań, jest bardzo ważna.


Informacja o muff

Muff jest marką stworzoną przez grupę telekomunikacyjną LoVo. Koncentruje się na świadczeniu usług dla klientów indywidualnych i osób prowadzących działalność gospodarczą. Celem operatora jest dostarczenie użytkownikom prostej w obsłudze i taniej oferty, która umożliwia rozmowy telefoniczne zarówno w Polsce jak i za granicą. Muff eliminuje koszty roamingu podczas pobytu za granicą, ponadto nie wymaga opłat abonamentowych oraz nie posiada dodatkowych ukrytych kosztów. Oferta zapewnia pełną wygodę rozmów telefonicznych realizowanych za pośrednictwem laptopa, tradycyjnego komputera PC, tabletu, smartfonu oraz telefonu stacjonarnego.
Użytkownicy muff rozmawiają między sobą za darmo. Mogą również prowadzić rozmowy na całym świecie dzwoniąc w dowolne miejsce na telefon stacjonarny i komórkowy. Dla przykładu: „1 złotówka” daje możliwość 25 minutowej rozmowy na telefon stacjonarny w sieci Orange (ex TP), 16 minutowej rozmowy z telefonem stacjonarnym w Anglii lub 16 minutowej rozmowy z Kanadą na telefon komórkowy lub stacjonarny. Ponadto oferta muff zawiera opcję dzwonienia na numery infolinii (rozpoczynające się od 0 800).

źródło: Muff

Kan

Warto przeczytać:
muff od 6gr/min: nowy operator telefoniczny w Polsce