Francuski rząd uchwalił nową ustawę, która zakazuje dziennikarzom wymawiać na wizji nazwy dwóch najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Dotyczy to sytuacji, kiedy nie są one częścią informacji.

Dlaczego mielibyśmy wyróżniać wart miliardy dolarów Facebook, skoro jest przecież tyle innych serwisów społecznościowych – twierdzi Christine Kelly, rzecznik francuskiej instytucji CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel), zajmującej się monitorowaniem krajowych mediów.

Dlatego od teraz dziennikarze nie będą mogli powiedzieć na przykład „Znajdź nas na Facebooku” tylko „Znajdź nas na jednym z serwisów społecznościowych”.

Warto przypomnieć, że w Polsce Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oświadczyla, iż nadawcy publiczni nie powinni odsyłać odbiorców do treści umieszczonych w internecie, jeśli są one niezbędne do zrozumienia audycji, a odsyłanie do portali społecznościowych nie może reklamować tychże serwisów.

Obecność nadawców w Internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Jest to równieżforma promowania programu i działań związanych z zadaniami realizowanymi przez nadawcę. Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych)” – głosi komunikat KRRiT.

źródło: www.ifrancja.fr

Kan