Jesteś tutaj:-, Newsy-Czy można anulować płatność w systemie BLIK?

Czy można anulować płatność w systemie BLIK?

Coraz więcej osób korzysta z zakupów i płatności online. Ograniczenia w poruszaniu się oraz zamknięcie sklepów, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej sprzyjają rozwojowi eCommerce. Największym operatorem takich właśnie operacji jest system płatności elektronicznych, stworzony przez sześć, konkurujących na codzień, polskich banków o nazwie: Polski Standard Płatności (PSP) BLIK. Jest on powszechnie akceptowany, nie tylko przez podmioty działające wyłącznie w internecie takie jak kasyna online z BLIK, al e również stacjonarne sklepy, punkty usługowe, restauracje czy instytucje kultury.

Metodę płatności mobilnej BLIK uruchamia się po zainstalowaniu bezpłatnej aplikacji banku. Link do pobrania znajduje się na jego stronie internetowej. Aplikacja działa bezproblemowo, niezależnie od systemu operacyjnego. Jest bardzo bezpieczna, między innymi dzięki zastosowaniu takich opcji, jak: osobisty kod dostępu, identyfikator linii papilarnych oraz twarzy. Wykonanie transakcji kupna z BLIK jest niezwykle proste. Aby zapłacić online, należy na stronie płatności kliknąć w ikonę z nazwą systemu płatności.  Następnie otworzyć aplikację BLIK, w której pojawia się unikalny sześciocyfrowy kod, będący sekwencją liczb, znaków lub liter. Należy go przepisać do formularza na stronie płatności. Jest on ważny tylko przez 2 minuty. Po upływie tego czasu, należy wygenerować nowy kod. W chwili kiedy przepiszemy kod i naciśniemy przycisk akceptujący płatność, zostanie ona natychmiast zrealizowana. Anulowanie transakcji BLIK możliwe jest jedynie do momentu naciśnięcia przez użytkownika ikony autoryzacji. Po autoryzowaniu płatności, użytkownik może anulować transakcję BLIK wyłącznie u akceptanta, o ile akceptant oferuje taką możliwość.

Bardzo podobie wygląda płatność w sklepie stacjonarnym lub innym punkcie, gdzie obsługiwana jest sprzedaż dóbr i usług przy użyciu terminala. Należy otworzyć aplikację i przepisać kod do urządzenia sprzedawcy, które obsługuje płatność. Można ją anulować, do chwili potwierdzenia operacji na terminalu płatniczym. Dodatkowo system BLIK pozwala na przesyłanie środków na numer telefonu, bez wymogu posiadania numeru konta bankowego. Osoba, która chce otrzymać płatność wysyła prośbę o przelew na wskazaną kwotę. Używając BLIK można również wypłacać pieniądze z bankomatu, przepisując kod z telefonu na klawiaturze maszyny. Nie musimy posiadać karty i numeru PIN.

Obecnie w Polsce z BLIK korzysta blisko 5,5 miliona klientów i jest to najbardziej popularna metoda płatności. Od ponad dwóch lat PSP jest obecny w międzynarodowym systemie płatniczym, a kilkanaście miesięcy temu udziałowcem firmy został emitent kart kredytowych  MasterCard, dzięki czemu planowana jest ekspansja na rynki zagraniczne.

 

 

 

 

 

 



Autor |2021-03-10T11:59:39+02:0010 marca 2021 11:58|Kategorie: e-Handel, Newsy|1 komentarz

1 komenarz

  1. szc 10 marca 2021 w 16:54 - Odpowiedz

    dużo reklamy zamiast krótkiego – po zaakceptowaniu no bo jak inaczej skoro wcześniej nie ma zrealizowanej płatności – cofnąć się nie da.

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.