We wszystkich pociągach EIC spółki PKP Intercity jest już bezpłatny Internet bezprzewodowy. A co z pociągami EIP (Pendolino)? Dlaczego są tam takie problemy ze siecią komórkową? ​- PKP Intercity bliskie jest rozpoczęcia montażu WiFi w składach Pendolino. Urządzenia będą instalowane w miarę jak pociągi będą przechodziły okresowe przeglądy – poinformował Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP.


Pierwsze próby są wykonane. I teraz tak jak składy będą szły do przeglądów okresowych to WiFi będzie instalowane. Wszystko jest sprawdzone, próby się odbyły i wyszły dobrze – powiedział Mamiński.


Nie wyłączamy składów tylko dlatego, żeby zainstalować WiFi. Będziemy montować sukcesywnie. Ten skład, który pójdzie na przegląd będzie doposażony w WiFi
– dodał.

Temat wi-fi w Pendolino wraca jak bumerang. Co rusz przedstawiciele PKP Intercity zapewniają, że sprawa jest dla przewoźnika priorytetem. Spółka PKP Intercity twierdzi, że w Pendolino prędzej czy później doczekamy się Wi-Fi. Ale nie potrafi podać dat i nie stanie się to jednak od razu i nie na wszystkich składach. W przesłanym komunikacie rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska informuje, że spółka otrzyma w styczniu ofertę na projekt techniczny instalacji WiFi w Pendolino.


Następnie, po analizie dokumentacji, będziemy w stanie przedstawić harmonogram. Ze względu na trwające postępowanie nie możemy jeszcze przedstawić informacji finansowych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż będzie konieczna ingerencja w poszycie pojazdu. Natomiast w przypadku technologii dostępu do internetu przewidujemy łączenie w jednym czasie sygnału internetowego od wielu operatorów GSM i udostępnianie go w pociągach. Testy były przeprowadzone przez producenta taboru jednostkowo i wypadły pozytywnie
– napisano w komunikacie.

Obecnie spółka PKP Intercity posiada 18 dostępnych Pendolino. W składach Pendolino nadal jest problem nie tylko z dostępem do internetu, ale również złapaniem zasięgu telefonii komórkowej. Przyczyn problemów z zasięgiem w pociągach Pendolino jest kilka. Po pierwsze, składy te mają aluminiową konstrukcję, która działa jak klatka dla fal radiowych. Zasięg sieci komórkowych w Polsce to druga z przyczyn. Pociągi jeżdżą generalnie omijając duże miasta, więc pokrycie telefonii komórkowej jest tam najsłabsze, do tego dochodzi fakt, że pociąg jest po prostu tubą wyciszająca ten słaby sygnał, stad mamy w efekcie sytuację.telefon jest w „sieci”, gdy znajduje się w zasięgu tzw. stacji bazowych.

źródło: PAP

Kan