Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin 15 stycznia 2018 roku Virgin Mobile i jej udziałowcy podpisali umowę z spółką P4 (Play) na mocy, której otrzymała ona opcję kupna w 2020 roku. Podpisana umowa daje opcję kupna, jednak nie jest to jeszcze transakcja sprzedaży. Wybór tego operatora, jako potencjalnego nabywcy był dla nas naturalną drogą, gdyż Play jest naszym partnerem infrastrukturalnym – mówi Grażyna Piotrowska–Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

Grażyna Piotrowska-Oliwa, CEO Virgin Mobile Polska
Grażyna Piotrowska-Oliwa, CEO Virgin Mobile Polska

Co dalej z klientami Virgin Mobile i czy marka Virgin Mobile będzie w Polsce w ogóle istniała, czy może zostanie wchłonięta przez Play, nie wiadomo. – Jaki będzie dalszy kierunek rozwoju, wykorzystanie brandu – wszystko to zawsze zależy od kupującego. Decyzje w tej sprawie będą zapadać w trakcie procesu sprzedaży, czyli nie wcześniej niż za dwa lata – tłumaczy Menedżerka.

Virgin Mobile prezentuje strategię biznesową w perspektywie 2020 roku

Wiadomo też, co dalej z samą Szefową największego wirtualnego operatora w Polsce. – Już przychodząc do Virgin w połowie 2015 umówiłam się z udziałowcami, że zostanę do zakończenia transakcji. Potem odchodzę. Zapewne będę już chciała robić coś innego – przyznaje. – Nie lubię siedzieć za długo w jednym miejscu. W 2020 roku będę w firmie ponad pięć lat. Dla mnie to taki horyzont czasowy, gdy na pewno będę chciała poszukać już nowego wyznania – dodaje. Grażyna Piotrowska-Oliwa została prezesem Virgin Mobile w Polsce, w maju 2015 roku.

Miniony rok spółka zakończyła przychodami na poziomie około 100 mln zł. W 2018 r. planuje osiągnąć przychód na poziomie 120 mln zł przy bazie klientów wynoszącej 520 tys. Jednocześnie w2018 roku spółka planuje osiągnąć próg rentowności. Od początku naszym celem jest wyprowadzenie biznesu na plus. Przesunięcie terminu osiągnięcia progu rentowności o kilka miesięcy, w stosunku do pierwotnych założeń, związanie jest ze wspomnianymi przeze mnie wydarzeniami rynkowymi, na które spółka nie miała wpływu.


Obowiązek rejestracji kart pre-paid, wpłynął na wielkość bazy klientów i konieczność rewizji zakładanego w 2015 r. celu 1 mln klientów. Z kolei nowa regulacja roamingowa wpłynęła bezpośrednio na koszty ponoszone przez firmę
– dodaje Grażyna Piotrowska – Oliwa. Od listopada Virgin Mobile Polska za zgodą Urzędu Komunikacji Elektronicznej na klientów nakłada dodatkowe opłaty za połączenia w ramach roamingu. Połączenia wychodzące to 21 groszy zł za minutę rozmowy oraz niecałe 4 grosze za jeden MB.

Do połowy bieżącego roku Virgin Mobile planuje migrację wszystkich klientów na własną platformę IT. Dziś za jej pośrednictwem obsługiwanych jest 15% klientów. Krok ten pozwoli spółce uzyskać większą niezależność, wpłynie na dostarczanie klientom jeszcze lepszych usług i podniesie ich, jakość. W 2018 roku spółka skupi się również na budowie kilku kluczowych propozycji ofertowych, które będą podążać w kierunku simplicity i customer value. Z kolei promocja oferty najprawdopodobniej skoncentrowana będzie na mediach takich jak Internet oraz radio. – Planujemy też wprowadzić nowe rozwiązania dla klientów korzystających z kart prepaid, takich, których jeszcze nie ma na polskim rynku. Na ten moment szczegółów jednak zdradzić nie mogę. Natomiast, generalnie, nasz kierunek to uproszczenie, góra pięć ofert w każdym segmencie – podkreśla Szefowa VMP.

Pani Grażyna Piotrowska-Oliwa jest absolwentką Akademii Muzycznej w Katowicach (1993), Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie (1997), INSEAD Executive MBA (2005). Ponadto odbyła m.in. szkolenie z planowania strategicznego (Queens University, Kanada – 1996), kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (zakończony egzaminem – 1997), kurs dla doradców inwestycyjnych (Centrum Prywatyzacji – 1998), kursy makroekonomiczne i finansowe (London School of Economics – 1999). W latach 1997 – 2001 pracowała w Ministerstwie Skarbu Państwa na stanowisku Naczelnika Wydziału Funduszy Kapitałowych i Naczelnika Wydziału Spółek Strategicznych i Instytucji Finansowych. Następnie pełniła kierownicze stanowiska w Telekomunikacji Polskiej S.A.: Dyrektora Departamentu Współpracy z Regulatorem (2001-2006) oraz Dyrektora Wykonawczego ds. Strategii, Rozwoju i Oferty Hurtowej (2006-2007). W latach 2007 – 2009 była Prezesem Zarządu / Dyrektorem Generalnym spółki PTK Centertel sp. z o.o., operatora sieci Orange, a od listopada 2010 do marca 2011 doradzała w sektorze private equity w transakcjach związanych z rynkiem telekomunikacyjnym. W latach 2011-12 była Członkiem Zarządu ds. Sprzedaży PKN ORLEN S.A. Od marca 2012 do kwietnia 2013 pełniła funkcję Prezesa Zarządu PGNiG. Jesienią zeszłego roku Grażyna Piotrowska-Oliwa, przy wsparciu m.in. Tomasza Misiaka, udziałowca Work Service, ujawniła się jako inwestorka w spółce Telakces.com, która została partnerem i dystrybutorem Virgin Mobile, czołowego polskiego operatora wirtualnego (tzw. MVNO).

Pełny wywiad Virgin Mobile Polska gotowe na sprzedaż. Firma zmienia strategię na Business Insider Polska

Kan