Przełom roku to dobry moment na podsumowania. Szczególnie w takiej branży, jaką jest e-commerce. Tutaj wszystko dynamicznie się zmienia, a chcąc osiągać sukcesy musimy być na bieżąco. Dominik Kaznowski, partner Ideo Konsulting, podjął się przeanalizowania ostatnich 12 miesięcy.


Rosnące znaczenie m-Commerce

W ostatnim roku szczególnie widoczne było rosnące znaczenie mobile. Klienci coraz chętniej otwierają się na ten sposób przeglądania sklepów internetowych. Rosnąca ilość sklepów jest też dostosowywana do możliwości urządzeń mobilnych. Nadal jednak odczuwalna jest ostrożność i rezerwa w stosunku do „mobilnego” zamykania procesu zakupowego. Tym niemniej w 2017 roku kanał mobilny odpowiadał za połowę sprzedaży w niektórych kategoriach produktowych.

Kondycja branży e-handlu

Stan branży można uznać za bardzo dobry. Poprawiają się standardy obsługi klienta, rynek oferuje coraz więcej narzędzi automatyzujących proces sprzedażowy. Wybór sklepów internetowych przez konsumentów jako pierwsze źródło w poszukiwaniu produktów i informacji o nich to optymistyczny sygnał.

Zagrożeniem dla rodzimych biznesów może być jednak coraz większa ekspansja zagranicznych platform sprzedażowych. Niskie ceny, szeroki wybór produktów oraz dostęp do niewystępujących w Polsce towarów zdecydowanie kuszą klientów.

Coraz więcej przedsiębiorców sprzedaje online.

Rynek e-commerce w Polsce na przestrzeni kilku ostatnich lat, notuje stały wzrost. Zapotrzebowanie i oczekiwania klientów czy dogodne warunki prowadzenia handlu w sieci, z pewnością się do tego przyczyniają. Tymczasem jest to branża złożona, specyficzna i przede wszystkim dynamicznie się zmieniająca. By sklep internetowy funkcjonował sprawnie i generował stały przychód, musi być odpowiednio przygotowany i prowadzony. W tych pierwszych krokach pomaga analiza planowanych działań.” – podpowiada Dominik Kaznowski, partner Ideo Konsulting.

Nasi eksperci, którzy na co dzień doradzają największym sklepom internetowym, przygotowali dokument „Checklista sprawnego e-commerce”. Pozwoli na samodzielne określenie stopnia przygotowania do założenia własnego e-sklepu. Pomoże także wyłapać aspekty nad którymi warto jeszcze popracować.” – dodaje Kaznowski.

Rok 2018 w e-commerce

Szacuje się, że skrócenie czasu dostawy, a nawet dostarczenie przesyłek w dniu złożenia zamówienia (w większych miastach), to coś, nad czym handlowcy będą szczególnie pracować. Ponadto wcześniej wspomniany rozwój m-commerce oraz rosnąca konkurencyjność rynku, która jednocześnie wiąże się z szukaniem nowoczesnych rozwiązań IT – pod tym znakiem upłynie przyszły rok. 

źródło: Ideo Konsulting

Kan