W listopadzie sprzedawcy świętują Black Friday – zakupowe szaleństwo związane z tym dniem znalazło swoje odbicie w branży e-commerce. W czarny piątek liczba odsłon w tych serwisach wyniosła 248,9 mln i przewyższała o 82 mln średnią dzienną w listopadzie (166,5 mln). W ostatnim miesiącu z internetem łączyło się 27,7 mln Polaków a łączna liczba odsłon wygenerowanych na wszystkich urządzeniach wyniosła 57 mld. Zobacz więcej w najnowszej analizie Gemiusa

logo e-sklep
logo e-sklep

Czarny piątek w e-handlu

W ostatni piątek listopada obchodzony jest Black Friday, czyli dzień, w którym sprzedawcy oferują wyjątkowo atrakcyjne rabaty i promocje. W 2017 roku czarny piątek wypadł 24 listopada, a zakupowe szaleństwo ogarnęło nie tylko sklepy tradycyjne, ale także e-handel. Tego dnia liczba odsłon stron WWW z kategorii e-commerce wyniosła 248,9 mln i przewyższała o 82 mln średnią dzienną w listopadzie (166,5 mln). Ciekawe zjawisko zaobserwowano w przypadku internautów korzystających z urządzeń mobilnych. W tej grupie szczyt zainteresowania serwisami e-handlu przypadł dzień przed Black Friday – 23 listopada (94,9 mln odsłon). Na komputerach stacjonarnych i laptopach najwięcej odsłon stron e-commerce wygenerowano w piątek 24 listopada (167,8 mln) (źródło: badanie Gemius/PBI).

Plotki online

Nie jest zaskoczeniem, że serwisy plotkarskie są zdecydowanie chętniej odwiedzane przez kobiety. W listopadzie średnia liczba użytkowniczek tego typu stron internetowych korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów wyniosła 738 tys. dziennie (5,6 proc.). W tym samym czasie odwiedzało je 527 tys. mężczyzn dziennie (3,8 proc.). Dniem największego zainteresowania plotkami online był 22 listopada, kiedy podano informację o problemach z prawem jednej z polskich celebrytek. Liczba kobiet, które zajrzały tego dnia na serwisy plotkarskie, używając komputerów i laptopów, wyniosła 1,1 mln (8,1 proc.), a liczba mężczyzn niemal podwoiła się w porównaniu ze średnią dzienną i wyniosła 963 tys. (6,9 proc.).

W listopadzie z internetem łączyło się 27,7 mln Polaków. Łączna liczba odsłon wygenerowanych na wszystkich urządzeniach wyniosła 57 mld, a średni dzienny czas surfowania po sieci – 2 godz. 8 min. Najwięcej osób połączyło się z internetem 13 listopada (22,8 mln osób, 83 proc.).

źródło: Gemius

Kan