Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w październiku 2017 roku w wybranych branżach, w tym w branży Telekomunikacyjnej. W raporcie można znaleźć informacje o największych reklamodawcach, najczęściej reklamowanych markach oraz kategoriach produktów.
Wydatki reklamowe w podziale na branże
W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.
Wydatki reklamowe w podziale na media
Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 30% budżetu reklamowego. W branży motoryzacyjnej budżet lokowany był proporcjonalnie we wszystkich mediach.
Najwięksi reklamodawcy: branża telekomunikacyjna
Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w październiku – z budżetami ponad 20 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-mobile.
Typy reklamowanych produktów: telekomunikacja
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, internetu, a także oferty łączonej (telewizji, internetu i telefonii w jednym pakiecie).
O badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2017r.
Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio
i telewizji.
Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
źródło: IMM
Kan
Nie dziwi mnie to, bo Plus ma w sumie bardzo dobrą ofertę, tylko są problemy, żeby dotrzeć z informacją o niej do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. A reklama wiadomo że ma służyć właśnie pozyskiwaniu klientów.
Najlepszym pomysłem na pozyskanie dużej ilości odbiorców jest zorganizowanie skutecznej kampanii. Będą tu pomocne usługi takie, jak reklama Lublin. To będzie dobry wybór. https://reklama-lublin.pl/