Orange Polska jako operator pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i biznesowych, działający w oparciu o model biznesowy, który zapewni stabilny wzrost przychodów i zysków. Taką wizję do 2020 roku przedstawił dziś zarząd firmy w nowym planie strategicznym Orange.One.
Plan zakłada osiągnięcie celów poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją, a także poprzez istotną poprawę efektywności operacyjnej.
– Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Wraz z przyjęciem Orange.one przechodzimy do następnego etapu realizacji tej strategii, który określiłbym jako nadanie jej nowej dynamiki. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujemy sprawniejszej realizacji, jaśniej określonych priorytetów oraz zwiększonej szybkości i elastyczności. We wszelkich decyzjach i działaniach będziemy się kierowali budowaniem wartości, a wszystkie propozycje dla klientów będą się cechowały prostotą i spójnością – powiedział prezes Orange Polska Jean-François Fallacher.
Prezes zapowiedział też, że firma będzie kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości, a także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji.
– W celu sfinansowania ukierunkowanych na wartość inwestycji, musimy poprawić naszą efektywność operacyjną, koncentrując się wyłącznie na działaniach generujących wartość oraz optymalizując strukturę kosztów. W ten sposób chcemy osiągnąć trwały wzrost przychodów i EBITDA począwszy od 2020 roku. Równolegle, będziemy rozwijać działalność w nowych, komplementarnych obszarach, aby zapewnić podstawy rentownego wzrostu po 2020 roku – zadeklarował.
Orange.one stawia przed firmą nowe cele biznesowe do 2020 roku.
Na rynku masowym OPL chce powiększyć liczbę klientów ofert konwergentnych o 1-1,5 mln, zakłada nawet 6-krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych oraz wzrost liczby klientów usług TV o 0,3-0,6 mln. Będzie także dążyć do osiągnięcia pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku telekomunikacyjnym.
Na rynku biznesowym Orange Polska zamierza powiększyć udział klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw do 55% a także osiągnąć wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o 0,6 mln. Także na tym rynku chce być liderem w rankingu NPS.
Kluczowe cele finansowe OPL na lata 2017-2020 to:
- Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki znaczącemu wzrostowi liczby klientów i przychodów z usług konwergentnych, większemu naciskowi na tworzenie wartości, skutecznemu rozwojowi i dynamicznemu wzrostowi działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych (ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu) a także spadkowi udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów.
- Stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki poprawie trendu przychodów, dźwigni operacyjnej i dalszej optymalizacji kosztów (obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku).
- Nakłady inwestycyjne w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu. Na rozbudowę sieci światłowodowej w latach 2018-2020 wstępnie przewidywane są nakłady w wysokości ok. 2,8 mld zł. Celem jest objęcie jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych.
- Potwierdzone cele na 2017 rok to skorygowana EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł oraz wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6.
– Dzięki nowemu, związanemu z kursem akcji programowi motywacyjnemu, działania Zarządu Orange Polska będą obecnie w pełni powiązane z celami strategii Orange.one w zakresie wzrostu przychodów i zysków. Zakładamy i oczekujemy, że w kolejnych miesiącach i latach realizacja planu działań na rzecz budowania wartości będzie się przekładać na wzrost kursu akcji Orange Polska – powiedział Jean-François Fallacher.
źródło: Orange Polska
Kan
Do tego Orange dodajcie sobie pkt. „Poprawa w kierunku zmniejszenia awaryjności sieci mobilnej poprzez wycofanie się z błędnej polityki pseudooszczędności na wszystkim i wszystkich”
Oraz „Poprawa kompetencji BOK poprzez zatrudnianie i szkolenie ludzi o odpowiedznich kwalifikacjach a nie studenciaków z łapanki za 12zł brutto/h”
bok u wszystkich pełni rolę czysto PRową. przyjmowanie dyspozycji nie jest jakies szczególnie wymagajace umiejętności . Po co więc zatrzymywac pracowników i ich szkolić . Zgodnie z regulaminami każdy zapewnia jakieś BOK a jak zapewna to juz tyle wystarczy.
Pracowałem kiedyś w salonie Orange – nie polecam mobbing na porządku dziennym, przymus wciskania usług 4 w 1 i robienie notatek pisemnych do każdego klienta, tłumaczenie się pod tablicą niemal każdego dnia czemu tak mało sprzedane ….A wypłata tragedia !! Nie polecam
To żadna nowość, tak jest w każdej korporacji/koncernie. Oni robią z ludzi idiotów, ważne są dla nich słupki i wykresy, i ciągle mało i mało, oni się masturbują jak patrzą na te tabelki, na te kolory, jak im rośnie, jak to zadowalają akcjonariuszy, jak to jest cudownie, mało się nie zesrają z tej radości korpołby. A zwykły pracownik dla nich był jest i będzie wyrobnikiem i śmieciem – to jest istota polityki koncernów.
Po co się przejmować ? Masz robić wszystko według procedury, nic więcej, a że ktoś sobie coś mówi to można to zgłosić do komisji etyki Orange ! Wszędzie są tylko ludzie mniej lub bardziej normalni…
Do Ja.
Należy się podziękowanie takim kol. jak „gość” „pabloki” „Wlo” „Calm7” „applefun” i innym. To dzięki nim, zdobywamy wiedzę i mamy możliwość porównania z innymi. Ja Im b.wspólczuję, że podjęli się takiej roli i wkładają tyle swojej wiedzy w komentarze. Myślę, że się z tym zgodzisz.
Do jakiego 'Ja’? 😀
Do Ja.
Należy się podziękowanie takim kol. jak „gość” „pabloki” „Wlo” „Calm7” „applefun” i innym. To dzięki nim, zdobywamy wiedzę i mamy możliwość porównania z innymi. Ja Im b.wspólczuję, że podjęli się takiej roli i wkładają tyle swojej wiedzy w komentarze. Myślę, że się z tym zgodzisz.