Amerykański Liberty Global, który jest w Polsce właścicielem sieci kablowej UPC Polska, największej telewizji kablowej w kraju i P4, operator sieci Play – czwarty operator komórkowy mogą połączyć siły i stworzyć koncern medialny o rocznych przychodach 6 miliardów złotych. Do rozmów w tej sprawie miało dojść w ostatnim czasie w Warszawie – informuje „Rzeczpospolita”.

Spekulacje wydają się realne biorąc pod uwagę obecność na konferencji o fuzjach i przejęciach w Warszawie, szefa P4 Joergena Banga-Jensena oraz Jamesa Ryana, głównego stratega Liberty Global, amerykańskiej grupy, do której należy UPC Polska – dodaje Rzeczpospolita.
Już wcześniej operatorzy szukali pola do współpracy, ale o scenariuszu, w którym firmy tworzą grupę, słychać w branży telekomunikacyjnej od kilku tygodni – przypomina „dziennik”.
Tych sensacyjnych informacji nie chcą jednak potwierdzić zainteresowane podmioty. Zarówno UPC Polska oraz P4 nie komentują tych doniesień.
Więcej na ten temat przeczytacie w dzienniku Rzeczpospolita, w artykule Urszuli Zielińskiej: Możliwa fuzja Play i UPC Polska.
Play nadaje ton całemu rynkowi telekomunikacyjnemu od momentu wejścia na rynek, więc zmiana właściciela wpłynie nie tylko na jego ofertę, ale też na pozostałych operatorów. W tym kontekście ciekawym potencjalnym inwestorem jest Liberty Global, właściciel sieci kablowej UPC.
UPC Polska konsekwentnie zwiększa zasięg swojej nowoczesnej sieci – w drugim kwartale 2015 r. już ponad 2,8 mln gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu usług UPC, w tym internetu o prędkości do 250 Mb/s. Od początku roku liczba gospodarstw domowych w zasięgu wzrosła o 41 200. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 700 do poziomu 1 010 700. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w drugim kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 925 500, czyli o 3 800 w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2015 r., a liczba klientów telefonii wzrosła o 9 400, do poziomu 569 300. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec II kwartału 259 200. Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec II kwartału do poziomu 2 764 700, co oznacza wzrost o 12 500, a liczba klientów wyniosła 1 418 400.
Play przekroczył 13 mln klientów na koniec czerwca, o 15,5% więcej r/r, co oznacza, że pozyskał 1,8 mln nowych klientów przez rok. Jednocześnie jest to 343 tys. nowych w ujęciu kw/kw. Udział klientów kontraktowych wzrósł do 49,4% całej bazy. Udział operatora w segmencie MNP wynosi 49% w ujęciu LTM. Liczba klientów używających internetu sięgnęła 6,6 mln. Ponad 80% sprzedaży smartfonów w sieci operatora to urządzenia LTE. Zasięg sieci LTE sięgnął 77% pokrycia populacji w kraju.
Na rynku telefonii komórkowej grupa Liberty jest obecna, ale zwykle korzysta z modelu MVNO. Jego mariaż z dynamicznie rozwijającym się Playem to korzyść zarówno dla UPC, który uzyskuje dodatkowy kanał dystrybucji, jak i dla Playa, który na pewno jest w stanie świetnie sprzedać potencjalnie pozyskany kontent telewizyjny UPC.
Posiadający 13 milionów klientów operator telefonii komórkowej miałby być sprzedany za 7,5 mld zł. Co więcej, transakcja ma zostać przeprowadzona już w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku. Pytanie tylko dlaczego grecki fundusz Tollerton i islandzki Novator miałyby chcieć pozbyć się prawie ćwierci komórkowego tortu w Polsce?
Kan
może z uwagi na połączenie orange z t-mobile?
orange z tmobile? chyba myslisz o networks 🙂
Megafuzja? raczej MEGAKATASTROFA!