SMS, e-mail czy powiadomienia push – które z tych narzędzi nadają się najlepiej do prowadzenia akcji marketingowych i komunikacji z klientami? Co jest najskuteczniejsze? Infografikę swoim komentarzem opatrzył Andrzej Ogonowski, Marketing and PR director, SMSAPI.


SMSAPI – operator platformy ułatwiającej komunikację firm z klientami za pośrednictwem wiadomości SMS, MMS i VMS – przygotował infografikę, dzięki której w prosty sposób można porównać, czym różnią się trzy rodzaje komunikatów odbieranych przez użytkowników telefonów komórkowych i smartfonów. Aby w jak najdokładniejszy sposób pokazać jaka część Polaków może otrzymywać wiadomości e-mail i push, skorzystano z najbardziej aktualnych statystyk dotyczących smartfonizacji w Polsce. Dzięki temu możemy dokładniej określić grupę osób korzystających z urządzeń pozwalających odbierać powiadomienia push (za pomocą aplikacji) oraz korzystać z poczty elektronicznej.


Infografika pokazuje, że każdy z kanałów komunikacji ma swoje mocne i słabsze strony. Dlatego jedynie umiejętne łączenie ich w spójnych akcjach może podnieść skuteczność kampanii marketingowych. Jeśli chodzi o zasięgi i szybkości dotarcia, bezkonkurencyjny okazuje się SMS. Natomiast jeśli porównamy cenę za dotarcie do jednego użytkownika, to najtańsze będzie powiadomienie push, choć wcześniej należy się liczyć z kosztem stworzenia aplikacji. Natomiast najwięcej treści możemy przekazać wysyłając e-maila, jednak wtedy musimy być przygotowani na niewielki Open Rate (współczynnik otwarcia), co może zmuszać nas do bardziej masowych wysyłek
– mówi Andrzej Ogonowski, Marketing and PR director, SMSAPI.

źródło: SMSAPI

Kan