W 2020 roku UPC przyśpieszyło wzrost we wszystkich kluczowych obszarach i przekroczyło próg 1,5 miliona klientów, zdobywając największą ich liczbę od 5 lat – 41 200. Dzięki stałemu wzrostowi lojalności klientów, liczba subskrypcji cyfrowych urosła o blisko 100 tysięcy, do 3 267 500, a aktywnych klientów usług mobilnych – siedmiokrotnie, do blisko 63 tysięcy. Przełożyło się to na 4% wzrost przychodów rok do roku.

 

Rok 2020 był dla UPC czasem najintensywniejszego wzrostu. Przekroczyliśmy granicę 1,5 miliona klientów, na nowo zdefiniowaliśmy wymiar cyfrowej rozrywki dzięki dekoderowi UPC 4K TV BOX, a także dotarliśmy z naszymi usługami na nowe obszary w ramach sieci POPC. Przede wszystkim jednak 2020 był rokiem zaufania, jakim obdarzyli nas klienci w czasie pandemii. Jestem dumny z tego, jak zespół UPC działa z troską o naszych klientów, społeczności i przedsiębiorców w tym trudnym czasie. Pokazaliśmy, że jesteśmy elastycznym i niezawodnym partnerem, dostarczającym internet i cyfrową rozrywkę oraz dającym z siebie wszystko, aby spełnić obietnice złożone klientom. W 2021 roku będziemy wprowadzać kolejne innowacje, uwalniając potencjał technologii cyfrowych, by dalej podnosić satysfakcję klientów, jako najbardziej polecana marka na rynku – Robert Redeleanu, Prezes UPC Polska

 

Najważniejsze wydarzenia 2020 roku:

  • Wzrost liczby klientów do 1 525 000, w tym o 21 500 w IV kwartale, który był dziesiątym kwartałem nieprzerwanego wzrostu z rzędu
  • Rosnące zaufanie klientów, które przełożyło się na 99 900 nowych subskrypcji cyfrowych usług (RGUs), sięgając poziomu 3 267 500, i najniższy od 4 lat wskaźnik rezygnacji (churn)
  • Rozwój bazy użytkowników internetu o 26 300 w IV kwartale oraz 60 100 rok do roku, do poziomu 1 289 700, a także dalszy przyrost użytkowników modemu Connect Box o 83 494 w ujęciu rok do roku
  • Wzmocnienie pozycji lidera szerokopasmowego internetu, potwierdzone tytułem najszybszego ogólnopolskiego operatora według SpeedTest.pl, dzięki stałym inwestycjom w jakość sieci i podnoszenie średniej prędkości internetu, z której korzystają klienci, do poziomu 322 Mb/s, co oznacza potrojenie od 2017 roku
  • Dalszy rozwój zasięgu gigabitowego internetu do ponad 80% gospodarstw domowych i 36 602 jego użytkowników na koniec 2020, trzykrotnie więcej niż w roku 2019
  • Rosnąca liczba użytkowników telewizji cyfrowej, o 29 000 w IV kwartale i 71 200 rok do roku, do 1 334 800, wsparta wprowadzeniem dekodera UPC 4K TV BOX, wybranego już przez 41 tysięcy klientów, a także stałym rozwojem platformy Horizon
  • Siedmiokrotny wzrost użytkowników usług mobilnych do liczby 62 700, w tym aż o 34 400 nowych użytkowników w IV kwartale
  • Zwiększenie zasięgu sieci o 29 200 nowych gospodarstw domowych w IV kwartale oraz 87 400 w ciągu roku, do 3 635 200 domostw, ponad 266 000 gospodarstw domowych w zasięgu cyfrowych usług UPC na obszarach POPC

 

Na koniec 2020 roku 1 525 000 klientów UPC Polska korzystało z 3 267 500 usług cyfrowych:

image processing20210216 26329 r1vgke

UPC działa z troską podczas COVID-19

Od początku pandemii zespół UPC działał z troską, aby zapewnić klientom i pracownikom bezpieczeństwo oraz dostęp do cyfrowych usług, pozwalających na nieprzerwaną pracę, edukację, komunikację i rozrywkę. UPC uruchomiło specjalny program #działamyztroską, dedykowany klientom i pracownikom, a w nim wiele inicjatyw społecznych skierowanych do różnych interesariuszy, w tym m.in.: bezpłatne lekcje kodowania dla tysięcy dzieci, bezpłatny szerokopasmowy internet dla nauczycieli i lekarzy, niezbędny internet dla wyrównania szans rodzin wielodzietnych znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Wierzymy, że mamy do odegrania ważną rolę we wspieraniu małych firm na ich drodze do cyfryzacji i pomaganiu im w odkrywaniu potencjału cyfrowego świata.
Ekspansja cyfrowych usług UPC w nowych lokalizacjach

W 2020 roku UPC rozpoczęło ekspansję i zdobywanie klientów w nowych lokalizacjach, wykorzystując sieci światłowodowe wybudowane w ramach programu POPC. Dzięki temu, do końca 2024 roku zasięg oferty UPC poszerzy się o blisko 1,7 mln gospodarstw domowych, umożliwiając nowym klientom korzystanie z najszybszego internetu i najlepszej cyfrowej rozrywki, a także wspierając przedsiębiorstwa w jak najlepszym wykorzystaniu technologii cyfrowych. Na koniec 2020 roku na obszarach POPC w zasięgu usług UPC znajdowało się już ponad 266 000 gospodarstw domowych.

 

Nowy wymiar telewizyjnej rozrywki dzięki UPC 4K TV BOX

W 2020 roku UPC, jako pierwsze w ramach Liberty Global, wprowadziło na rynek najbardziej innowacyjny, najmniejszy i ekologiczny UPC 4K TV BOX. Ten nowoczesny dekoder, zaprojektowany przez inżynierów Liberty Global przy wsparciu UPC Polska, łączy w sobie nowoczesny design i kompaktowe rozmiary z innowacyjnymi funkcjami, odpowiadając na zróżnicowane i najbardziej zaawansowane potrzeby klientów w zakresie telewizyjnej rozrywki. UPC kontynuowało również wzrost bazy klientów platformy Horizon – o 15 870 użytkowników rok do roku, do łącznie 746 700, któremu towarzyszyła również rosnąca adaptacja przez klientów usług cyfrowych, np. ponad 43% wykorzystania funkcji Replay TV.

 

Najszybszy internet i niezawodność sieci budują zaufanie klientów

Starając się zapewnić klientom najwyższej jakości internet w czasie pandemii, UPC rozwijało bazę klientów korzystających z usług internetowych. Ich liczba wzrosła o 60 100 w porównaniu z rokiem 2019, do poziomu 1 289 700, i był to najszybszy wzrost w ciągu ostatnich 3 lat. Liczba użytkowników modemu Connect Box, wyniosła 771 487. Średnia prędkość przekroczyła 322 Mb/s, co daje o 70 Mb/s więcej niż w roku ubiegłym, i jest wynikiem ciągłych inwestycji w sieć i wydajność urządzeń końcowych.

 

UPC Biznes przyśpieszyło wzrost, wspierając klientów w pandemii

UPC Biznes kontynuowało przyrost liczby klientów i przychody, dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w segmencie SoHo, napędzanemu przez nową atrakcyjną ofertę internetową wraz z usługami cyfrowymi, odpowiadającymi na potrzeby klientów. Wyniki poprawił też segment klientów korporacyjnych (LE, large enterprises), dzięki współpracy z największymi firmami cyfrowymi na rynku, a także dobrymi wynikami w segmencie hurtowym. Jednocześnie, operator dostarczał klientom niezawodny dostępu do szerokopasmowego internetu i usług cyfrowych, wspierając ich rozwój. UPC Biznes było partnerem technologicznym Pol’And’Rock Festival, a także 7. edycji flagowego programu UPC Think Big pod hasłem Think Digital, który przyciągnął rekordową liczbę ponad 120 uczestników i dotarł w mediach do ponad 2,2 mln Polaków. Jednocześnie, UPC zapowiedziało utworzenie w 2021 roku Funduszu Think Big, którego celem będzie wspieranie przedsiębiorców w rozwijaniu umiejętności cyfrowych.

 

image processing20210216 28394 vu9jbe