Pierwsi chętni mogą już prowadzić rozmowy głosowe wszędzie tam gdzie mają dostęp do sieci WiFi. Od kilku dni w sklepie Google aplikacja WiFi Calling+, dzięki której klienci Plusa mogą testować tę nowatorską usługę. Choć do testów zgłosiło się już kilka tysięcy osób, na stronie www.plus.pl/wificalling cały czas przyjmowane są zgłoszenia.

Usługa WiFi Calling+ została przygotowana przez Nokia Networks, światowego lidera w zakresie dostawy i integracji usług Voice over WiFi oraz VoLTE w sieciach operatorów komórkowych, we współpracy z partnerem Nokii – OptiMobile, który dostarczył aplikację końcową.
Do udziału w testach mogą zgłaszać się osoby korzystające z oferty Plus Abonament dla klientów indywidualnych i posiadające smartfony z systemem Android w wersji minimum 4.4. Rejestracji należy dokonać na specjalnej stronie internetowej www.plus.pl/wificalling. Wybrani klienci otrzymają link aktywacyjny do aplikacji WiFi Calling+ w Sklepie Google Play. Wkrótce Plus udostępni także drugą testową aplikację pozwalającą na wykonywanie połączeń głosowych za pomocą tej technologii.
Plus już oferuje testy nowej usługi – WiFi Calling -(wideo)
„Celem naszych testów jest przede wszystkim dopracowanie funkcjonowania tej innowacyjnej usługi w skali niemożliwej do uzyskania w testach laboratoryjnych. Spodziewamy się, że dzięki ich zaangażowaniu na etapie testów, docelowe rozwiązanie będzie w 100% spełniać oczekiwania użytkowników naszej sieci.” – mówi Justyna Kulka, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą w sieci Plus i jak dodaje – „Dla nas docelowym rozwiązaniem dla usługi głosowej jest wprowadzenie VoLTE. To „przy okazji” pozwoli również na wdrożenie funkcjonalności Voice over WiFi.”
„Główną zaletą tej funkcjonalności jest umożliwienie połączeń głosowych z dotychczasowego numeru tam, gdzie sieć mobilna jest trudno dostępna, a istnieje możliwość skorzystania z sieci WiFi.” – mówi Marcin Guzy, Dyrektor Sprzedaży w Nokii. – „Dzięki sieci WiFi i usłudze WiFi Calling+ użytkownik może rozmawiać jak w normalnej sieci operatorskiej, co stanowi ogromną przewagę w stosunku do dotychczas używanych komunikatorów VoIP.”
Usługa VoWiFi/VoLTE to kolejny przełomowy krok w operatorskiej telekomunikacji mobilnej. Rozwiązanie to oparte o IMS (IP Multimedia Subsystem) – TAS (Telecom Application Server), umożliwia płynną integracje usług VoWiFi/VoLTE z istniejącą infrastrukturą operatora.
W ramach trwających testów korzystanie z usługi WiFi Calling w Plusie jest bezpłatne. Połączenia odbywają się z wykorzystaniem własnego numeru telefonu w Plusie, a prowadzenie oraz odbieranie rozmów jest całkowicie za darmo. Testerów zachęcamy do wykonywania rozmów zarówno krajowych, jak i na terenie krajów Unii Europejskiej, w tym z i do Polski. Na zakończenie testów prosimy o podzielenie się z uwagami na temat tego rozwiązania, jego ocenę oraz wskazówki jak można je jeszcze udoskonalić.
O WiFi Calling można się dowiedzieć także z filmu, w którym Justyna Kulka, Dyrektor Departamentu Zarządzanie Ofertą sieci Plus, mówi o samej usłudze i jej testach.
źródło: Plus
Kan
Wszystko rewelacyjnie! Na prawdę zazdroszczę klientom PLUS-a, ale…
Byłoby idealnie, gdyby nie trzeba było używać do tego żadnej aplikacji.
Mam nadzieję, że PLAY zrobi to „bezaplikacyjnie”.
No właśnie nie zrobi „bezaplikacyjnie” bo aplikacja jest wymagana, chyba że, aplikacja telefonu będzie obsługiwać wi-fi- co wątpliwe skoro mało która obsługuje nawet wideorozmowy czy HDVoice.
Z tego co pamiętam to Play wspominał o takiej usłudze w lipcu tego roku i jednak Plus był szybszy. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Plus nie był szybszy bo w Play było TelePlay przez bodaj stronę www. Czyli takie pre-wifi-calling. Teraz to zamknęli i mają czymś zastąpić, najprawdopodobniej właśnie full-wi-fi-calling.
Ale czy wszędzie jest zasięg WiFi ? Poza tym nie każdy udostępnia połączenia, trzeba się logować, wpisywać hasła ! Jeszcze jak ktoś w ruchu będzie …..
Jakoś nie ogarniam tego. Rozumie w domu, gdzie mam WiFi i rozmawiam np przez Whatsappa czy Vibera …
wi-fi calling nie ma niczego zastępować tylko być uzupełnieniem np. tam gdzie nie ma zasięgu a trzeba korzystać z komórki.
PLAY przecież pokazał następcę TelePlay, ale lepiej pozostawmy to w milczeniu…
Zadna aplikacja nie jest potrzebna do WiFi Calling. Usluga dziala w Tmobile USA od chyba 2 lat i wystarczy w iPhonie zaznaczyc w general option wifi calling by w zasiegu wifi automatycznie uzywac ta opcje
Pewnie, trzeba bylo wprowadzic wificalling tylko na iphony…
To jak to plus zawsze chwali się takim super zasięgiem a teraz wychodzi że trzeba mieć wifi koling? Czyżby zielony operator nie chciał już inwestować w stawianie nowych masztów? P.S. Czemu ta usługa się nazywa po angielsku? Zawsze plus wymyślał fikuśne i zabawne nazwy jak kontaktoutrwalacz, czasoumilacz i co najważniejsze polsko brzmiące! A teraz wyskakuje z jakimiś angielsko brzmiącymi „kolingami”. A wystarczyło by chociaż „telefonia wifi” czy inne, nie podam pomysłu bo darmowych pomysłów nie daję.
Gdybyś jednak trochę pomyślał, to wiedziałbyś, że z usługi można korzystać za granicą a koszty nie są rozliczane jak w roamingu tylko jak połączenia krajowe.
Rozjaśniło ci się trochę?
I tylko tak potrafisz skomentować opłacany komentatorku? A jaki % klientów korzysta z roamingu? Tym bardziej że promocja wystartowała po wakacjach bo przed wakacjami to by klienci zaoszczędzili. To jest po prostu odciążanie własnej infrastruktury sieciowej kosztem czyjegoś wifi.
z tego samego powodu, dla którego LTE nazywa się LTE a nie „Długoterminowa ewolucja”. To nazwa standardu.
W artykule nie zostało zaznaczone i nikt z komentatorów nie zwrócił uwagi, że aby korzystać z WiFi Calling w Plusie czy u innego Operatora, np. T-Mobile USA, trzeba mieć telefon zakupiony u tego konkretnego Operatora, który do natywnej aplikacji WiFi Calling, w konkretnych modelach telefonów (obecnie w chyba w 6-ciu) dodaje zestaw własnych kluczy szyfrujących.