T-Mobie Polska podsumował modernizację sieci oraz projektom optymalizacyjnym w budowaniu Najlepszej Sieci.

Satysfakcja klientów to najważniejszy wniosek z budowy sieci LTE. Potwierdzać mają to takie filary jak: najlepszy zasięg, najnowsze technologie i najwyższa jakość usług – powiedział Milan Zika, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technologii i Innowacji T-Mobile Polska.


Rezultat budowy sieci na poziomie 1,2 do 2MB/s to 99% UMTS 900/2100. UMTS 900 w dużych miastach. Rozmiar sieci 4.700 stacji bazowych. Wzrost ilości przesłanych danych w zaakceptowanych klastrach o 50%. Zasięg sieci (populacja) 58% Outdor. Plany dodatkowe 1000 stacji do końca 2015 roku.

Zmiany w konsumcji danych lipiec 2012 1445 TB – lipiec 2014 3322TB.

Podczas budowy sieci przeprowadzono 44 ty. testowych rozmów i 69 tys. połączeń transmisji danych – pomiary z innowacyjnym dynamicznym tłumikiem sygnału.

Wi-Fi w pociągach to m.in ponad 2000 pasażerów dziennie. Ponad 71 min – średni czas połączeń i ponad 3000 sesji dziennie. T-Mobile szykuje się do komercyjnego zaoferowania dostępu, prawdopodobnie od przyszłego roku.


Projekt „Satisfaction” – Zero Drop Network (jak najmniej zerwanych połączeń), The Best Video (jakość sieci) i Experience Of Quality – (satysfakcja z sieci). Wyzwaniem jest tzw. Ściana Wschodnia. W przyszłym roku każda miejscowość powyżej 2 tys mieszkańców z LTE.

Pomysł na satysfakcję klienta to m.in wykrywanie zerwanych połaczeń przez tzw. Ambasadorów T-Mobile. Polegać ma to m.in. kontakcie Operatora z klientem, w przypadku ponawiających się zerwań połączeń – jak zapewniają przedstawiciele sieci nie ma to nic z Big Bradera i jest anonimowe, a zarazem automatyczne. Klient może zrezygnować z takiej usługi.


Optymalizacja sieci to koszt ok. 2 mld złotych – ujawnił Milan Zika. T-Mobile jest bardzo zadowolony ze współpracy z Orange.

W przypadku wygrania aukcji 800 MHz, T-mobile w szczególności postawi na Ścianę Wschodnią.

Prezentacja: Tutaj

źródło: wł

Kan