Firma Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East and Africa (CEEMEA), oddział Discovery Communications, największego nadawcy programów dokumentalnych na świecie, zaprezentowała strategię programową oraz pozycjonowanie kanału Discovery Turbo Xtra, który będzie dostępny dla polskich widzów po przekształceniu Discovery World 17 września.

Discovery Turbo Xtra
Discovery Turbo Xtra

Zgodnie z hasłem „Bądź mężczyzną. Włącz Discovery Turbo Xtra”, kanał będzie skierowany do młodych, inteligentnych, szukających mocnych wrażeń mężczyzn, którzy na Discovery Turbo Xtra znajdą stworzone dla nich programy w jeszcze wyższej jakości w formacie 16:9. Aby sprostać wymaganiom widzów, w ramówce stacji znajdą się takie kategorie programów jak: motoryzacja, męskie jedzenie czy ekstremalne wędkarstwo. Przekształcenie kanału będzie wspierać kampania promocyjna na innych kanałach z portfolio Discovery Networks, jak również reklamy drukowane w męskiej prasie oraz strona internetowa www.dtxpolska.pl, która wystartuje 17 września. Ponadto na Facebooku zostanie uruchomiona specjalna aplikacja nawiązująca do sloganu stacji. Dzięki niej użytkownicy portalu będą mogli tworzyć własne hasła, które zaczynać się będą od słów „Bądź mężczyzną i …”, a później dzielić się nimi z przyjaciółmi.

Olgierd Dobrzyński
Olgierd Dobrzyński

Discovery Turbo Xtra to turbodoładowana rozrywka oraz miejsce, gdzie mężczyźni mogą zrelaksować się i po prostu być sobą. Naszym głównym widzem jest bystry i pewny siebie mężczyzna, nieco młodszy od odbiorcy Discovery Channel. Dzięki temu Discovery Turbo Xtra idealnie uzupełni nasze portfolio. W ramówce zostaną zachowane najpopularniejsze serie Discovery World, które wzbogacone zostaną o nowe, śmiałe, męskie i dowcipne programy. Ekscytujące wrześniowe premiery, wśród których znajdą się takie programy jak Jesse James – turbo pasja, Barowe rewolucje, Mr. T i granice głupoty, Naprawdę wielkie żarcie, Na haczyku, Warsztat retro czy Życie za kółkiem, to dopiero początek. Jedną z naszych najważniejszych propozycji będzie Droga do Le Mans, w której występuje popularny aktor Patrick Dempsey. Jestem przekonany, że polskim widzom spodoba się ta przemiana” – powiedział Olgierd Dobrzyński, Country Manager Central Europe w Discovery Networks CEEMEA.

Ramówka w październiku, wypełniona szybkimi, głośnymi i fascynującymi programami, zawiera m.in.:

  • Superszybkie Wyścigi uliczne, w których ścigają się najróżniejsze pojazdy – od Chevroleta Nova z 1969 roku po wyścigową ciężarówkę rolniczą. Mimo że rywalizujące wehikuły mają odmienne kształty i rozmiary, to ich kierowców łączy jedno: miłość do ostrej jazdy. Swoje nietypowe hobby stawiają na pierwszym miejscu: przed rodziną, przyjaciółmi i pracą. Nic dziwnego – w końcu zwycięzca, który zasłuży sobie na miano najlepszego z najlepszych, może być tylko jeden.
  • Bracia Pumphrey, znani również jako Mistrzowie demolki, z dumą demonstrują, że na świecie nie ma takiej konstrukcji, której nie byliby w stanie zniszczyć gołymi rękami. Craig i Paul wraz z inżynierem konstruktorem łączą swoje nadludzkie siły z prawami fizyki, by udowodnić widzom, że za pomocą mięśni można unicestwić prawie wszystko, co stworzył człowiek. Zobaczymy, jak od kulis przebiegają przygotowania oraz burzenie m.in.: stuletniego, jednopiętrowego budynku o powierzchni 117 m2, stodoły wielkości 130 m2 pokrytej dachem o wadze około 1,3 tony, pasażu gier z maszynami czy stołu do gry w piłkarzyki o wadze ponad 90 kg.

Fani Discovery World znajdą w ramówce Discovery Turbo Xtra najpopularniejsze programy stacji, takie jak: Samochody – klasyka gatunku, Amerykański hot-rod, Café Racer, Tajemnicze samochody. Miłośnicy machin wojennych oraz tematów historycznych również nie będą zawiedzeni – nowe sezony Najlepszych maszyn bojowych, Broni doskonałej i Nowoczesnej wojny pojawią się w Discovery Turbo Xtra w listopadzie.

Discovery Turbo Xtra, po przekształceniu z Discovery World, dostępny będzie niemal w pełnej dystrybucji kablowo-satelitarnej. Jego zasięg obejmie do 51% gospodarstw domowych w Polsce. Kanał znajdzie się w ofercie wszystkich platform cyfrowych i największych sieciach kablowych (Cyfrowy Polsat, nc+, UPC, Multimedia, Vectra, Netia, Inea, Toya, itd.).

źródło: Discovery Networks Central

Kan