Internetq Poland – organizator loterii sms-owej BMW od Orange Druga Edycja – wprowadzał konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że sms-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja, wprowadzały w błąd. Zdaniem Prezesa Urzędu w wysyłanych sms-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem, odesłanie smsa gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu. Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok SOKiK z 29 października 2013 r. nie jest prawomocny przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
źródło: UOKiK
Kan
Kary Kary Kary…. System karanie nie jest idealny… Tak naprawde poszkodowany czy abonent sieci nic z tego nie ma. Na jego szkodzie dorabia się budżet państwa… Wyglada to jakby Kowalskiego okradli ale kase oddali Nowakowi…
Powinno się nakazac zwrot kasy abonentom, ktorzy wyslali takie sms do konkursu a do tego ukarac za takie praktyki. Bo tak naprawde owe 300 tys zl to pewnie pryszcz przy dochodach z tego konkursu…
Tylko karanie finansowe ma sens. Najlepiej byłoby nakazać zwrot skradzionych pieniążków i dodatkowo kary finansowe. Jeżeli nie zwracają abonentom, to niech przynajmniej oddadzą wyłudzone pieniądze w postaci kar dla państwa.
Tylko kary finansowe, inaczej nic z tego nie będzie.
@cyco, kary finansowe nie mają sensu bo operator/usługodawca karę odbije sobie podnosząc cenę.
Kary finansowe nie mają sensu bo finalnie i tak zapłaci za to klient. Karać ale z głową. Uprasza się Lucków i Innych PROZAKów by na mój post nie odpowiadali.
Nie bać się tylko karać ale pod jednym warunkiem. Kara musi być bardzo dotkliwa!
Ale kara finansowa dla operatora czy innego usługodawcy ZAWSZE dotknie klienta. Są inne metody karania ale niechętnie stosowane.
Jak klient głupi to niech go dotyka. Nie bać się tylko karać ale pod jednym warunkiem. Kara musi być bardzo dotkliwa!
Karać finansowo osobiście Zarząd a nie spółkę, natomiast spółka niech odda abonentom kasę pobraną za udział w tym konkursie – i to wystarczy
Zgadzam się! Wprowadzić prawo o odpowiedzialności zawodowej osób kierujących działami, które na takie oszustwa się zgadzają!
„wprowadzał konsumentów w błąd” – czy to łagodne określenie zaczną stosować do drobnych oszustów? No i proporcjonalnie mniejszą karę, czyli np. 3 zł 40 gr do zapłaty… Za wprowadzanie konsumentów w błąd, a już nie żadne oszustwo!
Niemalże każdego dnia otrzymuję e-maila mniej więcej takiej treści: „Zostałeś wytypowany do grona zwycięzców. Kliknij aby potwierdzić chęć odbioru nagrody”. Kliknięcie oczywiście prowadzi do serwisu, który w zamian za możliwość wzięcia udziału w losowaniu żąda wyrażenia zgody na płatną subskrypcję SMS. Widzę tu mnóstwo analogii. Co na to UOKiK?