Start › Forum › Inne › Nie daj się oszukać › Kary związane z rozwiązywania umowy telekomunikacyjnej
-
AuthorPosts
-
-
Jakub Mateusz Borowski – prawnik, przesłał do Telix Artykuł związany z rozwiązywaniem umów telekomunikacyjnych i obowiązkiem zapłaty kar, związanych z przedterminowym rozwiązaniem kontraktu.
Pełna treść artykułu dostępna tutaj: Kary związane z rozwiązywania umowy telekomunikacyjnej
-
AnonymousGuest17 lipca 2013 at 10:19Liczba postów: 139976
Mozna rozwinac zdanie:
„Jednakże roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez konsumenta umowy, przed rozpoczęciem świadczenia usług…”
Jesli umowa zostala podpisana w styczniu a w lipcu sie jeszcze nie rozpoczelo swiadczenie uslugi gdyz czeka az sie skonczy poprzednia umowa podpisana z innym podmiotem to czy mozna ja zerwac bez ponoszenia oplat? -
Według mnie to jest troche nie logiczne,bo: na powyzszym przykładzie: 400 miesięcznie przez 24 miesiące , koszt tych minut to 600 zł za całe 2 lata (25 zł za mc)
jesli umowa zostanie zerwana po 5 miesiacach to rozumiem że zapłace 475 zł, czyli opłate za okres w którym z ulgi NIE skorzystam, a nie musze płacic za kres w którym ulge wykorzystałem. To jest moim zdaniem nie logiczne , bo kare powinno sie zapłacic za to co sie wykorzystało, czyli tak naprawde zwrócic koszty operatorowi poniesione za przyznanie ulgi. -
AnonymousGuest18 lipca 2013 at 05:38Liczba postów: 139976
A ja mam trochę inne pytanie. Czasem Operator pozwala zawrzeć umowę np. 3 miesiące wcześniej niż ona będzie obowiązywała. Powiedzmy w maju ze skutkiem aktywacji np. sierpniu. Jak wówczas jest rozwiązana sprawa z możliwością rezygnacji 10-dniowej, gdyby się okazało, że nie spełnia ona warunków umowy np. związanych z szybkością internetu czy ilością kanałów telewizyjnych itp. Czy można wtedy rozwiązać bez skutków prawnych związanych z zapłata kary? Świetna sprawa z tym artykułem. Dziękuję i Pozdrawiam.
-
AnonymousGuest9 sierpnia 2013 at 13:38Liczba postów: 139976
Wydaje mi się , że Pan się [b] MYLI [/b]. Ustawodawca jasno i jednoznacznie opisał w art. 57.6 , że wysokość roszczenia (kara + ulga) nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej itd…
[b] Zatem kara umowna jaka by nie była to w momencie zerwania umowy NIGDY nie może być wyższa od ULGI. [/b]
Roszczenie to nie tylko ulga czy tylko kara – roszczenie to całość czyli ulga z np. karą .
Dlatego niektórzy operatorzy utożsamiają ulgę z karą. -
AnonymousGuest1 czerwca 2014 at 18:10Liczba postów: 139976
-
AnonymousGuest31 sierpnia 2016 at 16:27Liczba postów: 139976
Naszło mnie ostatnio na zmianę sieci. Telefon miałem w T-Mobile PL na abonament. Sęk w tym, że umowa kończy mi się w grudniu, a mi zachciało się przenieść numer już 1 sierpnia. Przeglądałem aneks do umowy w którym wysokość kar za wcześniejsze zerwanie umowy (zarówno przyznana ulga jak i zobowiązanie niepieniężne za utrzymanie SIM) to „zero” PLN. Wszystko pięknie, tylko nagle przychodzi wezwanie do zapłaty na 104 PLN. Ja się pytam za co? Oczywiście napisałem reklamację, tylko co z tego, skoro infolinia twierdzi, że na pewno kara się należy i według nich nie ważne co jest w aneksie, ważne, że przyslali INFORMACJĘ o maksymalnej wysokości kary, jaka może mnie spotkać. W piśmie wezwania są zaledwie 2 zdania, które niczego nie wyjaśniają. Czuję się co najmniej naciągany…
-
-
AuthorPosts