Jesteś tutaj:---Kary związane z rozwiązywania umowy telekomunikacyjnej

Kary związane z rozwiązywania umowy telekomunikacyjnej2013-07-17T08:22:18+02:00

Start Forum Inne Nie daj się oszukać Kary związane z rozwiązywania umowy telekomunikacyjnej

Viewing 14 reply threads
  • Author
    Posts
    • Kan
      Keymaster
      Liczba postów: 31289

      Jakub Mateusz Borowski – prawnik, przesłał do Telix Artykuł związany z rozwiązywaniem umów telekomunikacyjnych i obowiązkiem zapłaty kar, związanych z przedterminowym rozwiązaniem kontraktu.

      Pełna treść artykułu dostępna tutaj: Kary związane z rozwiązywania umowy telekomunikacyjnej

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Świetny artykuł i bardzo pomocny.

      Reklama
    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Mozna rozwinac zdanie:
      „Jednakże roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez konsumenta umowy, przed rozpoczęciem świadczenia usług…”
      Jesli umowa zostala podpisana w styczniu a w lipcu sie jeszcze nie rozpoczelo swiadczenie uslugi gdyz czeka az sie skonczy poprzednia umowa podpisana z innym podmiotem to czy mozna ja zerwac bez ponoszenia oplat?

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Mam pytanie: Co dziej się z umową na abonament podpisaną na „firmę” jeśli firma nie prowadzi już działalności czyli została zamknięta

    • Bita-po
      Participant
      Liczba postów: 1067

      Według mnie to jest troche nie logiczne,bo: na powyzszym przykładzie: 400 miesięcznie przez 24 miesiące , koszt tych minut to 600 zł za całe 2 lata (25 zł za mc)
      jesli umowa zostanie zerwana po 5 miesiacach to rozumiem że zapłace 475 zł, czyli opłate za okres w którym z ulgi NIE skorzystam, a nie musze płacic za kres w którym ulge wykorzystałem. To jest moim zdaniem nie logiczne , bo kare powinno sie zapłacic za to co sie wykorzystało, czyli tak naprawde zwrócic koszty operatorowi poniesione za przyznanie ulgi.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Bardzo dziękuję za rzetelne i klarowne wyjaśnienie tematu.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      A ja mam trochę inne pytanie. Czasem Operator pozwala zawrzeć umowę np. 3 miesiące wcześniej niż ona będzie obowiązywała. Powiedzmy w maju ze skutkiem aktywacji np. sierpniu. Jak wówczas jest rozwiązana sprawa z możliwością rezygnacji 10-dniowej, gdyby się okazało, że nie spełnia ona warunków umowy np. związanych z szybkością internetu czy ilością kanałów telewizyjnych itp. Czy można wtedy rozwiązać bez skutków prawnych związanych z zapłata kary? Świetna sprawa z tym artykułem. Dziękuję i Pozdrawiam.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Wreszcie KTOŚ jasno , klarownie i w bardzo przystępny sposób opisał konsekwencje rozwiązywania umowy telekomunikacyjnej.
      Wielki szacun dla Pana prawnika. Oby takich ludzi było więcej !!!!

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Bardzo pomocny artykuł i przedstawiony w bardzo dostępny sposób. Przedstawione w nim założenia prawne mają swoją logiczną całość. Po prostu umowę przed podpisaniem należy szczegółowo przeczytać !

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Wydaje mi się , że Pan się [b] MYLI [/b]. Ustawodawca jasno i jednoznacznie opisał w art. 57.6 , że wysokość roszczenia (kara + ulga) nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej itd…

      [b] Zatem kara umowna jaka by nie była to w momencie zerwania umowy NIGDY nie może być wyższa od ULGI. [/b]

      Roszczenie to nie tylko ulga czy tylko kara – roszczenie to całość czyli ulga z np. karą .
      Dlatego niektórzy operatorzy utożsamiają ulgę z karą.

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Czy mogę dostac karę za podanie błędnego operatora dawcę?

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Czy zawierając kolejną umowę (kontynuacja) z operatorem telefonii muszę się zgodzić na klauzulę o karze umownej zwłaszcza że jej wysokość określono na kwotę
      1900 zł. Wyjaśniam że nie otrzymałem od operatora żadnego bonusa w rzeczy czy usłudze

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Kara może być zastrzeżona wylącznie za niewykonanie świadczenie niepiężnego, a świadczenie abonenta jest pieniężne wobec czego zastrzeżenie kary umownej jest nieważne. art. 483 kc

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Naszło mnie ostatnio na zmianę sieci. Telefon miałem w T-Mobile PL na abonament. Sęk w tym, że umowa kończy mi się w grudniu, a mi zachciało się przenieść numer już 1 sierpnia. Przeglądałem aneks do umowy w którym wysokość kar za wcześniejsze zerwanie umowy (zarówno przyznana ulga jak i zobowiązanie niepieniężne za utrzymanie SIM) to „zero” PLN. Wszystko pięknie, tylko nagle przychodzi wezwanie do zapłaty na 104 PLN. Ja się pytam za co? Oczywiście napisałem reklamację, tylko co z tego, skoro infolinia twierdzi, że na pewno kara się należy i według nich nie ważne co jest w aneksie, ważne, że przyslali INFORMACJĘ o maksymalnej wysokości kary, jaka może mnie spotkać. W piśmie wezwania są zaledwie 2 zdania, które niczego nie wyjaśniają. Czuję się co najmniej naciągany…

    • Anonymous
      Guest
      Liczba postów: 182104

      Świetny artykuł. No nareszcie ktoś potrafi rzetelnie wyjaśnić sprawy umów z operatorem. Ludzie czytajcie umowy a potem je dopiero podpisujcie.
      Wielki szacun dla Pana. Oby takich ludzi było więcej !!!

Viewing 14 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.