Jesteś tutaj:---TikTok planuje sekcję edukacyjną

TikTok planuje sekcję edukacyjną

Wśród starszych użytkowników mobilnych dominują gry online, gry hazardowe za darmo, aplikacje randkowe. Młodsi użytkownicy z kolei o wiele częściej i chętniej sięgają po Instagrama czy TikToka. Zwłaszcza ten ostatni bije ostatnio rekordy popularności. Niedawno ten gigant medialny ogłosił plany zlecenia setkom ekspertów i instytucji opracowania treści edukacyjnych dla platformy.

Ogromny sukces TikToka

Przełom 2019 i 2020 roku to ogromny wzrost zainteresowania TikTokiem, zwłaszcza w okresie pandemii koronawirusa. Przyjmuje się, że aplikację pobrano już ponad 2 miliardy razy, a każdego dnia z TikToka korzysta kilkaset milionów użytkowników. Wszystko to sprawiło, że 2020 roku będzie należeć do TikToka.

Warto przy tym wiedzieć, że aplikacja funkcjonuje na rynku od września 2016 roku. Jej droga na szczyt zaczęła się jednak od 2018 roku, kiedy to firma przejęła serwis Musical.ly wraz z ogromną ilością zarejestrowanych tam użytkowników. Na co dzień TikTok pozwala na nagrywanie i udostępnianie krótkich filmików. Często są to filmiki na podstawie gotowych scenariuszy. Choć TikTok kojarzony był przede wszystkim z dziećmi, to przyjmuje się, że dziś ponad połowa wszystkich czynnych użytkowników to osoby w wieku między 16 a 24 lat.

Dziś TikTok to ogromna platforma, która stała się zagrożeniem dla Instagrama czy SnapChata. Już teraz generuje spore przychody z reklam, a to dopiero początek. Z aplikacji zaczęły w dobie korzystać znane gwiazdy filmu, muzyki czy sportu, jak choćby Robert Lewandowski, który do tej pory stronił od tego typu pomysłów.

Kierunek ku edukacji

TikTok to aplikacja, która ma przede wszystkim charakter rozrywkowy. Często setki tysięcy użytkowników powtarza te same sceny tańca, przez co tworzy się całkiem spory ruch społecznościowy. Aplikacja budzi przy tym niestety kontrowersje, gdyż użytkownicy często tworzą absurdalne wyzwania, które związane są z oblewaniem wodą małych dzieci, sikaniem w spodnie. Jednak właściciele aplikacji postawili również na wprowadzenie treści edukacyjnych. Dzięki temu możliwe jest zróżnicowanie contentu. Nowy hasztag #LearnOnTikTok spotkał się z tak dużym zainteresowaniem, że w ciągu krótkiego okresu łączna liczba wyświetleń wszystkich filmów z tym hasztagiem wyniosła ponad 7 miliardów!

Jak stwierdzili twórcy: LearnOnTikTok polega na tym, że inwestują w partnerów i twórców treści z szeroką gamą profesjonalnych pomysłów i realizacji. Takie wykorzystanie mocy TikTok do nauki pod postacią efektów, dźwięku, narzędzi do najlepszy sposób na zainteresowanie młodych użytkowników czymś naukowym, interesującym. TikTok nawiązał zatem współpracę z różnymi uniwersytetami, organizacjami i funkcjami, które zaczęły nagrywać dla firmy specjalne materiały wideo. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż najpopularniejsze filmy mają już po krótkim czasie kilkadziesiąt czy nawet kilkaset milionów odtworzeń.

Już teraz na TikToku można oglądać porady kulinarne, pokazy fizyczne i chemiczne, prezentację rekordów Guinnessa, ciekawe rzeczy do samodzielnego stworzenia, poradniki dla początkujących malarzy czy też ciekawe zachowania zwierząt prezentowane przez pracowników zoo i rezerwatów.

Przyszłość aplikacjami stoi

Już teraz można zaobserwować, że dzieci i młodzież wręcz pochłonięte są wszelkimi aplikacjami i portalami społecznościowymi. Facebook, Instagram, TikTok, SnapChat generują nie tylko ogromną liczbę użytkowników na całym świecie, spory ruch w sieci, lecz także i przychody dla twórców. To dzięki wymienionym kanałom dziś tak bardzo popularne jest bycie influencerem zarabiającym na reklamach. Być może w niedługim czasie zastąpią one nawet serwisy informacyjne. Tym bardziej że młodzi szukają treści właśnie poprzez takie kanały, aplikacje.



Autor |2020-07-16T20:00:02+02:0016 lipca 2020 20:00|Kategorie: Top7|0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.