Materiał partnera

Inwestycję w system CRM poleca się każdej firmie, która chce dopracować proces sprzedaży do perfekcji. Korzystanie z takiego narzędzia pozwala optymalnie zarządzać relacjami z klientem, co ma kluczowy wpływ na całokształt doświadczeń zakupowych. Postępujący rozwój oprogramowania sprawił, że Customer Relationship Management to już nie tylko baza gromadząca kontakty — coraz większy nacisk kładziony jest na automatyzacje i sztuczną inteligencję, aby zmniejszyć nakład pracy przy obsłudze kontrahentów. Jak wybrać system CRM, aby był dopasowany do skali i potrzeb przedsiębiorstwa? Na rynku funkcjonuje wiele rozwiązań, znacząco różniących się cenami i możliwościami. W znalezieniu oferty szytej na miarę pomóc może zbiorcze zestawienie, które pozwoli rzetelnie porównać poszczególne opcje.

Ranking CRM – jaki system wybrać w 2024 roku?

Zależnie od etapu rozwoju firmy proces sprzedaży obfituje w różnego rodzaju wyzwania — czasami przeszkodą są trudności z pozyskiwaniem leadów, innym razem zespół próbuje zawalczyć o rynki zagraniczne, a czasem najzwyczajniej brakuje porządku i dominuje prosta potrzeba zapanowania nad chaosem. Dopasowanie narzędzi do specyficznej sytuacji może wydawać się bardzo trudne, jeśli stoi się przed wyborem spośród kilkunastu dostępnych propozycji. Ranking CRM przedstawia w postaci tabelarycznej funkcjonalności najpopularniejszych systemów, aby ułatwić wytypowanie tych, które skutecznie usprawnią pracę.

Jednym z najchętniej wybieranych narzędzi w 2024 roku pozostaje Pipedrive, który od lat dominuje w wielu zestawieniach. Do jego zalet należy zaliczyć ugruntowaną pozycję — wspomniany system CRM jest budowany już od 2010 roku, dzięki czemu został pozbawiony problemów i błędów, które mogą się zdarzyć u konkurencji będącej dopiero we wczesnej fazie rozwoju. Kolejny plus to dopracowana aplikacja mobilna, którą przyda się wszędzie tam, gdzie za proces sprzedaży odpowiadają głównie handlowcy działający w terenie, bez dostępu do komputera stacjonarnego.

System CRM z możliwością rozbudowy

Siłą każdego oprogramowania jest możliwość elastycznego łączenia z zewnętrznymi usługami — komunikatorami, planerami i kalendarzami. Pozwala to intuicyjnie wdrożyć nowy system, bez rezygnacji z wcześniej stosowanych opcji, do których zespół już zdążył się przyzwyczaić. Warto pod tym kątem sprawdzić ranking CRM, aby znaleźć propozycje oferujące dedykowany marketplace integracji. Taka funkcja pozwala za pomocą kilku kliknięć połączyć oprogramowanie CRM z innymi narzędziami.

Do najbardziej elastycznych systemów 2024 roku zaliczyć można Monday, którego marketplace obejmuje już ponad 400 aplikacji. Sumarycznie zostały one zainstalowane aż 700 000 razy — tak duża baza użytkowników to gwarancja stabilności. Poza gotowymi integracjami do dyspozycji deweloperów pozostaje również dostęp do API, dzięki któremu da się połączyć nawet własne oprogramowanie, stworzone na wewnętrzne potrzeby firmy. Tak szeroka autonomia przyda się wszędzie tam, gdzie proces sprzedaży prowadzony jest nieszablonowo, a konwencjonalne rozwiązania przestają być wystarczające.