Jesteś tutaj:---W jaki sposób działa asystentka głosowa od Samsunga 

W jaki sposób działa asystentka głosowa od Samsunga 

Zmienia się sposób, w jaki kontrolujemy nasze urządzenia. Kiedyś były tylko przyciski i myszki, potem zaczęliśmy używać palców, ale teraz mamy prostszą opcję — głos.

W tym obszarze dominują giganci nowych technologii na świecie, czyli: Apple, Google, Amazon. Od niedawna do tego grona dołączył również koreański potentat technologiczny, czyli Samsung. Asystent głosowy od Samsunga nazywa się Bixby, ale w ostatnim czasie pojawiły się plotki, potwierdzone przez samą firmę, że możliwa jest modyfikacja i pojawienie się nowej asystentki o nazwie Sam. Jak to się skończy, jeszcze nie wiemy, ale pokazuje to, jak duża rywalizacja trwa w przestrzeni sztucznej inteligencji, której zadaniem jest ułatwianie życia człowiekowi. 

Co dalej z Bixby?

Podstawowym pytaniem, jakie nasuwa się wszystkim posiadaczom, urządzeń Samsunga jest co dalej z Bixby? Bixby to wirtualny asystent. Zadebiutował w Samsungu Galaxy S8 w 2017 roku i został zaprojektowany do pracy z wieloma produktami Samsunga, wbudowanymi w wiele innych urządzeń, takich jak lodówki czy telewizory.

Możesz go używać do wysyłania wiadomości tekstowych, uzyskiwania dostosowanych informacji o pogodzie, przypominania o spotkaniach, artykułów z wiadomościami itd. Bixby może uczyć się poszczególnych głosów, dzięki czemu spersonalizuje odpowiedzi w zależności od tego, kto pyta. Aplikacja potrafi uczyć się przyzwyczajeń swojego gospodarza oraz innych domowników i udzielać różnych odpowiedzi idealnie dostosowanych do wybranego typu osobowości.

W międzyczasie dokonano wielu aktualizacji które miały na celu jeszcze większą użyteczność tego asystenta. Samsung na pewno nie wydaje się chętny do całkowitej rezygnacji z Bixby, wykonując dużą aktualizację  interfejsu pod koniec ubiegłego roku. Pojawienie się asystenta Sam sprawia, że plotka o tym, że Samsung planował uczynić asystenta Google domyślnym asystentem głosowym dla swoich telefonów wydaje się jeszcze mniej prawdopodobna. 

Jaka jest przyszłość asystentów głosowych

Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja mają ogromny wpływ na prawie każdą branżę. W szczególności rynek e-commerce został radykalnie zmieniony przez asystentów głosowych wspomaganych sztuczną inteligencją. Interfejs głosowy rozwija się również w szybkim tempie w branży bankowej i opieki zdrowotnej, aby sprostać wymaganiom współczesnych konsumentów. Czego możemy spodziewać się w przyszłości i w którą stronę zmierza segment asystentów głosowych? Najmłodsi konsumenci napędzają przejście na asystentów głosowych zasilanych sztuczną inteligencją. Znaczące przyjęcie AI napędza przejście na aplikacje głosowe. Ponadto urządzenia IoT, takie jak termostaty, głośniki i inteligentne urządzenia, sprawiają, że asystenci głosowi są coraz bardziej przydatni w życiu codziennych użytkowników. Sprawdź kilka naszych spostrzeżeń, co może wydarzyć się w przyszłości i w którym kierunku może iść rozwój asystentów głosowych:

Jeszcze większe usprawnienie interakcji z asystentem

Google i Amazon ogłosiły niedawno, że ich asystenci głosowi przestaną wymagać od użytkownika wypowiadania słów „przebudzenia”, takich jak „Alexa” lub „Google”, aby rozpocząć rozmowę. Ta nowa funkcja sprawia, że ​​interakcja z tymi asystentami jest bardziej naturalna dla użytkowników, nie wspominając o znacznie wygodniejszej. Oczekuje się również, że takie urządzenia będą lepiej rozumieć czynniki kontekstowe, dzięki którym rozmowy będą bardziej efektywne.

Znaczący wzrost zakupów z wykorzystaniem asystentów głosowych

Statystyki pokazują bezprecedensowy wzrost wyszukiwań głosowych na urządzeniach mobilnych. Co znacząco przekłada się na ilość zakupów, jakie są dokonywane za pomocą wirtualnych asystentów. W tym momencie może wydawać się to dziwne, ale w niedługiej przyszłości powstaną nowe zawody skoncentrowane na sprzedaży kreowanej przez asystentów głosowych.  

Nowe zastosowania

O ile jeszcze kilka lat temu pojawiały się pewne wątpliwości, o tyle dzisiaj nikt nie powinien być zaskoczony, jeżeli w najbliższym czasie asystenci głosowi pojawią się w zupełnie nowych branżach, w których dziś jeszcze ich nie ma. Jednym z głównych miejsc, które od razu pojawia się na naszych ustach, jest szkoła i wykorzystanie robotów w celach naukowych. Również inne branże, takie jak chociażby hazard0 mogą znacząco urozmaicić swoje rozwiązania, decydując się na sztuczną inteligencję. Kasyna, jak na przykład GGBet PL w dość niedługim czasie mogą znacząco zmienić sposób działania i interakcji z klientem. 

Pogłębiająca się kompatybilność

Szeroka gama produktów prawdopodobnie zintegruje asystentów głosowych w najbliższej przyszłości. Samsung już to rozpoczął, wypuszczając na rynek lodówki, telewizory, odkurzacze etc. tych produktów będzie przybywać w sposób liniowych w najbliższej przyszłości. Otworzy to zupełnie nowe możliwości i zastosowania, które dzisiaj nie są jeszcze znane. Firma Google wprowadziła również niedawno nowy produkt o nazwie Google Assistant Connect, który umożliwia producentom budowanie niestandardowych urządzeń zintegrowanych z tą technologią.

Bezpieczeństwo

Nie ma co ukrywać, że większość użytkowników korzystających z asystentów głosowych obawia się o swoje bezpieczeństwo. Jest to olbrzymi kamień milowy, który muszą rozwiązać producenci z całego świata. Coraz częściej pojawiają się informacje o podsłuchach czy wykorzystywaniu kamerek do rzeczy, w których wykorzystywane być nie powinny. Dzisiaj nie posiadamy rozwiązań, że nasz asystent głosowy nie przekierowuje dźwięków z otoczenia do kogoś innego, innymi słowy nie mamy żadnej pewności czy w danym momencie po prostu nie jesteśmy podsłuchiwani. Oczywiście powstają nowe certyfikaty, czy audyty bezpieczeństwa jednak nie jest rzeczą, na którą czekają konsumenci.

Podsumowanie

W nadchodzących latach technologia głosowa stanie się coraz bardziej dostępna dla programistów. Firmy wprowadzają na rynek coraz większe ułatwienia technologiczne i wspierają rozwój nowych aplikacji. Przy tych wszystkich postępach w technologii głosowej i sztucznej inteligencji firmy muszą zacząć uczyć się, jak najlepiej wykorzystać te technologie do poprawy interakcji z klientami. Bez wątpienia najbliższa przyszłość zapowiada się ekscytująco w kwestiach rozwoju sztucznej inteligencji oraz coraz większej ingerencji robotów w naszym życiu. 



Autor |2021-09-08T14:29:32+02:008 września 2021 14:28|Kategorie: Newsy|0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.