Jesteś tutaj:---Biznes przeciwko koronawirusowi — jak walczą wielkie marki?

Biznes przeciwko koronawirusowi — jak walczą wielkie marki?

Chyba nie ma nikogo na całym świecie, kto w mniejszym lub większym stopniu nie odczuł wpływu pandemii koronawirusa. Każdy musi sobie radzić w nowej rzeczywistości, a dotyczy to także całych korporacji. Wielkie i znane przedsiębiorstwa na różne sposoby starają się przeciwdziałać konsekwencjom covid-19.

Po pierwsze robić swoje

W tym trudnym czasie wielu ludzi zmaga się z poważnymi problemami. Jednakże epidemia trwa już niemal rok i wielu jest po prostu skrajnie zmęczonych panującą sytuacją. Stąd tak ważne jest, by nie tracić optymizmu i znaleźć źródła rozrywki, które są dostępne nawet w obecnych okolicznościach.

Dlatego też przedsiębiorstwa z branży cyfrowej rozrywki pracują na wzmożonych obrotach, by dostarczyć ludziom choć odrobinę uśmiechu na twarzy. Twórcy gier komputerowych nadal wydają więc nowe produkcje, czego najlepszym przykładem jest Cyberpunk 2077 wydany przez CD Projekt. Rekordy popularności biją też platformy streamingowe, takie jak Netflix. 

W ostatnich miesiącach wielu ludzi z całego świata zaczęło też interesować się internetowymi grami hazardowymi, które dostarczają wielkich emocji i pozwalają się odprężyć. Zwłaszcza fani sportowych zakładów bukmacherskich zaczęli korzystać z internetowych gier kasynowych, ponieważ przez miesiące zawody sportowe były odwoływane, a gry kasynowe to doskonała alternatywa. 

Co więcej, w automaty do gier online można grać też na wirtualne pieniądze, a więc bez ponoszenia żadnego ryzyka finansowego. Dlatego też twórcy gier kasynowych wcale nie zaprzestali pracy w 2020 roku, tylko robią wszystko, by jak najszybciej wypuszczać do sieci kolejne ciekawe maszyny, które dostarczą rozrywki i przeżywanych emocji.

Przykładowo NetEnt gry wydane w 2020 roku to Divine Fortune Megaways, Twin Spin Megaways, Riches of Midgard: Land and Expand i kilkanaście innych tytułów. Równie aktywny jest Microgaming, Wazdan oraz pozostali czołowi dostawcy gier hazardowych przez Internet. Dziś w sieci można więc cieszyć się z zabawy na tysiącach gier kasynowych.

Usługi zdalne stały się jeszcze potrzebniejsze

Tak naprawdę przechodzenie wielu branż (zwłaszcza usługowych) w tryb zdalny trwa od lat. Pandemia i konieczność ograniczania bezpośredniego kontaktu między ludźmi sprawiła jednak, że największe korporacje dołożyły starań, by klienci mogli korzystać z ich usług online.

Zmiany dotknęły między innymi polskiego rynku ubezpieczeń. Wszystkie czołowe towarzystwa ubezpieczeniowe wprowadziły tzw. polisy zdalne. W tym przypadku klienci nie są jednak pozostawieni samemu sobie. Nadal mogą liczyć na wsparcie doradców i agentów ubezpieczeniowych w przygotowaniu korzystnej oferty. Jednakże obecnie nie ma żadnej potrzeby, by spotykać się ze sprzedawcą polisy. Wszystkie parametry oferty ustala się online. Także podpisanie ubezpieczenia przyjmuje formę zdalną.

Z podobnych rozwiązań zaczynają też korzystać przedsiębiorstwa sprzedające fizyczne produkty, w tym nawet potentaci z branży motoryzacyjnej. Przed zakupem samochodu z dealerem można skontaktować się np. za pośrednictwem video chatu. Po zakupie auta zostaje zaś ono dostarczone bezpośrednio pod wskazany adres. Niestety w pełni zdalny zakup pojazdu uniemożliwia odbycie jazdy próbnej. Coraz więcej korporacji motoryzacyjnych zachęca też do zdalnych zakupów przez przyznawanie dodatkowych zniżek za transakcję przez Internet.

Przede wszystkim jednak mniejsze i większe firmy zmieniły nie tyle, co sposób kontaktu z klientami, a model pracy. Gdzie tylko jest to możliwe, pracownicy pracują zdalnie. Wysoce prawdopodobne jest to, że praca online (lub model hybrydowy) utrzyma się jeszcze na długo, po zakończeniu pandemii. Takie rozwiązanie często okazuje się bowiem nie tylko bezpieczne, ale też wygodne. W dodatku praca zdalna ogranicza koszty zarówno po stronie pracodawcy, jak i pracowników.

Każda akcja charytatywna jest warta pochwały

W ostatnich miesiącach powstało mnóstwo mniejszych i większych akcji charytatywnych, której celem było zebranie środków na walkę ze skutkami koronawirusa. Każda z nich jest szczytna i godna pochwał. Warto tu zauważyć, że także największe przedsiębiorstwa z całego świata aktywnie angażowały się i wspierały takie akcje charytatywne.

Same banki w Polsce z pomocą swoich klientów przeznaczyły na walkę ze skutkami koronawirusa miliony złotych. Przykładem jest tu akcja Santander Bank Polska. Założenie było proste, każdy mógł wpłacić datek, a następnie bank go pomnażał. W konsekwencji udało się zebrać ponad 3 miliony złotych. Środki zostały przekazane polskim szpitalom. Jeszcze większą kwotę udało się zebrać na platformie siepomaga. 

Z kolei Fundacja Coca-Coli przeznaczyła ponad 100 milionów dolarów, które wspomogły społeczności dotknięte pandemią. Takich przykładów w Polsce i na świecie można mnożyć. Łącznie największe koncerny bezpośrednio lub za pośrednictwem akcji dobroczynnych przeznaczyły miliardy dolarów na walkę z koronawirusem.

Walka z fake newsami w erze koronawirusa

Jednym z największych problemów społecznych, z jakimi zmaga się cała ludzkość, jest plaga fake newsów. Zwłaszcza w Internecie natknąć można się na mnóstwo informacji, które odbiegają od prawdy, bądź są po prostu całkowicie fałszywe.

Niestety sama pandemia stała się powodem powstania mnóstwa fake newsów i szkodliwych teorii spiskowych. Wiele z nich nakłaniało np. do nieprzestrzegania obostrzeń, co prowadzi do zwiększenia liczby chorych na koronawirusa. Tymczasem zarówno naukowcy, jak i praktyka ukazują, że przestrzeganie restrykcji to najlepszy sposób walki z koronawirusem. Doskonałym przykładem są tu Chiny. W tym kraju problem nieprzestrzegania restrykcji praktycznie nie występował, a koronawirusa udało się praktycznie w 100% wyeliminować.

Największe serwisy informacyjne i portale mediów społecznościowych podjęły jednak walkę z fałszywymi informacjami na temat pandemii. Działania podjęte między innymi przez Facebook przynajmniej częściowo okazały się skuteczne.

Firmy farmaceutyczne na pierwszej linii frontu

Jako że największym przeciwnikiem ludzkości obecnie jest wirus, to wzrok całego świata od miesięcy jest skupiony na korporacjach farmaceutycznych. Mimo ogromnych starań i nakładów finansowych nie udało się opracować skutecznego lekarstwa na covid-19.

Na szczęście jednak największe przedsiębiorstwa z branży farmaceutycznej zdarzyły już opracować i przetestować szczepionki przeciwko koronawirusowi. Efekt ich pracy jest iście imponujący, gdyż pracę z powodzeniem ukończono praktycznie w kilka miesięcy. Dziś to właśnie szczepionki są największą nadzieją na to, że w końcu uda się zakończyć pandemię.



Autor |2021-01-25T17:57:26+02:0025 stycznia 2021 17:56|Kategorie: Newsy|0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.