Jesteś tutaj:-, Gry, Newsy, Oprogramowanie-GDC – połowa projektów gier przesunięta z powodu pandemii

GDC – połowa projektów gier przesunięta z powodu pandemii

Prawie połowa projektów gier nie została dotknięta przesunięciem terminu premiery pomimo kryzysu związanego z koronawirusem – takie wnioski wynikają z ankiety przeprowadzonej wśród producentów gier, której wyniki opublikowali organizatorzy Games Developers Conference (GDC) – konferencji odbywającej się od 1988 roku w San Francisco w Stanach Zjednoczonych.

Według uczestników badania, globalny kryzys miał niewielki wpływ na biznes. 37 procent twierdzi, że sprzedaż jest mniej więcej taka sama. 24 procent twierdzi, że sprzedaż nieznacznie wzrosła lub nieznacznie spadła. Silne wzrost zanotowano u 7 procentów respondentów, podczas gdy gwałtowne spadki wyniosły u około 8 procent. Wielu graczy sięga także po gry kasyno automaty online.  Takie wyniki pokrywają się z naszymi obserwacjami – ludzie więcej siedzą w domu i wielu z nich częściej sięga po gry niż robili to do tej pory.

Spośród około 2500 przepytanych developerów 97% stwierdziło, że pracowało tymczasowo w domu zamiast w biurze lub nadal to robi.

Jednak tylko 70 procent ankietowanych zmieniło pracę: około 27 procent respondentów wykonało swoją pracę w domu już przed kryzysem koronnym.

Prawie wszyscy pracujący zdalnie developerzy korzystali z tzw. Homeoffice, czyli pracy z domu. (przegląd narzędzi do pracy zdalnej publikowaliśmy jakiś czas temu)  Podczas prezentacji nowo zaprogramowanych funkcji graficznych lub elementów gry, w tle często słychać było odgłosy biegania dzieci, odkurzaczy lub brzęk naczyń kuchennych.

Warunki pracy, które dla wielu nie są łatwe, mają wg raportu wpływ na terminy oddania projektów: Co najmniej jedna trzecia uczestników ankiety twierdzi, że ich obecny projekt gry został odłożony w czasie z powodu pandemii. 46 procent twierdzi, że nie ma żadnych problemów z harmonogramem. Niektóre gry pojawiły się na rynku później niż pierwotnie planowano z powodu pandemii a najbardziej znanym przykładem jest The Last of Us 2.

Podobnie jest z CDProjekt Red. Trudno zliczyć, ile razy Cyberpunk 2077 został odłożony w czasie. Za każdym razem jest to ciężki cios dla fanów i tym bardziej jest to zaskakujące, że zaledwie kilka tygodni temu studio ogłosiło, że wyda grę 17 września. W swoim komunikacie prasowym CDProjekt Red podał, że gra jest technicznie „gotowa” z punktu widzenia treści i rozgrywki, z wszystkimi zadaniami, cutscenami, umiejętnościami, przedmiotami i funkcjonalnością. Ale Cyberpunk 2077 jest tak złożoną grą i dużą grą, że firma potrzebuje dodatkowego czasu, aby „przejść przez wszystko, zrównoważyć mechanikę gry i naprawić wiele błędów”.

Można powiedzieć, że to była długa droga do wydania Cyberpunka 2077, który jest w fazie rozwoju co najmniej od 2013 roku. Pierwotnie premiera miała miejsce 16 kwietnia, a w styczniu gra została przesunięta na 17 września. W tym samym czasie opóźniono również premierę komponentu multiplayer, który pierwotnie miał być wydany po premierze, a CD Projekt Red mówi, że prawdopodobnie pojawi się dopiero „po 2021 roku”.

Jednak problemy nie dotyczą tylko dużych. W przypadku mniejszych developerów są one nawet większe. W wywiadzie dla Venture Beat Katie Stern, dyrektor zarządzający GDC, dodała, że mniejsze i niezależne studia oraz osoby pracujące na własny rachunek są bardziej dotknięte problemami. Niepewna ogólna sytuacja na rynku prawdopodobnie zmniejszyła gotowość do inwestowania w ryzykowne gry indie.

Czas pokaże jak pandemia wpłynie na rozwój gier komputerowych i konsolowych. Jest to jednak rynek, który w znacznie mniejszym stopniu niż np. branża turystyczna lub  odczuł skutki wprowadzanych ograniczeń.

 

 



Autor |2020-07-20T12:46:12+02:0020 lipca 2020 12:44|Kategorie: Aplikacje, Gry, Newsy, Oprogramowanie|1 komentarz

1 komenarz

  1. Andrzej 21 lipca 2020 w 21:53 - Odpowiedz

    „Trudno zliczyć, ile razy Cyberpunk 2077 został odłożony w czasie.”..?! XD
    Skoro to takie „trudne”..
    Pomogę autorowi tego opracowania.. Do tej pory premiera Cyberpunka została odłożona DWA razy..!
    Nie ma za co..!

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.