Stacjonarny, laptop, a może konsola - nie lubimy staroci
| Data:  2017-10-31 08:56:03 | Dział: Tablety
Strona z

Dwa badania, dwa wyniki, ale jedna tendencja. Polacy najchętniej kupują laptopy. Dowodem na to są badania przeprowadzane przez firmy Ispsos Mori oraz BrainLab na zlecenie Microsoft. Pierwsze, zarejestrowane w lecie i przeprowadzone na pięciu rynkach: polskim, węgierskim, rumuńskim, rosyjskim i greckim, na reprezentatywnej próbie ankietowanych w przedziale wiekowym 18-65 lat, wykazało że laptop kupiło 9 na 10 badanych. Kolejne, zarejestrowane jesienią przez BrainLab i badające trendy zakupowe wśród co najmniej 15-letnich Polaków, dowodzi że po przenośny komputer sięgnęło 8 na 10 ankietowanych.

Polska laptopami stoi

Komputer stacjonarny, laptop a może konsola? Jakie urządzenia są obecnie najpopularniejsze w Polsce?

Z badań Ipsos MORI przeprowadzonych na zlecenie Microsoft wynika, że Polacy kochają laptopy. Korzysta z nich aż 91% konsumentów. Rzadziej stawiamy na tablety (66%) i komputery stacjonarne (59%). W ogonie zestawienia znalazły się konsole gamingowe – decyduje się na nie tylko 30% użytkowników z Polski.

Polacy spędzają przed laptopami zdecydowanie najwięcej czasu – Michał Truchanowicz z polskiego oddziału Microsoft. – Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w rosnącej wydajności komputerów, a także w zmianach na samym rynku pracy, który coraz częściej stawia na mobilność i pracę zdalną. W takich warunkach najlepiej sprawdza się oczywiście laptop, więc to po niego sięgamy w pierwszej kolejności – dodaje Michał Truchanowicz.

Jednak nie wszędzie na świecie laptop święci triumfy. W Grecji z przenośnych komputerów korzysta zaledwie 52% użytkowników.

Wracając na polskie podwórko i odnosząc się do kolejnych badań, tym razem dokumentujących trendy zakupowe wyłącznie wśród Polaków, nie sposób nie wspomnieć o tradycyjnym pececie. Do korzystania z komputera stacjonarnego w badaniu BrainLab przyznało się 52% ankietowanych. Tym co nadal ponad połowę skłania do inwestycji w pecet jest jego wydajność. Po komputer stacjonarny, z niesłabnącym entuzjazmem sięgają bowiem ci, dla których znaczenie mają liczba rdzeni, pojemność i typ dysku, a także – a może przede wszystkim – możliwość rozbudowy urządzenia. Wszystko to sprawia, że w najbliższym półroczu pecet kupi 45% przebadanych osób. Wśród nich znajdą się pewnie gamerzy. Wyniki pokazują bowiem, że pecet widzie prym wśród fanów gier komputerowych, a to właśnie oni stanowią aż ¾ populacji Internautów w wieku powyżej 15 lat. Z tej gamingowej rodziny ⅔ zdobywa esportowe laury ćwicząc umiejętności na tradycyjnym komputerze.

Zakupowe trendy

Laptopy, poza tym że znajdują się w 87% domów w Polsce, figurują także na szczycie listy życzeń polskich konsumentów. W nadchodzącym roku – jak mówią badania BrainLab – zakup takiego sprzętu planuje co piąty z przebadanych użytkowników. Ponad połowa wróci z zakupów z laptopem w torbie jeszcze w tym półroczu.

Ipsos Mori dowodzi z kolei, że jeśli już decydujemy się na zakup elektroniki użytkowej, robimy to w sklepach sieciowych specjalizujących się w dziedzinie RTV (40%), rzadziej przez Internet (23%), czy w lokalnym małym sklepie (15%). Sporadycznie decydujemy się na zakup urządzeń w supermarketach i od znajomych – w obu przypadkach dotyczy to 3%.

Nie lubimy staroci

Komu z nas choćby raz nie zdarzyło się wyjść z siebie, gdy po kliknięciu przycisku power czekaliśmy na włączenie komputera w nieskończoność? Długi rozruch, to jak wynika z badań Ipsos Mori, jeden z najbardziej irytujących powodów i motywów popychających do zmiany sprzętu. Do wymiany komputera skłaniają nas z reguły awarie (jest to ważny, lub bardzo ważny powód dla 90% badanych).

Duże znaczenie ma również to, że nasze urządzenie stało się po prostu przestarzałe (88%). Szczególnie dotkliwa dla użytkownika, jest niska żywotność baterii sprzętu. Tym co determinuje zakupy Polaków są również nowinki technologiczne.

Jako Microsoft zdajemy sobie sprawę z tego, że dobry produkt oferowany klientowi, to nie wszystko. Dlatego dbamy o jakość, specyfikacje, ale także aktualizacje naszych produktów. Z tej najnowszej – Windows 10 Fall Creators Update – klienci Microsoft mogą korzystać już od połowy października. Stawiamy na ewolucję doświadczeń związanych z wizualizacją i obrazowaniem, dzięki czemu użytkownicy mogą opowiedzieć dowolną historię za pomocą zdjęć, filmów i efektów 3D. Aktualizacja wprowadza także szereg ulepszeń dla graczy oraz zmian w obszarze bezpieczeństwa i dostępności, a także nowe doświadczenia wynikające z zastosowania Rzeczywistości Mieszanej Windows (Windows Mixed Reality). Przedstawione innowacje zostaną wprowadzone dzięki estetycznie zaprojektowanym i pełnym nowych funkcjonalności, nowoczesnym urządzeniom dostarczonym przez partnerów sprzętowych Microsoft. – mówi Anna Wesołowska z polskiego oddziału Microsoft.

źródło: Microsoft

Kan



Artykuł pochodzi ze strony Telix.pl
http://www.telix.pl

Link do artykułu:
http://www.telix.pl/article.php?sid=82286