ARCore: Augmented Reality w skali Androida (wideo)
| Data:  2017-09-10 08:31:27 | Dział: Systemy
Strona z

Ponad 2 mld urządzeń czyni z Androida największą platformą mobilną na świecie i przez ostatnie 9 lat Google pracował nad bogatym zestawem narzędzi, frameworków i API, które pozwalają deweloperom na tworzenie kreatywnych rozwiązań dla użytkowników z całego świata. Teraz udostępnił wersję preview nowego zestawu narzędzi dla programistów (SDK), który nazywa się ARCore. Przynosi on rozwiązania Augmented Reality do obecny i przyszłych smartfonów opartych na Androidzie.

ARCore będzie działał na milionach urządzeń, zaczynając od Pixela i Samsunga Galaxy S8, z wersją systemu Nougat 7.0 lub nowszymi. Celem Google jest dostępność na 100 mln urządzeń, w momencie zakończenia wersji preview. Pracujemy z producentami takimi jak Samsung, Huawei, LG, Asus i innymi, by było to możliwe przy zachowaniu odpowiedniego poziomu jakości i wydajności.

ARCore działa z technologiami Java/OpenGL, Unity i Unreal i koncentruje się na trzech elementach:

  • Śledzenie ruchu: używa aparatu urządzenia do obserwacji w pomieszczeniu punktów charakterystycznych i danych z sensora IMU. ARCore określa zarówno pozycję jak i orientację telefonu gdy ten się porusza. Dzięki temu obiekty wirtualne pozostają precyzyjnie umiejscowione.
  • Rozumienie środowiska: Dla obiektów AR powszechne jest umieszczenie na podłodze lub na stole. ARCore potrafi wykryć powierzchnie horyzontalne używając tych samych punktów charakterystycznych jak w wypadku śledzenia ruchu.
  • Oszacowanie oświetlenia: ARCore analizuje światło otoczenia w środowisku i pozwala deweloperom na oświetlenie wirtualnych obiektów w sposób odpowiadający ich otoczeniu, dzięki czemu ich wygląd staje się jeszcze bardziej realistyczny.

Wraz z ARCore Google inwestuje w aplikacje i usługi, które będą dalej wspierać deweloperów w tworzeniu AR. Stworzono aplikacje Blocks i Tilt Brush, by każdy w łatwy sposób mógł tworzyć obiekty 3D do użytku w aplikacjach AR. Google pracuje również nad usługą pozycjonującą Visual Positioning Service (VPS), która pozwoli na tworzenie doświadczeń AR znacznie wykraczających poza wyświetlanie obiektów na podłodze czy blacie.

-Uważamy też, że sieć Web będzie kluczowym elementem stanowiącym o przyszłości AR, dlatego udostępniamy prototypowe przeglądarki, by deweloperzy mogli eksperymentować z AR także i w ten sposób. Te prototypowe przeglądarki umożliwiają tworzenie stron internetowych wzbogaconych o AR i uruchamianie ich zarówno na Android/ARCore jak i iOS/ARkit - mówi Dave Burke, VP, Android Engineering

źródło: Google

Kan



Artykuł pochodzi ze strony Telix.pl
http://www.telix.pl

Link do artykułu:
http://www.telix.pl/article.php?sid=81489