REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2018-01-12 07:02 | Rynek | rynek | raport | reklama | internet
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1

Wydatki na reklamę cyfrową wyższe o 147 mln zł

Po trzech kwartałach 2017 roku wydatki na reklamę online wyniosły 2,69 mld zł, o 147 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 6%. Wciąż największy wpływ na wzrost ma wideo online, social media oraz programmatic.


Jak wynika z badania AdEx realizowanego dla IAB Polska przez PwC, w trzecim kwartale 2017 roku utrzymały się dotychczasowe trendy obserwowane w obszarze wydatków na reklamę cyfrową. Tempo rozwojowe wyniosło wtedy 5%, a dominujące formaty reklamowe utrzymały swą pozycję. Ogólny obraz rynku po trzech kwartałach pozostał więc taki sam – dominuje reklama graficzna z udziałem na poziomie 47%, a drugi w kolejności marketing w wyszukiwarkach pozyskał 34% tortu reklamowego. Jedynym formatem wciąż odnotowującym spadek jest e-mail marketing, a ogłoszenia utrzymują wciąż wysoką dynamikę. Analizując klasyfikację dodatkową – obejmującą zarówno szczegółowe formaty, modele sprzedaży, jak również środowiska emisji – zaobserwowane trendy także nie różnią się od tych, które były widoczne dotychczas. Wysoką dwucyfrową dynamikę zanotowały: wideo online, reklama sprzedawana w modelu programmatic oraz emitowana w mediach społecznościowych.

Biorąc pod uwagę podział tortu reklamowego online ze względu na reklamodawców – ranking reklamodawców również nie uległ znacznej zmianie. Pierwsza piątka pozostała ponownie ta sama, warto jednak zwrócić uwagę, że wśród nich znacznie zwiększył swe nakłady handel, który dzięki temu umocnił się na pozycji lidera i zwiększył udział w torcie reklamowym o 3 punkty procentowe. Do branż, które znacznie zwiększyły nakłady na komunikację cyfrową należą także: sprzęty domowe, odzież, chemia gospodarcza oraz usługi dla biznesu.

źródło: IAB/PwC

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | rynek | raport | reklama | internet Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1
Komentarze: 1 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

Anonimgosc
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2018.01.12 09:08 Odpowiedz
oby kiedyś hakerzy się za to wzięli, bo janusze nie mają sumienia z reklamami w necie, pomijam radia gdzie ponad 30min na 60min to reklamy

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test NavRoad UNI - UNIwersalny asystent kierowcy pod choinkę
Gdyby pomyśleć o najlepszych prezentach dla kierowcy, koniecznie należałoby wymienić uniwersalnego asystenta kierowcy. Nawigacja, rejestrator, antyradar i kamera cofania bez kabli? Brzmi ciekawie. A co, jeśli dodamy, że to wszystko znajdziemy w jednym urządzeniu? - to idealny wybór dla kierowców. NavRoad UNI, bo o nim właśnie mowa, to pierwszy w Polsce asystent kierowcy.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
Co dla Was jest najważniejsze w smartfonie?

Moc obliczeniowa i specyfikacja
System operacyjny
Aparat i multimedia
Jakość wykonania
Czas pracy na baterii
Antena i jakość rozmów
Inne czynniki


WynikiAnkiety

Głosów 189

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)