REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-09-29 09:40 | Rynek | reklama | internet | gemius
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1

W jakie reklamy klikają internauci?

Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej najczęściej klikają w kampanie reklamowe branż spożywczej i kosmetycznej – wynika z raportu Gemiusa. Więcej informacji na temat środkowoeuropejskiego rynku reklamy online dostarcza raport gemiusAdMonitor dostępny na stronie www.admonitor.gemius.com. Kliki dla produktów spożywczych i kosmetycznych

Europejscy internauci najczęściej klikają w reklamy promujące produkty spożywcze i kosmetyczne. W Polsce, Czechach, Chorwacji i Mołdawii reklamy jedzenia i napojów zajęły pierwsze miejsce pod względem klikalności wśród wszystkich analizowanych branż. W 9 spośród 13 analizowanych rynków znalazły się w top3. Wysokie wskaźniki klikalności odnotowały również reklamy promujące kosmetyki – branża kosmetyczna zajęła miejsce w top3 na 7 badanych rynkach.

Najmniejszą interakcją ze strony internautów cieszyły się reklamy promujące elektronikę, wyposażenie domu i ogrodu oraz sport i turystykę. Reklamy szeroko rozumianych sprzętów domowych uzyskały najniższy wskaźnik kliknięć spośród wszystkich badanych branż w 6 na 13 krajów (w Bułgarii, Polsce, Estonii, na Węgrzech, Litwie, Ukrainie). Natomiast reklamy dotyczące aktywności sportowej i wypoczynku odnotowały najniższy wskaźnik klikalności na 4 analizowanych rynkach (w Polsce, na Łotwie, w Rumunii i na Słowacji).

Najwięcej emisji na urządzeniach mobilnych w Turcji

Jednym z opracowań przygotowanych w raporcie gemiusAdMonitor jest zestawienie pokazujące udział emisji mobilnych w reklamach dla poszczególnych branż. Pod tym względem badane rynki wykazują bardzo duże zróżnicowanie – niemal na każdym z nich pierwsze miejsce zajmuje inny sektor gospodarki. W Bułgarii na przykład wiodącą branżą jest sektor finansowy, którego reklamy w 47 proc. były emitowane na urządzeniach mobilnych, w Chorwacji były to koncerny telekomunikacyjne i spożywcze (po 34 proc.), a w Polsce marki modowe (41 proc.).

Spośród 13 analizowanych rynków największe udziały emisji na urządzeniach mobilnych odnotowano w Turcji. Najwyższy wynik w tym kraju odnotowały reklamy branży farmaceutycznej, które w 57 proc. pojawiały się na urządzeniach mobilnych. Drugim krajem pod tym względem była Rumunia, w której to reklamy promujące sport i turystykę emitowano w 54 proc. na urządzeniach mobilnych. Taki sam udział emisji odnotowała w tym kraju branża telekomunikacyjna.

Dane na temat udziału odsłon reklam na urządzeniach mobilnych w polskiej sieci komentuje Tomasz Wardecki, Senior Media Strategy Manager w iProspect. ─ Wysoki udział odsłon reklam mobilnych to w mojej opinii rezultat poziomu zaawansowania danej branży w wykorzystywaniu technik, jakie daje promocja w digitalu. Reklamodawcy z branży mody, elektroniki i artykułów do domu i ogrodu są w trakcie transformowania modeli biznesowych na sprzedaż przez internet, dlatego jako jedni z pierwszych wykorzystują nowinki technologiczne i dostosowują się do trendów rynku reklamowego. Jednocześnie decyzje o zakupie produktów z tych kategorii podejmowane są bardziej spontanicznie niż na przykład w przypadku branży farmaceutycznej czy finansowej, dlatego odpowiednie bodźce w postaci reklam na smartfonie są skuteczne i w takie formy reklamodawcy inwestują większe budżety. Dodatkowo, biorąc pod uwagę względy techniczne, na stosunkowo niewielkiej powierzchni ekranu urządzenia mobilnego dużo łatwiej i atrakcyjniej zaprezentować zdjęcie sukienki, butów czy nowego telewizora niż ofertę rachunku bankowego bądź leku na nadciśnienie ─ mówi Wardecki.

Raport Gemius – gemiusAdMonitor – prezentuje szczegółowe dane na temat reklamy internetowej w 13 krajach Europy Środkowej i Wschodniej (Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Mołdawii, Polsce, Rumunii, na Słowacji, w Turcji, na Ukrainie oraz Węgrzech). Znajdziemy w nim między innymi informacje o trendach w reklamie internetowej, efektywności poszczególnych form kreacji, rankingi najpopularniejszych formatów reklamowych oraz profile internautów, którzy mieli kontakt z reklamą online, korzystając z komputerów stacjonarnych. Najświeższe dane za I połowę 2017 roku można sprawdzić na www.admonitor.gemius.com.

źródło: Gemius Polska

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | reklama | internet | gemius Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1
Komentarze: 1 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

AnonimOvi
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.10.01 04:50 Odpowiedz
Ja nie klikam w nic. No poza tymi na Telixie, a niech mają.

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
Czy w Polsce mamy roaming w UE według zasady RLAH (jak w kraju)?

Tak
Nie
Inne
A o co chodzi


WynikiAnkiety

Głosów 793

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)