REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-10-13 13:00 | Rynek | upc | rynek | raport
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

UPC - tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes.

Badanie Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP odzwierciedla kondycję i perspektywy wzrostu polskich firm zatrudniających do 50 pracowników. Wynika z niego, że 49,3 proc. ankietowanych ocenia szansę na dalszy rozwój swojej firmy w ciągu najbliższych dwóch lat jako niski. Do powodów tej postawy zaliczyli oni konkurencję (27,2 proc.) oraz aktualną sytuację na rynku (24,2 proc.). Następnie wskazywali brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników (8,8 proc.) i uwarunkowania polityczne (8,7 proc.).

Wyniki badania Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP posłużyły za punkt wyjścia do przygotowania tegorocznej edycji programu Think Big, organizowanego już po raz piąty przez UPC Biznes. Think Big to program skierowany do przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje projekty biznesowe w oparciu o nowe technologie i chcieliby rozwijać je, korzystając z wiedzy i doświadczenia globalnych partnerów. Odpowiadając na wyniki badania, rozszerzona została część szkoleniowa programu, który rusza już w poniedziałek, 16 października. Został on wzbogacony o zaawansowany program mentoringowy pod nazwą Akademia Think Big, w ramach którego mentorzy będą wspierać uczestników przez cały czas trwania projektu.

Wyniki wrześniowego badania SW Research pokazują, że środowisku MŚP brakuje zaawansowanych programów szkoleniowo - mentoringowych. Dlatego właśnie, w najnowszej edycji stworzyliśmy Akademię Think Big, która nie tylko czyni ten projekt atrakcyjniejszym dla uczestników, ale też odpowiada na autentyczne potrzeby tej grupy – mówi Agnieszka Zawistowska, Dyrektor UPC Biznes.

Rynkowe trendy

Respondenci, za najatrakcyjniejsze pod kątem rozwoju branże wskazali IT i nowe technologie (42,7 proc.), budownictwo (27,3 proc.) oraz przemysł i produkcję (19,7 proc.). Wśród czynników sprzyjających rozwojowi biznesu w Polsce wymienili natomiast niskie koszty działalności operacyjnej (29 proc.), dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych (28,3 proc.) oraz rozbudowane możliwości różnego typu finansowań (26,3 proc.).

Nastroje przedstawicieli MŚP deklarowane w badaniu odzwierciedlają trendy w skali makro. Poczucie rosnącej konkurencji wynika z ogromnej skali sektora, a obawy związane z aktualną sytuacją rynkową i polityczną mogą być rezultatem uzależnienia tych firm od rynku krajowego i braku możliwości reagowania na rynkach zagranicznych – analizuje Piotr Zimolzak Dyrektor ds. Badań i Analiz SW Research.

Badanie Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP zostało zrealizowane w pierwszej połowie września br. na grupie 300 osób zarządzających firmami zatrudniającymi mniej niż 50 osób.

źródło: UPC Biznes

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | upc | rynek | raport Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0
Komentarze: 0 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>


Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
mObywatel - z jakim prawdopodobieństwem zainstalujecie aplikację

100 %
75 %
50 %
25 %
0 %
A co to jest?


WynikiAnkiety

Głosów 287

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)