REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-10-11 17:05 | Rynek | upc | rynek | raport
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1

UPC, zainwestował w Polsce 400 mln euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki

Liberty Global, właściciel UPC Polska, od czterech lat realizuje program inwestycyjny GIGAWorld. W jego ramach, w latach 2013-2017, firma zainwestowała w rozwój superszybkiej sieci światłowodowej w Europie 14,5 miliarda euro, w tym blisko miliard złotych (408 milionów euro) w Polsce. Dzięki temu, klienci UPC Polska mogą korzystać z superszybkiego, światłowodowego, internetu oraz z szerokiej gamy innowacyjnych usług cyfrowych. Zasięg sieci UPC to już ponad 3,2 mln mieszkań.

Firma konsultingowa OXERA przedstawiła raport obrazujący skalę inwestycji Liberty Global w Europie między początkiem 2013 roku a końcem pierwszego kwartału 2017 oraz wynikające z nich korzyści dla lokalnych społeczności. Na ich całkowitą wartość – 14,5 miliarda euro – składają się przede wszystkim koszty budowy nowej sieci szerokopasmowej oraz modernizacji istniejącej infrastruktury, ale także wydatki na poprawę wydajności, prowadzenie biznesu oraz najnowszej generacji sprzęt, z którego korzystają klienci.


Jak wskazują szacunki Komisji Europejskiej, rynek cyfrowy rozwija się siedmiokrotnie szybciej niż pozostałe sektory gospodarki. Stąd inicjatywa Liberty Global GIGAWorld, której celem jest rozwój superszybkich światłowodowych sieci szerokopasmowych, zyskujących na znaczeniu w dobie rosnącego zapotrzebowania na usługi cyfrowe i Internet rzeczy. Nasze inwestycje przyczyniają się dodatkowo do rozwoju firm i przynoszą korzyści społeczeństwu. Nadal zamierzamy inwestować w rozbudowę naszej sieci i oferowanie klientom coraz większej wartości – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Korzyści z inwestycji

Analitycy z OXERA wskazują wymierne korzyści ekonomiczne i społeczne zrealizowanych inwestycji. OXERA przeanalizowała korzyści netto dla społeczności wynikające ze wzrostu prędkości internetu, poprawy wydajności pracy oraz obniżenia cen usług spowodowanych wzrostem konkurencyjności. Całkowite korzyści społeczne inwestycji Liberty Global w Europie oszacowane zostały na 7,1 mld euro, a w samej Polsce na 510 mln euro. To oznacza, że generują one 125-proc. zwrot w korzyściach społecznych.

Biorąc pod uwagę całkowity wpływ ekonomiczny inwestycji, który obejmuje działalność dostawców firmy, a także cały dalszy łańcuch dostaw, beneficjentami inwestycji Liberty Global są nie tylko konsumenci, ale również firmy. Według szacunków OXERA, wydatki poniesione przez operatora wygenerowały kolejne transakcje na kwotę 23,7 miliarda euro, w tym na 647 milionów euro w Polsce.

Gotowość do oferowania gigaprędkości

Znaczące inwestycje Liberty Global w Polsce umożliwiły przyspieszenie klientom UPC Polska internetu, dzięki czemu średnia prędkość internetu oferowanego w UPC Polska wzrosła do ponad 100 Mb/s. Co więcej, rozwój infrastruktury w Polsce pozwolił na zwiększenie – w ciągu ostatnich czterech lat – dostępu do sieci GIGAReady, opartej na światłowodowej technologii dla 516 tysięcy gospodarstw domowych.

Raport OXERA podsumowuje rozpoczętą przez Liberty Global w listopadzie 2016 roku inicjatywę GIGAWorld, obejmującą plany rozpowszechnienia w krajach Europy, w których działa grupa, internetu o prędkościach gigabitowych. Obecnie dostęp do sieci GIGAReady ma 50 milionów gospodarstw w Europie, ale dzięki ogłoszonym programom rozwoju, spółka zakłada przyłączenie do nich w najbliższych latach kolejnych milionów Europejczyków.

UPC Polska jest wiodącym operatorem sieci kablowej i dostawcą usług komunikacyjnych i rozrywki dla konsumentów i firm w całej Polsce. Na dzień 30 czerwca 2017, w zasięgu hybrydowej światłowodowo-koncentrycznej sieci UPC było ponad 3,2 mln gospodarstw domowych w ponad 150 miastach, włącznie z Warszawą, Krakowem i Katowicami. Na koniec drugiego kwartału 2017 r. UPC Polska dostarczała 2,9 mln usług do 1,4 mln unikalnych klientów, w tym 1,2 mln usług telewizyjnych, 1,1 mln usług szerokopasmowego Internetu i prawie 630 tys. usługi telefonii stacjonarnej. Spółka posiada w ofercie usługę Horizon TV – platformę telewizji następnej generacji, która na dzień 30 czerwca 2017 r. miała ponad 350 tys. abonentów, a także zapewnia klientom dostęp do około 700 tys. punktów dostępu do sieci Wi-Fi w ramach całej sieci. Ponadto UPC Polska oferuje szeroki zakres usług telewizyjnych, telefonicznych, dostępu do Internetu oraz przesyłu danych dla firm prowadzących działalność w obszarach objętych siecią usług Spółki.

źródło: UPC Polska

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Aktualna ocena: 3 (głosy: 1)
Tagi: | upc | rynek | raport Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1
Komentarze: 1 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

AnonimEntliczek
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.10.12 10:57 Odpowiedz
Tak, widać różnice - wyraźny i gwałtowny spadek jakości usług UPC Polska, zarówno po stronie podwykonawców (nasrali światłowodów jak muchy na wiosnę i zatrudnili byle jakie ekipy) oraz po jakości infolinii. Potwierdzają to znajomi korzystajacy ze światłowodów i kablówki.

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
Czy w Polsce mamy roaming w UE według zasady RLAH (jak w kraju)?

Tak
Nie
Inne
A o co chodzi


WynikiAnkiety

Głosów 766

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)