REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-08-12 08:53 | Rynek | rynek | e-handel | e-sklep | e-commerce | opinie
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

SocialCuponing: Promo-hunters polują na okazje w stadzie - aplikacje mobilne

Polscy konsumenci są bardzo czuli na promocje. Każda sieć handlowa bombarduje permanentną komunikacją o obniżkach cen. mobile dostarcza narzędzia – na przykład aplikacje mobilne z gazetkami marketów, które ułatwiają surfowanie po ofertach na pieluchy, napoje czy kosmetyki - zjawisko SocialCouponingu komentuje Tomasz Szulkowski, Head of Mobext, Havas Media Group.

Tomasz Szulkowski, Head of Mobext, Havas Media Group
Tomasz Szulkowski, Head of Mobext, Havas Media Group

Poniżej krótkie zestawienie z PBI/Megapanel, które jednoznacznie pokazuje, że ruch mobilny jest zdecydowanie większy niż desktop:

Źródło: PBI/Megapanel kat serwisów e-commerce Promocje i wyprzedaże fala czerwiec 2017 TG ALL
Źródło: PBI/Megapanel kat serwisów e-commerce Promocje i wyprzedaże fala czerwiec 2017 TG ALL

Należy założyć, że powodem tego jest w głównej mierze chęć sprawdzenia oferty w momencie zakupu lub w trakcie podróży do POS (np. zakupy po drodze z pracy do domu), a nie żmudne przygotowywanie się wieczorem przed ekranem komputera. Gazetek przybywa bez liku – koszt dystrybucji pdfa jest znikomy w porównaniu do wersji papierowej. W zakładce sklepowej Biedronki w aplikacji Blix na dzień 4 sierpnia 2017 r. znajdowało się 7 ofert.

Źródło: <a href="http://www.telix.pl/index3.php">aplikacja</a> mobilna Blix, screenshot z dn. 04.08.2017
Źródło: aplikacja mobilna Blix, screenshot z dn. 04.08.2017

Ciężko przebrnąć przez taką dawkę informacji, nawet jeśli z pomocą przychodzi wyszukiwarka w aplikacji. Po wpisaniu frazy „pampers” wyświetla się 14 gazetek różnych marketów do przejrzenia.

Źródło: aplikacja mobilna Blix, screenshot z dn. 04.08.2017
Źródło: aplikacja mobilna Blix, screenshot z dn. 04.08.2017

To duże ułatwienie, ale wciąż wymaga przejrzenia 14 stron miniaturowych obrazków z ikonami produktów. Czy jest zatem sposób na to, żeby otrzymywać informacje o naprawdę unikatowych promocjach?

Oczywiście – wraz z rosnącą popularnością agregatorów z promocjami i kuponami pojawiało się zjawisko, które roboczo nazwano „social-couponingiem”. Mechanizm działania zbliżony jest do formuły serwisu wykop.pl: użytkownicy wrzucają promocje, a społeczność je ocenia na zasadzie „hot or not”. Te najgorętsze, które spotykają się najszybciej z dużym zainteresowaniem, są z kolei promowane przez push notyfikacje do użytkowników aplikacji:


Oczywiście użytkownik może wybrać wcześniej kategorie, które go interesują.

Przykład aplikacji, które świetnie komunikuje oferty to Pepper, który jest platformą międzynarodową. Swoje USP komunikuje w bardzo jednoznaczny sposób:


https://play.google.com/store/apps/dev?id=8528754628566512212

Pojawia się pytanie: czy takie rozwiązania przekładają się faktycznie na sprzedaż?

Niestety nie ma danych z case study, platforma nie chce przyjmować kampanii reklamowych, żeby nie „niszczyć” społeczności, skoro powyżej zacytowany przekaz marki jest w opozycji do komercyjnych przekazów. Nie mniej jednak gorące komentarze oraz screeny paragonów, które są wrzucane jako dowód transakcji, wskazują, że użytkownicy faktycznie dokonują zakupów.


W przeciągu 18h post dotyczących worków na śmieci za 3 zł zebrał blisko 1100 like’ów oraz 137 komentarzy, niektóre zawierały paragony z potwierdzeniami od innych użytkowników:

Źródło: https://www.pepper.pl/promocje/bad-worki-na-smieci-60l-i-35l-biedronka-49843
Źródło: https://www.pepper.pl/promocje/bad-worki-na-smieci-60l-i-35l-biedronka-49843

Należy się spodziewać, że aplikacje tego typu zaczną być coraz bardziej popularne, bo jak wiadomo rekomendacje innych konsumentów są jednym z najbardziej cennych czynników pro-zakupowych. Te społeczności wyodrębnią się równolegle do platform typu Facebook, bo socialowy savoir-vivre nie pozwala na wrzucanie na walla paragonu za worki na śmieci z Biedronki. Należy się spodziewać, że będą rozwijały się analogicznie jak segment serwisów z promocjami lotniczymi – obrosną finalnie w programy afiliacyjne i możliwość ustawiania alertów cenowych na wybrane zakupy oraz ostatecznie zakupy w mechanizmie „click&collect”, czyli zamów on-line i odbierz w sklepie. W ten sposób sieci handlowe zapewnią sobie darmową promocję unikatowych ofert i jednocześnie wizyty w POS, a serwisy model biznesowy oparty na wynagrodzeniu success fee od transakcji.

Autor: Tomasz Szulkowski, Head of Mobext, Havas Media Group


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | rynek | e-handel | e-sklep | e-commerce | opinie Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0
Komentarze: 0 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>


Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test Hykker myTab 10 - telefon i internet 3G w jednym, czyli tablet z Biedronki
W opinii ekspertów o tabletach pojawia się całe mnóstwo głosów, że tablety się kończą, rynek kurczy, a hybrydy 2 w 1 i duże smartfony zabierają im klientów. Wszystko to jest prawdą. Sporo użytkowników jednak zostanie przy tabletach – to typowi konsumenci treści internetowej. To, co wyróżnia Hykker myTab 10 na tle konkurencji, to dwa wejścia na kartę SIM. Oznacza to, że możemy wyposażyć go w Internet, a także w funkcję telefonu.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
HMD Global - Twoim zdaniem kontynuuje tradycje marki Nokia?

Tak
Tak, ale tylko trochę
Nie
Nie znam telefonów tej firmy


WynikiAnkiety

Głosów 51

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)