Ponad dwadzieścia premier produktowych, efektowne wejście na rumuński rynek, dwukrotny wzrost sprzedaży, kampania „It’s your life just take it” to kluczowe działania, którymi w tym roku może pochwalić się polski producent. Na wczorajszej konferencji prasowej w Warszawie Michał Leszek – twórca marki Kruger&Matz podsumował 2014 rok.


Kruger&Matz deklaruje w 2014 przychody na poziomie 31.5 mln zł, co stanowi 20% przychodów firmy Lechpol. Rok 2015 to rozwój celów strategicznych marki takich jak pojawienie się w ofercie operatorów i ekspansja na zagraniczne rynki.

W 2014 roku Kruger&Matz wprowadził na rynek aż 200 tysięcy sztuk urządzeń z zakresu elektroniki użytkowej. Producent postawił na wysokiej jakości urządzenia mobilne w przystępnej cenie i tym ujął swoich klientów. Oferta została wzbogacona o 7 nowych modeli smartfonów oraz 10 tabletów, przy czym największą popularnością wciąż cieszą się te pierwsze, których struktura wartościowa sprzedaży kształtuje się obecnie na poziomie 50%.


Producent przewiduje, że w najbliższych latach segment telefonów komórkowych będzie się rozrastał. W najbliższych latach prawdopodobnie na znaczeniu zyska rynek telefonów kupowanych na wolnym rynku, bez konieczności podpisania umowy z operatorem. Podobne trendy można już zaobserwować na innych europejskich rynkach – na przykład we Francji.
Rok 2014 był bardzo udany dla polskiego producenta – osiągnął poziom przychodów w wysokości 31,5 mln PLN uzyskując zysk na sprzedaży w wysokości około 4,5 mln złotych, który stanowi już ponad 20% łącznego obrotu firmy Lechpol. Jest to ogromny sukces biorąc pod uwagę fakt, że Kruger&Matz obecny jest na rynku dopiero od czterech lat. Jednocześnie w bieżącym roku nastąpiły strategiczne zmiany w obszarze rozwoju marki. Po raz pierwszy wprowadzono do portfolio telewizory oraz produkty z systemem operacyjnym Windows 8.1. W grudniu na rynku pojawią się też systemy głośnikowe Kruger&Matz, w trzech seriach różniących się zarówno designem, jak też możliwościami akustycznymi, a także smartwatch’e.

Rozwój na rynku międzynarodowym


Produkty Kruger&Matz można spotkać obecnie w wielu krajach, w tym m.in w Niemczech, Holandii, Belgii, Czachach, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech i Bułgarii. W październiku 2014 roku Kruger&Matz rozszerzył swoją działalność na rumuńskim rynku – premierowo zostały tam zaprezentowane tablet EDGE1081. Marka nawiązała także współpracę z popularnym producentem muzycznym, której efektem jest teledysk nakręcony właśnie 13 Mpix kamerą w telefonie LIVE2 LTE. Teledysk w ciągu tygodnia miał 200 tysięcy odsłon na YouTube. Poza produktami marka Kruger&Matz wprowadzi na rumuński rynek swoją kampanię „It’s your life just take it”, aby wesprzeć wszystkie osoby żyjące z pasją, również te poza granicami Polski.


W roku 2015 planowany jest także rozwój w innych krajach europejskich – przede wszystkim w Holandii i Portugalii.

Kampania „It’s your life just take it”

Kampania „It’s your life just take it” rozpoczęła się 1 maja 2014 roku i trwała pięć miesięcy. Pomysł na konkurs to autorskie dzieło Michała Leszka, twórcy marki Kruger & Matz, który sam kieruje się w życiu przede wszystkim pasją. Dlatego też postanowił wesprzeć młode osoby pełne pasji i sfinansować realizację ich największych marzeń. Uczestnicy zgłaszali swój udział w konkursie poprzez specjalną stronę internetową www.itsyourlife.pl, na której umieszczali zdjęcia i filmiki prezentujące ich hobby. Półfinalistów odwiedzała Marcelina Zawadzka – Łowca Pasji, którego pasjonaci musieli przekonać, że to właśnie oni powinni zostać finalistami. Spotkania z uczestnikami można było oglądać w wakacyjnym wydaniu „Pytania na Śniadanie” w dedykowanym cyklu „Łowca Pasji”. Do konkursu zgłosiło się blisko 2000 osób pełnych pasji, a realizację swoich marzeń otrzymało dziesięciu z nich.

Rok 2015 – plany rozwoju

Nadchodzący rok to przede wszystkim plan, aby pojawić się w ofercie największych polskich operatorów – Kruger&Matz chce dotrzeć zarówno do osób, które kupują telefon właśnie u nich, a także ciągle rozszerzać udział w wolnym rynku. W pierwszym kwartale 2015 roku producent planuje rozpoczęcie współpracy z operatorami.

Rok 2015 będzie dla nas kluczowy pod względem ekspansji, którą planujemy kontynuować. W mijającym roku rozpoczęliśmy działania na szeroką skalę w Rumunii, podobne działania planujemy w Holandii i Portugalii. Jeśli chodzi o Polskę to planujemy wzrost sprzedaży na polskim rynku o 50% w segmencie smartfonów i tabletów. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku wprowadzimy nowość – smartwatch, który otrzyma od nas silne wsparcie marketingowe w 2015 roku.” – dodaje Michał Leszek, twórca marki Kruger&Matz.

Kolejny rok to kolejna kampania „It’s your life just take it” i kolejne poszukiwania największych pasjonatów w Polsce. Producent planuje rozwijać się wolno, ale stabilnie tak, aby nie przeoczyć żadnego ważnego elementu w rozwoju firmy.

źródło: Kruger&Matz

Kan