REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-11-10 11:43 | Telefony | roaming | rlah | komentarz
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 9

RLaH: Plus wysyła SMS z ostrzeżeniem - komentarz Plusa

Roaming RLAH - komentarz Plusa

Jak już informowaliśmy, także Polkomtel, operator sieci Plus Plus rozpoczął wysyłkę SMS-ów do klientów którzy łamią warunki Polityki Uczciwego Korzystania z roamingu UE. Nie oznacza on natychmiastowego naliczania dodatkowych opłat. Te pojawią się dopiero, jeśli w ciągu dwóch tygodni od otrzymania SMSa klient nie zmieni sposobu korzystania z usług w Roamingu Regulowanym - poinformował Telix.pl Arkadiusz Majewski Starszy Specjalista Dział Komunikacji Korporacyjnej sieci Plus.

Podstawą do podjętych przez nas działań jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 531/2012 z dnia 13 czerwca 2012 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii, a informacje dotyczące wysokości dodatkowych opłat wraz z innymi postanowieniami Polityki Uczciwego Korzystania znajdują się w cennikach taryf dostępnych na naszej stronie internetowej.

Zgodnie z Polityką Uczciwego Korzystania z Roamingu UE operator może stosować mechanizm obserwacji w celu ustalenia ewentualnego niewłaściwego lub niestandardowego korzystania przez abonenta z następujących usług: wykonywane lub odebrane połączenia głosowe, wysyłane wiadomości SMS, wysyłane wiadomości MMS, transmisja danych w roamingu w Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii i Liechtensteinie (tzw. Roaming Regulowany), a okres obserwacji wynosi cztery miesiące.

Niewłaściwe lub niestandardowe korzystanie z usług w Roamingu Regulowanym może polegać na:

  • przeważającym korzystaniu przez abonenta z Roamingu Regulowanego, wykraczającym poza okresowe podróże, oraz obecności abonenta w państwach objętych Roamingiem Regulowanym przez więcej niż połowę 4–miesięcznego okresu obserwacji,
  • długim okresie nieaktywności w Polsce karty SIM użytkowanej głównie, a nawet wyłącznie, w Roamingu Regulowanym, lub
  • aktywowaniu i korzystaniu kolejno z wielu, kart SIM przez tego samego abonenta w ramach Roamingu Regulowanego.

Klienci, którzy zgodnie z powyższym niewłaściwie bądź niestandardowo korzystali z usług Roamingu Regulowanego otrzymują w tej sprawie stosowny komunikat SMS. Nie oznacza on natychmiastowego naliczania dodatkowych opłat. Te pojawią się dopiero, jeśli w ciągu dwóch tygodni od otrzymania SMSa klient nie zmieni sposobu korzystania z usług w Roamingu Regulowanym.

Powiadomienia o możliwości naliczania dodatkowych opłat otrzymują obecnie dwie grupy klientów. Pierwszą są klienci, którzy równocześnie spełnili dwa warunki: ponad połowę czasu 4-miesiecznej obserwacji spędzili w Roamingu Regulowanym, czyli byli poza Polską oraz więcej korzystali z usług w Roamingu Regulowanym niż z usług w Polsce. Druga grupa to klienci z reguły długiej nieaktywności karty SIM w Polsce, czyli tacy, którzy korzystali z karty SIM głównie lub wyłącznie w Roamingu Regulowanym.

Arkadiusz Majewski
Starszy Specjalista
Dział Komunikacji Korporacyjnej

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | roaming | rlah | komentarz Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 9
Komentarze: 9 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

lesiobelesiobe
Zarejestrowany użytkownik


Posty: 270
Zarejestrowany:
2012-06-02 05:53:38
Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.10 22:54 Odpowiedz
@Argon do polskich buców dokładają zagraniczne buce przybywające do Polski i dzwoniące do swoich krain . To jest pitolenie o wyciągnięcie kasy i nic poza tym . Nie zamierzam dokładać moich podatków do szemranych interesów pana S .
AnonimArgon
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.12 20:32
Przecież nie chodzi tu o tylko o Soloża. Wszystkie opy tak robią, albo w najbliższym czasie zaczną. Państwo nie ma z tym nic wspólnego. Chodzi o to żeby opy z osób które, łamią warunki ustawy UE sciągać "karę" i nie tracić na cwaniakach. To obowiązuje we wszystkich krajach.
lesiobelesiobe
Zarejestrowany użytkownik


Posty: 270
Zarejestrowany:
2012-06-02 05:53:38
Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.13 14:11
@ Argon Wszyscy operatorzy nie zarabiają tak jak kiedyś i chodzi o to aby wyeliminować dotacje państwowe do "biednych" opów. W tym,że ktoś korzysta z telefonu za granicą tak samo jak w kraju nie widzę żadnego cwaniactwa, natomiast widzę ,że operatorom żal dupę ściska ,że nie zarabiają na połączeniach międzynarodowych ,które przy okazji są u nas wyjątkowo drogie. Zapewniam Cię ,że ,,cwaniactwo" kupi sobie nową kartę i dalej będzie dzwonić .Rozwiązania siłowe nigdy nic dobrego nie przyniosły .Szkoda tylko ,że niektóre OPy o tym nie wiedzą. Dla mnie cwaniactwem jest dopominać się o dotacje i włączać płatny roaming . Jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Opki nie poniosły żadnych strat tylko mniej wyskubią
AnonimArgon
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.10 22:27 Odpowiedz
@wesa @lesiobe Bo nikt nie będzie dokładał do polskich buców którzy nie potrafią korzystać z produktu zgodnie z przeznaczeniem. Janusze powyjeżdżali w Świat a nie stać ich by kupić miejscowy starter bo 2 funciaki drożej. Operatorzy ścigają taką patologię. I słusznie! Większość jakoś potrafi korzystać z udogodnień RLaH zgodnie z zasadami.
AnonimZero
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.10 22:43
Pytanie tylko kto wymyślił że państwo ma do nich dopłacać. Dlaczego ja który nie wyjeżdżam za granicę ma płacić tym którzy jeżdżą. A tak to wygląda gdy rząd dofinansuje operatorom roaming. Pamiętajcie że to z waszych podatków.
AnonimDefqon1
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.10 23:04
A powiedz mi ile, kosztuje minuta wykonanego z Polski na zagraniczny numer? Przecież logiczne, że jak mam Polski SIM za granica nikt nie płaci kolosalne kwoty, dzwoniąc z Polskiego SIM-a na Polski SIM w roamingu.
AnonimWesa
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.10 19:28 Odpowiedz
No tak, psy wieszacie na Plusie, a Play czyni to samo. Orange też zapowiada, a T-Mobile się zastanawia.
lesiobelesiobe
Zarejestrowany użytkownik


Posty: 270
Zarejestrowany:
2012-06-02 05:53:38
Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.10 14:29 Odpowiedz
Brawo plus i play .Oto jak pozbyć się klienta ,który korzysta z telefonu tak jak sobie operator nie życzy Przeniesienie numeru nie jest opcją skomplikowaną . Nowy SIM wyśle pocztą rodzina z kraju, a trole z plusa się cieszą i wystawiają bałwochwalcze komentarze . Tylko nikt nie przewiduje ,że sporo z tych klientów wróci do kraju .
AnonimLika
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.11.10 12:52 Odpowiedz
To się nazywa prawidłowe podejście do tematu. Brawo Plus. Dzięki za komentarz

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
mObywatel - z jakim prawdopodobieństwem zainstalujecie aplikację

100 %
75 %
50 %
25 %
0 %
A co to jest?


WynikiAnkiety

Głosów 287

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)