Roaming RLAH – komentarz Plusa
Jak już informowaliśmy, także Polkomtel, operator sieci Plus Plus rozpoczął wysyłkę SMS-ów do klientów którzy łamią warunki Polityki Uczciwego Korzystania z roamingu UE. Nie oznacza on natychmiastowego naliczania dodatkowych opłat. Te pojawią się dopiero, jeśli w ciągu dwóch tygodni od otrzymania SMSa klient nie zmieni sposobu korzystania z usług w Roamingu Regulowanym – poinformował Telix.pl Arkadiusz Majewski Starszy Specjalista Dział Komunikacji Korporacyjnej sieci Plus.
Podstawą do podjętych przez nas działań jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 531/2012 z dnia 13 czerwca 2012 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii, a informacje dotyczące wysokości dodatkowych opłat wraz z innymi postanowieniami Polityki Uczciwego Korzystania znajdują się w cennikach taryf dostępnych na naszej stronie internetowej.
Zgodnie z Polityką Uczciwego Korzystania z Roamingu UE operator może stosować mechanizm obserwacji w celu ustalenia ewentualnego niewłaściwego lub niestandardowego korzystania przez abonenta z następujących usług: wykonywane lub odebrane połączenia głosowe, wysyłane wiadomości SMS, wysyłane wiadomości MMS, transmisja danych w roamingu w Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii i Liechtensteinie (tzw. Roaming Regulowany), a okres obserwacji wynosi cztery miesiące.
Niewłaściwe lub niestandardowe korzystanie z usług w Roamingu Regulowanym może polegać na:
- przeważającym korzystaniu przez abonenta z Roamingu Regulowanego, wykraczającym poza okresowe podróże, oraz obecności abonenta w państwach objętych Roamingiem Regulowanym przez więcej niż połowę 4–miesięcznego okresu obserwacji,
- długim okresie nieaktywności w Polsce karty SIM użytkowanej głównie, a nawet wyłącznie, w Roamingu Regulowanym, lub
- aktywowaniu i korzystaniu kolejno z wielu, kart SIM przez tego samego abonenta w ramach Roamingu Regulowanego.
Klienci, którzy zgodnie z powyższym niewłaściwie bądź niestandardowo korzystali z usług Roamingu Regulowanego otrzymują w tej sprawie stosowny komunikat SMS. Nie oznacza on natychmiastowego naliczania dodatkowych opłat. Te pojawią się dopiero, jeśli w ciągu dwóch tygodni od otrzymania SMSa klient nie zmieni sposobu korzystania z usług w Roamingu Regulowanym.
Powiadomienia o możliwości naliczania dodatkowych opłat otrzymują obecnie dwie grupy klientów. Pierwszą są klienci, którzy równocześnie spełnili dwa warunki: ponad połowę czasu 4-miesiecznej obserwacji spędzili w Roamingu Regulowanym, czyli byli poza Polską oraz więcej korzystali z usług w Roamingu Regulowanym niż z usług w Polsce. Druga grupa to klienci z reguły długiej nieaktywności karty SIM w Polsce, czyli tacy, którzy korzystali z karty SIM głównie lub wyłącznie w Roamingu Regulowanym.
Arkadiusz Majewski
Starszy Specjalista
Dział Komunikacji Korporacyjnej
Kan
To się nazywa prawidłowe podejście do tematu. Brawo Plus. Dzięki za komentarz
Brawo plus i play .Oto jak pozbyć się klienta ,który korzysta z telefonu tak jak sobie operator nie życzy:) Przeniesienie numeru nie jest opcją skomplikowaną . Nowy SIM wyśle pocztą rodzina z kraju, a trole z plusa się cieszą i wystawiają bałwochwalcze komentarze . Tylko nikt nie przewiduje ,że sporo z tych klientów wróci do kraju .
No tak, psy wieszacie na Plusie, a Play czyni to samo. Orange też zapowiada, a T-Mobile się zastanawia.
@wesa @lesiobe
Bo nikt nie będzie dokładał do polskich buców którzy nie potrafią korzystać z produktu zgodnie z przeznaczeniem. Janusze powyjeżdżali w Świat a nie stać ich by kupić miejscowy starter bo 2 funciaki drożej.
Operatorzy ścigają taką patologię. I słusznie!
Większość jakoś potrafi korzystać z udogodnień RLaH zgodnie z zasadami.
Pytanie tylko kto wymyślił że państwo ma do nich dopłacać. Dlaczego ja który nie wyjeżdżam za granicę ma płacić tym którzy jeżdżą. A tak to wygląda gdy rząd dofinansuje operatorom roaming. Pamiętajcie że to z waszych podatków.
A powiedz mi ile, kosztuje minuta wykonanego z Polski na zagraniczny numer?
Przecież logiczne, że jak mam Polski SIM za granica nikt nie płaci kolosalne kwoty, dzwoniąc z Polskiego SIM-a na Polski SIM w roamingu.
@Argon do polskich buców dokładają zagraniczne buce przybywające do Polski i dzwoniące do swoich krain . To jest pitolenie o wyciągnięcie kasy i nic poza tym . Nie zamierzam dokładać moich podatków do szemranych interesów pana S .
Przecież nie chodzi tu o tylko o Soloża. Wszystkie opy tak robią, albo w najbliższym czasie zaczną. Państwo nie ma z tym nic wspólnego. Chodzi o to żeby opy z osób które, łamią warunki ustawy UE sciągać „karę” i nie tracić na cwaniakach. To obowiązuje we wszystkich krajach.
@ Argon Wszyscy operatorzy nie zarabiają tak jak kiedyś i chodzi o to aby wyeliminować dotacje państwowe do „biednych” opów. W tym,że ktoś korzysta z telefonu za granicą tak samo jak w kraju nie widzę żadnego cwaniactwa, natomiast widzę ,że operatorom żal dupę ściska ,że nie zarabiają na połączeniach międzynarodowych ,które przy okazji są u nas wyjątkowo drogie. Zapewniam Cię ,że ,,cwaniactwo” kupi sobie nową kartę i dalej będzie dzwonić .Rozwiązania siłowe nigdy nic dobrego nie przyniosły .Szkoda tylko ,że niektóre OPy o tym nie wiedzą. Dla mnie cwaniactwem jest dopominać się o dotacje i włączać płatny roaming . Jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Opki nie poniosły żadnych strat tylko mniej wyskubią