Twórcy aplikacji RFBenchmark opublikowali comiesięczny Ranking Operatorów Komórkowych w Polsce prezentujący jakość świadczonych usług i oferowaną prędkość Internetu mobilnego. Na podstawie pomiarów okazało się, że w poszczególnych kategoriach na pierwszych miejscach znaleźli się: T-Mobile (najmniejsza wartość ping).


W lipcu bieżącego roku 71,7% użytkowników korzystało z technologii 4G-LTE. Sieć Orange zanotowała najlepsze wyniki, jeżeli chodzi o średnią szybkość pobierania danych w technologii 4G-LTE. Abonenci tej sieci mogli pobierać pliki ze średnią prędkością 31,27 Mbps. W kategorii średniej szybkości wysyłanych danych zwyciężył Plus (16,80 Mbps), a najmniejszą wartością ping może pochwalić się T-Mobile (38,78 ms).

RFBenchmark zebrał łącznie blisko 12 000 pomiarów pochodzących od użytkowników korzystających z autorskiej aplikacji. Pełny raport dostępny jest na stronie RFBenchmark.pl.

RFBenchmark to rozwiązanie stworzone przez Spółkę Notel. aplikacja mobilna umożliwia użytkownikom dokonywanie pomiarów podstawowych parametrów sieci komórkowej – między innymi siły sygnału oraz testy prędkości Internetu dla rożnych technologii (GSM / 3G / 4G / LTE). Zebrane wyniki wszystkich użytkowników prezentowane są na interaktywnej mapie zamieszczonej na stronie internetowej www.rfbenchmark.pl. Zwizualizowane w ten sposób dane informują o zasięgu, jakości Internetu mobilnego oraz lokalizacji nadajników sieci komórkowych.

Jakość usług i prędkość internetu mobilnego wiodących operatorów w Polsce – wyniki szczegółowe


4G – LTE

3G
3G

Pomiary są zbierane od użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej. Dzięki niej możemy mierzyć podstawowe parametry sieci komórkowej – między innymi poziom i jakość sygnału w zależności od technologii w jakiej pracuje urządzenie mobilne, informacje na temat operatora sieci komórkowej czy też państwie, na terenie którego znajduje się smartfon. Dodatkowo na żądanie wykonywane są pomiary szybkości internetu podczas pobierania i wysyłania danych, a także test opóźnienia.

W momencie, gdy aplikacja odnotuje niskiej jakości połączenie głosowe, brak usług internetu mobilnego lub innej usługi, ma ona możliwość zaraportowania aktualnej pozycji użytkownika, gdzie wystąpił problem z daną usługą.

źródło: Notel

Kan