REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2006-04-04 09:00 | Taryfy |
Kan
 

Rachunek Elektroniczny w ebok.pl

Od 03.04.2006r. do oferty Polkomtel usługi Rachunek Elektroniczny. Usługa jest dedykowana dla klientów indywidualnych.

Ważne zmiany w stosunku do wersji dotychczasowej aplikacji:

  • Po uruchomieniu RE w ebok.pl, każde kolejne logowanie do aplikacji ebok.pl może być realizowane za pomocą PlusKodu5 (tak jak obecnie) lub za pomocą hasła zdefiniowanego dla funkcjonalności RE (nowa możliwość)
  • Aktywacja Rachunku Elektronicznego oznacza automatyczną rezygnację z wersji "papierowej" fuktury i bilingu, powrót do wersji jest możliwy.
  • W przypadku utraconego hasła do danych bilingowych, istnieje możliwość ponownego utworzenia hasła. W tym wypadku pliki z danymi bilingowymi nie będą dostępne przez kolejne dwa dni.

OPIS AKTYWACJI USŁUGI RACHUNEK ELEKTRONICZNY

Logowanie

  • Ekran logowania zawierać będzie okienko logowania z opisem, wyjaśniającym użytkownikowi, że ma możliwość podania PLUSKOD4/5 lub hasła, które zostało zdefiniowane dla funkcjonalności Rachunku Elektronicznego.
  • Po kilku nieudanych próbach logowania do EBOKa, system blokuje możliwość logowania na dany MSISDN przez określony czas. Klient próbujący logować się do EBOKa poprzez hasło RE powinien być poinformowany, że może się zalogować również poprzez PLUSKOD.
  • Zmiana opisu informującego o przekroczeniu limitu logowania:
    Dodajemy informację, że jeżeli użytkownik loguje się przy pomocy hasła RE, również logowanie poprzez PLUSKOD będzie zablokowane.
  • Link do widoku Rachunku Elektronicznego

    Po wejściu do zakładki „ROZLICZENIA I PAKIETY” w menu „Nawigacja” pojawi się nowy link „Rachunek Elektroniczny”

    Widok “Rachunek Elektroniczny”

    W tym widoku użytkownik zobaczy listę opcji jakie ma możliwość wybrać. I tak gdy użytkownik ma aktywną usługę wyświetlamy mu opcje („Lista plików do pobrania”,”Zmiana hasła”, ”Reset hasła”, „Deaktywacja”). W przypadku gdy klient nie ma aktywnej usługi (gdy wcześniej jej nie aktywował) widoczna będzie opcja „Aktywacja” a przypadku, gdyby posiadał hasło ośmioznakowe dajemy mu dodatkowo możliwość pobrania plików, poprzez opcję („Lista plików do pobrania”).

    Widok aktywacji usługi

    Wyróżniamy dwa przypadki:

    1. Użytkownik zalogował się przy pomocy hasła do RE
    Jeżeli użytkownik zna hasło do RE (zalogował się nim) nie dajemy mu możliwości generowania nowego hasła i ograniczamy się do akceptacji warunków usługi.

    2. Użytkownik zalogował się przy pomocy PLUSKODU:

  • Jeżeli użytkownik nie miał wcześniej aktywnej tej usługi to żądamy zaakceptowania warunków aktywacji usługi a także podanie hasła i potwierdzenie go. Hasło zostanie zweryfikowane pod względem poprawności. Poprawne hasło będzie posiadać długość 8-12 znaków, oraz będzie składało się z dwóch typów znaków (np cyfry i litery).
  • Jeżeli użytkownik miał kiedyś aktywowaną usługę, to nie żądamy podawania nowego hasła. Wyświetlamy w takim przypadku informację klientowi że ma możliwość nadpisania hasła.
  • Po aktywacji usługi ukaże się odpowiedni komunikat, mówiący o poprawnym zdefiniowaniu hasła do usługi, a także o możliwości logowania się do EBOKa przy pomocy hasła RE. Informacja będzie również zawierała informację o automatycznej aktywacji Infopakietu, a także o możliwości ustawienia jego parametrów na odpowiedniej stronie EBOKa.

    Widok deaktywacji usługi

    Po wybraniu opcji „Deaktywacja” klient zostanie poinformowany o tym, że rachunek w formie papierowej generowany będzie od następnego cyklu rozliczeniowego. Poinformujemy użytkownika również o możliwości korzystania z hasła RE do logowania się do EBOKa.
    Deaktywacja jest możliwa w każdym przypadku, gdy użytkownik ma aktywną usługę „Rachunek Elektroniczny”.

    Widok listy plików

    Po wybraniu opcji „Lista plików do pobrania” nawiązana zostanie komunikacja z bazą plików w celu pobrania listy plików dostępnych dla klienta.

  • Lista plików pobierana jest z bazy plików na podstawie podanego identyfikatora użytkownika oraz identyfikatora systemu. Lista plików jest posortowana i pogrupowana względem daty początku cyklu bilingowego. W jednym wierszu podawane będą: nazwa pliku, data cyklu bilingowego, typ, rozmiar, oraz link (ikonka) umożliwiająca pobranie pliku.
  • Podczas próby pobrania pliku sprawdzane jest czy użytkownik zalogował się przy pomocy PLUSKODU, czy przy pomocy hasła RE. Jeżeli przy pomocy PLUSKODU, żądamy podania hasła RE. Takie hasło po uwierzytelnieniu poprzez komponent S2K, zapamiętywane jest w sesji użytkownika. Kolejne próby pobierania plików nie będą wymuszały podawania hasła.
  • Gdy użytkownik błędnie podał hasło, po trzeciej nieudanej próbie zostanie wyświetlona informacja o możliwości nadpisania hasła.
  • Widok zmiany hasła

    Zmiana hasła jest możliwa dla każdego użytkownika. Aby dokonać zmiany hasła koniecznym jest podanie starego hasła. Gdy użytkownik błędnie podał stare hasło ukaże się informacja o możliwości nadpisania hasła.

    Widok nadpisania hasła

    Użytkownik ma możliwość nadpisania hasła w przypadku gdy ma aktywną usługę Rachunku Elektronicznego lecz nie pamięta starego hasła. W przypadku nadpisania hasła użytkownik dostanie informację, że nie będzie miał dostępu do rachunków elektronicznych przez XX dni (XX dana zdefiniowana w danych referencyjnych)

    Infopakiet dla Rachunku Elektronicznego.

    Infopakiet będzie generowany podczas aktywacji usługi. Po aktywacji użytkownik będzie miał możliwość zmiany ustawień Infopakietu, tak jak odbywa się to dla Infopakietów. Po deaktywacji Infopakiet Rachunku Elektronicznego nie będzie pokazywany użytkownikowi na liście Infopakietów.

    Tryb DEMO

    W trybie DEMO użytkownik będzie miał możliwość obejrzenia dostępnych opcji dla funkcjonalności Rachunku Elektronicznego. Dostępny będzie tylko widok “Rachunek Elektroniczny”.

    (ź)Plus

    Kan


    Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
    Tagi: | Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

    Newsy
    Artykuły
    Video
    Rankingi
    Pliki / Download
    Redakcja
    Archiwum
    RSS
    Regulamin
    Kontakt
    Telefony Taryfy
    Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
    // dodatkowy kod na dole strony (intext)