REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-04-03 06:37 | Rynek | virtualo | e-book | audiobook | raport
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 2

Polski rynek ebooków i audiobooków wart ok. 100 mln zł

Książki elektroniczne zdobywają coraz większą popularność, mimo iż stanowią aktualnie nie więcej niż 5% rynku czytelniczego w Polsce. Cały polski rynek książek jest wart ok. 2 mld zł, a wartość segmentu ebooków szacuje się na ok. 100 mln zł i rok do roku systematycznie rośnie. Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, przeprowadził na zlecenie firmy Virtualo, lidera branży ebooków i audiobooków badanie, którego celem było poznanie potencjału polskich konsumentów i ich zwyczajów związanych z nabywaniem oraz użytkowaniem e-książek.

Jak użytkujemy ebooki i audiobooki?

O opinie zapytano ponad 1107 respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeczytali co najmniej 3 książki w dowolnej formie: ebooka, audiobooka lub drukowanej. Jak pokazały wyniki badania, nabywcami książek cyfrowych w Polsce są głównie młodzi ludzie w przedziale wiekowym 25 – 34 lat (34%) oraz osoby w wieku 15 – 24 lat (32%), posiadający wykształcenie wyższe (55%) oraz średnie (31%), mieszkańcy dużych miast powyżej 500 tys.

Według badania o stanie czytelnictwa, realizowanego przez Bibliotekę Narodową, 63% Polaków nie przeczytało ani jednej książki w ciągu 2015 roku, jednak rynek ebooków i audiobooków ma w Polsce dobre perspektywy i potencjał do wzrostu. Udział książek elektronicznych w rynku e-commerce systematycznie rośnie, wynika to nie tylko ze wzrostu sprzedaży urządzeń do e-czytania, ale przede wszystkim z dostępności samych e-książek.

Polacy kupują coraz więcej ebooków, coraz chętniej sięgają również po audiobooki. Rosnąca popularność e-książek wynika z kilku przyczyn. Przede wszystkim książki elektroniczne są wygodniejsze w podróży czy podczas codziennego korzystania z transportu. Polacy stali się bardziej mobilni, a wraz z upowszechnieniem się laptopów, tabletów i smartfonów, ebooki i audiobooki stały się łatwo dostępne. Poza tym na ogół książki elektroniczne są tańsze od książek papierowych – mówi Martyna Bednarczyk z Virtualo.

Rośnie zainteresowanie konsumentów nowoczesnymi formami czytania. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Virtualo, korzystanie z ebooków nie oznacza jednak zaprzestania korzystania z książek tradycyjnych, co potwierdza obserwację ekspertów rynku książki. Najważniejszym czynnikiem nie jest format lecz treść książki, co oznacza że książki drukowane i elektroniczne mogą współistnieć. Obie formy czytelnictwa często uzupełniają się, gdyż korzystanie z różnych form książek, jak podkreślali respondenci badania, zależy od sytuacji.

Ważną rolę w korzystaniu z e-booków odgrywa wpływ otoczenia i rekomendacje innych użytkowników e-książek. Jak pokazało badanie „Zwyczaje polskich użytkowników ebooków i audiobooków”, 36% obecnych czytelników e-booków wskazało, iż impulsem do spróbowania czytania w tej formie była namowa znajomych.

Polski rynek książek elektronicznych ma przed sobą dalszy okres wzrostów, musi sobie jednak poradzić z licznymi wyzwaniami. Wysoki poziom piractwa, potrzeba wydawania jeszcze większej liczby tytułów rocznie, tworzenie polityki cenowej uwzględniającej możliwości konsumentów i realia rynku oraz systematyczne promocja e-czytelnictwa – to kluczowe wyzwania dla branży.

Raport z badania Instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia, przygotowany na zlecenie Virtualo potwierdza, iż rośnie w Polsce grupa konsumentów chętnie korzystających z nowoczesnych form czytania. Według nich największymi zaletami ebooków i audiobooków jest brak konieczności noszenia ciężkich, papierowych książek (43%), szybki dostęp do własnej, wirtualnej biblioteki (32%) oraz wygoda korzystania (20%).

Rynek e-booków rozwija się w Polsce dopiero od 5 lat, więc w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi czy Wielką Brytanią, jesteśmy młodą, ale prężnie rozwijającą się branżą e-commerce. Coraz więcej osób w naszym kraju sięga po ebooki i audiobooki, są to mobilni i aktywni klienci. Aby oferować im atrakcyjne i konkurencyjne produkty oraz usługi, niezbędne jest dogłębne poznanie ich zachowań i preferencji konsumenckich, dlatego zleciliśmy badanie w Instytucie Badawczym ARC Rynek i Opinia – komentuje Martyna Bednarczyk z Virtualo.

*Badanie „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków”, zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 1107 respondentów na zlecenie Virtualo przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

źródło: Virtualo

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | virtualo | e-book | audiobook | raport Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 2
Komentarze: 2 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

macmac
Zarejestrowany użytkownik


Posty: 507
Zarejestrowany:
2015-04-29 14:42:23
Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.04.03 10:49 Odpowiedz
Polski rynek ebookow wyglada tak, ze ebook w pewnej popularnej eKsiegarni kosztuje 47,20 zł (podobno przecenione z 59zl!), a wydanie papierowe tej samej ksiazki w ksiegarni tradycyjnej ... 31,85 zł, a podobno papier jest taki drogi! Wiec juz jest jasne skad te miliony w tym rynku.
AnonimNika
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.04.03 15:49
No właśnie też mi to przyszło na myśl

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Test Hykker myTab 10 - telefon i internet 3G w jednym, czyli tablet z Biedronki
W opinii ekspertów o tabletach pojawia się całe mnóstwo głosów, że tablety się kończą, rynek kurczy, a hybrydy 2 w 1 i duże smartfony zabierają im klientów. Wszystko to jest prawdą. Sporo użytkowników jednak zostanie przy tabletach – to typowi konsumenci treści internetowej. To, co wyróżnia Hykker myTab 10 na tle konkurencji, to dwa wejścia na kartę SIM. Oznacza to, że możemy wyposażyć go w Internet, a także w funkcję telefonu.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
Co dla Was jest najważniejsze w smartfonie?

Moc obliczeniowa i specyfikacja
System operacyjny
Aparat i multimedia
Jakość wykonania
Czas pracy na baterii
Antena i jakość rozmów
Inne czynniki


WynikiAnkiety

Głosów 14

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)