REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-06-30 07:42 | Rynek | dane | wywiad | wideo | marketing
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 4

Polacy udostępniają sklepom swoje dane transakcyjne w zamian za rabaty

Płacisz za zakupy kartą? A czy zgodziłbyś się na gromadzenie danych dotyczących swoich transakcji przez sklep? A gdybyś w zamian miał otrzymywać bardziej spersonalizowane promocje i oferty produktowe? Wielu Polaków tego typu rozwiązania przekonują. Nic dziwnego, że marketing transakcyjny rozwija się w Polsce coraz dynamiczniej.

Marketing transakcyjny jest specyficzną formą marketingu ze względu na to, że bierze informacje o kliencie i jego zachowaniach bezpośrednio z transakcji płatniczych, które ten klient robi. Ponieważ płacenie kartami jest bardzo rozpowszechnione, analiza danych wynikających z transakcji może wieść nas do wniosków na temat tego, jakie klient ma upodobania, co lubi kupować, gdzie to robi i kiedy. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej przekazać mu bardziej spersonalizowane informacje promocyjne, co jest oczywiście z korzyścią i dla niego, i dla sieci handlowych, które te informacje przekazują” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel firmy ZenCard.

Czy konsumenci chętnie godzą się na gromadzenie i analizowanie swoich danych transakcyjnych przez sklepy? Tak, ale pod warunkiem, że oprócz spersonalizowanych treści reklamowych dostają jakieś bonusy, np. zniżki na kolejne zakupy. Klient nie musi otrzymywać żadnych kuponów ani dodatkowych kart – wystarczy token lojalnościowy dołączony do karty płatniczej. Wszystkie dane są pobierane automatycznie podczas płacenia. Podobnie jest z naliczaniem rabatów czy zbieraniem punktów.

infoWire.pl

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | dane | wywiad | wideo | marketing Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 4
Komentarze: 4 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

AnonimMiksu
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.06.30 23:25 Odpowiedz
Tylko płatność gotówką! Nie dajcie się "sprofilować" bo nigdy nie wiecie kiedy przeciw wam to zostanie wykorzystane ps. A czy to się różni od mnóstwa kart lojalnościowych? Tym że przy okazji wszsytkie transakcje są skanowane?
Anonimgosc
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.07.01 21:55
Głupiś. Płatność gotówką to zacofanie. Do czego niby wykorzystają te dane? Nie ch sobie gromadzą że kupiłem bułki i piwo. Z pewnością im się ta wiedza przyda.
AnonimB
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.07.04 17:41
ha, gosciu jakie zacofanie? Jeszcze się zdziwisz że wiedza o zakupie piwa kogoś zainteresuje. Systemy Big Data już przetwarzają taka informację. Jeszcze trochę a palacze i nałogowi pijacy będą płacili wyższe składki na polisy zdrowotne i komunikacyjne.
Anonimgosc
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.06.30 16:14 Odpowiedz
fajny skecz Gizy, na temat tego, co wiara w pl nie zrobiłaby na banku (bankomatu)

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
mObywatel - z jakim prawdopodobieństwem zainstalujecie aplikację

100 %
75 %
50 %
25 %
0 %
A co to jest?


WynikiAnkiety

Głosów 229

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)