REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2016-08-10 15:36 | Rynek | raport | muzyka | tidal | spotify | deezer
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1

Polacy o streamingu muzyki w sierpniu: najgłośniej o Spotify

Udany początek sierpnia dla marki Spotify. Była to najczęściej wymieniana marka w internetowych dyskusjach o streamingowych serwisach muzycznych - wynika z monitoringu mediów w IMM. Wpisy i komentarze Polaków ze wzmianką o serwisie mogły być wyświetlone ponad 10 mln razy. Pod względem rozgłosu w internecie, Spotify zostawił konkurencję daleko w tyle.


IMM zbadał internetową dyskusję w pierwszym tygodniu sierpnia. Niemal 80% polskojęzycznych komentarzy o serwisach streamingowych dotyczyło marki Spotify. Apple, pionier cyfrowej dystrybucji muzyki, z usługą Apple Music zajął drugie miejsce, z prawie dziesięciokrotną różnicą w stosunku do lidera. Na ostatnim miejscu podium znalazł się Tidal z 7,4% udziału w dyskusji o najpopularniejszych serwisach tego rodzaju. Wzmianki o Deezerze miały 4,5% udziału, a o Google Play – niespełna 0,5%.


Dzięki rozgłosowi w social media tylko w ciągu jednego tygodnia Spotify udało się uzyskać ekwiwalent reklamowy (AVE) sięgający 600 tys. zł – to najwięcej spośród pięciu najczęściej pojawiających się serwisów streamingowych w Polsce. Pod względem wartości AVE to jednak Tidal okazał się być najbardziej efektywny, uzyskując najwyższy stosunek ekwiwalentu reklamowego względem liczby publikacji. Ponad 370 tys. zł ekwiwalentu reklamowego z 446 publikacji to m.in. efekt współpracy z youtuberami, którzy w swoich kanałach rozdawali sponsorowane przez Tidal bilety na warszawski koncert gwiazdy pop Rihanny.

Także w przypadku portali i forów nie brakuje dyskusji oraz zestawień muzycznych usług odnoszących się zarówno do ofert i katalogu serwisów, jak i do jakości dźwięku czy przejrzystości interfejsów aplikacji.

W badanym okresie szwedzki Spotify wysuwa się na prowadzenie wśród publikacji o pozytywnym wydźwięku. Jednoznacznie przychylne nastawienie internauci mieli również do Deezera. Nieco gorzej oceniana była usługa Apple Music, na temat której niemal co trzecia publikacja o zabarwieniu emocjonalnym była negatywna.

O badaniu:

Analizę oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Monitoring przeprowadzono w okresie 1.08.2016 do 8.08.2016. Do badania wybrano najpopularniejsze serwisy do streamowania muzyki oferujące zbliżone względem siebie usługi oraz bibliotekę muzyczną. Monitorowano takie hasła jak: „Spotify”, „Tidal”, „Apple Music”, „Deezer”, „Google Play Music”. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | raport | muzyka | tidal | spotify | deezer Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1
Komentarze: 1 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

AnonimThx
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2016.08.10 21:48 Odpowiedz
A ja korzystam z Tidal na razie przez 2 lata, bo Redbull Mobile daje za darmo do abonamentu :-D

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
Czy w Polsce mamy roaming w UE według zasady RLAH (jak w kraju)?

Tak
Nie
Inne
A o co chodzi


WynikiAnkiety

Głosów 763

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)