REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2015-05-29 12:20 | Rynek | raport | awarie | rynek
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0

Polacy nie mogą korzystać ze sprzętu IT przez 1,5 tygodnia rocznie

Statystyki prezentowane przez producentów dotyczące usług serwisowych są bezlitosne - średni czas naprawy sprzętu to 2,5 dnia roboczego, a aż 95% produktów trafiających do serwisu jest wysyłanych z powrotem do użytkowników w ciągu mniej niż 5 dni! Przy założeniu, że usterki naszych komputerów średnio zdarzają się 2-3 razy rocznie, Polacy nie mogą korzystać ze sprzętu IT przez 1,5 tygodnia rocznie.


Problem ten może dotyczyć ponad 22,5 miliona Polaków, którzy przyznają, że aktywnie korzystają z komputera (ponad 51 proc. robi to codziennie lub prawie codziennie) - wynika z najnowszego badania GUS opublikowanego w styczniu br.

Taką sytuację chce rozwiązać polska firma IT Culture wprowadzając aplikację iME - będącą pierwszym na rynkach Europy narzędziem osobistej pomocy i zdalnego dostępu do konsultacji IT. Szacuje, że Polacy na naprawy sprzętu komputerowego wydają ponad 1,3 mld zł rocznie.

22,5 mln Polaków korzystających z komputera stwarza ogromny potencjał dla sektora usług pomocy informatycznej. Szacujemy, że rynek ten może być wart nawet 1,3 mld zł - podkreśla Robert Niczewski z działu marketingu iME.

Usługa iME pomoże w usuwaniu nagłych awarii niezależnie od miejsca, w którym znajduje się posiadacz komputera. Pozwoli osobom starszych skonfigurować pocztę, zainstalować drukarkę lub komunikator głosowy. Tym młodszym udzieli pomocy w wyborze aplikacji, rozwiążę problem z wirusem lub naprawi wolno działający Internet. aplikacja może pomóc też przedsiębiorcom czy osobom prywatnym, którzy pilnie muszą zrealizować zlecenie o charakterze technicznym lub związanym z realizacją zamówienia e-commerce lub e-banking.

Usługę tę można najłatwiej porównać do prywatnego informatyka dostępnego z dowolnego miejsca na świecie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, nawet w święta. Wszelkie naprawy niemal zawsze będą przeprowadzane zdalnie. Dzięki zainstalowanemu wcześniej oprogramowaniu informatycy uzyskają dostęp do komputera i samodzielnie pozbędą się wszelkich usterek. Oczywiście będzie możliwe obserwowanie ich pracy i tym samym nauczenie się radzenia sobie w podobnych sytuacjach.

Usługa dostępna będzie w 3 pakietach cenowych: kuponowym 19zł i 35zł oraz abonamentowym 80 zł. Wszystkie rodzaje kuponów iMe będzie można kupić zarówno przez Internet, jak też w najlepszych sklepach komputerowych i salonach prasowych.

Usługą zainteresowani są nie tylko producenci laptopów i komputerów stacjonarnych. Już w połowie bieżącego roku usługa ta doczeka się też wersji mobilnej, a specjaliści iMe będą pomagać użytkownikom wykorzystać pełnię możliwości nowego smartfonu lub tabletu.

* raport : Społeczeństwo informacyjne w Polsce, GUS, 2015 / ** Badanie Square Trade 2014

źródło: iME

Kan


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | raport | awarie | rynek Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 0
Komentarze: 0 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>


Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?






Ankieta
Czy w Polsce mamy roaming w UE według zasady RLAH (jak w kraju)?

Tak
Nie
Inne
A o co chodzi


WynikiAnkiety

Głosów 792

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)