REKOMENDUJ | DO ULUBIONYCH | RSS | NEWSLETTER Nick: Hasło: ZAREJESTRUJ  
 
Autor: Kan2017-07-17 13:35 | Rynek | emoi | rynek
Kan
Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1

Międzynarodowy Dzień Emoji, czyli uśmiechniętej buźki

Obchodzimy dziś święto uśmiechniętej buźki, bez której trudno sobie wyobrazić prowadzenie konwersacji w sieci. Pokochaliśmy emoji, język internetowej komunikacji opartej na różnego rodzaju grafikach. Emotikony uznane zostały za najszybciej rozwijający się obecnie język na świecie. Są znakiem naszych czasów i towarzyszą nam nie tylko w rozmowach toczonych na Facebooku, ale wkraczają także w inne obszary, np. w komunikację marketingową. Badanie „2016 Emoji Report” przeprowadzone przez Emogi Research Team mówi, że w roku ubiegłym, w samych tylko wiadomościach mobilnych, emotikonek użyto aż 2,3 tryliona razy!


Emotikona to złożony ze znaków tekstowych wyraz nastroju, najczęściej przedstawia symboliczny ludzki grymas twarzy. Znaczek : - ) został użyty po raz pierwszy 19 września 1982 roku przez profesora Scotta Fahlmana z Carnegie Mellon University w Pittsburghu. Bardzo chętnie używamy ich w postach i komentarzach, konwersacjach ze znajomymi. Wyrażają więcej niż słowo pisane, więc wirtualne buźki stały się nie tylko ozdobnikami do wpisów, ale często wprost zamiennikami niektórych treści.


O globalnej popularności emotikonek używanych w wiadomościach tekstowych świadczyć może fakt, że w 2011 roku, formalnie trafiły do jednego z najważniejszych słowników anglojęzycznych na świecie, Oxford English Dictionary. W OED umieszczony został symbol "<3". Jest to zapis oznaczający serce. Greame Diamond, redaktor naczelny Nowego Oxfordzkiego Słownika wyjaśnił, że z uwagi na częstotliwość użytkowania, określenia te można uznać za słowa oficjalne i stosować je zarówno w mowie jak i druku.

Wydawać by się mogło, że obecność przytoczonych powyżej skrótów w prestiżowym słowniku to już nadużycie. Osoby, które nie akceptują takiej formy komunikacji mogą czuć się jeszcze bardziej zawiedzione, gdyż zabieg używania skrótów i emotikonek używany jest już w literaturze i to tej uznawanej za arcydzieła. W lutym 2013 roku do zbiorów Biblioteki Kongresu Stanów Zjednoczonych trafił nietypowy przekład "Moby Dicka" Hermana Melville’a. Książka nosi tytuł "Emoji Dick" i jest pierwszym w historii przekładem dzieła literatury pięknej na język emotikonów. Pomysłodawcą projektu jest Fred Benenson, który do tłumaczenia zaprosił 83 osoby biegłe w posługiwaniu się taką formą języka.


Popularność emoji w życiu codziennym, z powodzeniem wykorzystują np. marketerzy, którzy używają ikonki zarówno w postach publikowanych w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram czy Snapchat, jak i w komunikacji indywidualnej prowadzonej tymi kanałami oraz wszelkich grafikach, powiadomieniach i mailingach, które mają zachęcić użytkownika do interakcji.

Obecnie marketerzy coraz częściej wykorzystują emoji w swoich kampaniach, traktując ikonki jako jeden ze sposobów zwrócenia uwagi, szczególnie młodego pokolenia dla którego jest to naturalny sposób komunikacji. Emoji to także język, który może pomóc marce w budowie wizerunku przyjaznej, podążającej za trendami i opierającej swoją komunikację na przystępnej formie. Emotikony mogą mieć wpływ na rozpoznawalność naszej firmy i budzić skojarzenia z nią. Oddziałują również na zainteresowanie komunikatami – te, które zawierają emoji są bardziej angażujące. Mieliśmy już przykłady emotikon, które zawierały logotyp konkretnej marki, np. Pepsi lub Starbucks. Z raportu „2016 Emoji Report” wynika, że użytkownicy Facebooka i Messengera sięgali po nie chętniej, niż po standardowe emoji. Dlaczego? Ponieważ to dla konsumentów łatwy sposób, aby pokazać że identyfikują się z daną marką. Myślę, że warto podjąć próbę wprowadzenia emoji do strategii komunikacji każdej firmy, ponieważ szybki rozwój języka można wiązać z rozwojem możliwości jego zastosowań.” - mówi Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.

W historii emotikon obecny jest także polski akcent. Już pod koniec XIX wieku, wybitny poeta i eseista Tadeusz Boy-Żeleński w swoich felietonach wyraził potrzebę wzbogacenia polskiej pisowni znakiem, który wyrażałby stan emocjonalny bardziej skrótowo niż słowo. Sam zaproponował taki znak, nazywając go "perskim okiem" i umieszczając go na końcu pierwszej i ostatniej zwrotki wiersza "Piosenka wzruszająca".

Autor: Infobip


Oceń ten artykuł w skali od 1 do 5.
Tagi: | emoi | rynek Wykop Sledzik Google drukuj Poleć 1
Komentarze: 1 | Napisz komentarz | Zobacz wszystkie komentarze na forum >>

AnonimDomi
Niezarejestrowany




Zgłoś naruszenie
Wysłano: 2017.07.17 14:32 Odpowiedz
Więcej świąt niż dni i jak tu trzeźwym być

Napisz komentarz
Nick
  


Pogrubienie    Kursywa    Podkreślenie    Adres email    Cytat    Link    Obrazek    Film Youtube - wklej pełny link   

Wpisz kod z obrazka. Zaloguj się, żeby dodawać komentarze bez ograniczeń.
Wysłać powiadomienie email przy nowych odpowiedziach?




Huawei B529 - mobilny router stacjonarny (wideo)
Huawei B529Huawei prezentuje nowy router, który wyróżnia się nie tylko szybkością przesyłania danych, ale również eleganckim wyglądem. Co więcej, dzięki wbudowanej baterii może służyć również jako mobilne centrum internetu nawet dla 32 urządzeń jednocześnie. Router umożliwia odbiór danych z prędkością do 300Mbit/s oraz wysyłanie z szybkością do 50Mbit/s. Huawei B529s-23a dostępny jest w ofercie abonamentowej T-Mobile.
Samsung S5570 Galaxy Mini
703
LG GT540 Swift
440
Samsung Ch@t 335
393
SonyEricsson Xperia neo V
393
Samsung GT-S5620 Monte
362
Samsung GT-C3530
281
Samsung GALAXY Y GT-S5360
279
Samsung Star II (S5260)
247
Więcej telefonów


Ankieta
Czy w Polsce mamy roaming w UE według zasady RLAH (jak w kraju)?

Tak
Nie
Inne
A o co chodzi


WynikiAnkiety

Głosów 641

Newsy
Artykuły
Video
Rankingi
Pliki / Download
Redakcja
Archiwum
RSS
Regulamin
Kontakt
Telefony Taryfy
Rozrywka Systemy Rynek Tablety Inne
// dodatkowy kod na dole strony (intext)